Dzisiaj jest 02 lut 2025, 16:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 maja 2009, 23:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2008, 23:46
Posty: 135
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Witam. Nurtuje mnie to, że teraz coraz częściej w skuterach/motorach jeżeli są dwie lampy z przodu, to jedna dotyczy świateł "krótkich", a druga "długich"... Przecież to pogarsza widoczność...

Czy da się to zmienić ? żeby jakoś w elektryce pogrzebać, albo oddać do mechanika i on powinien to zrobić, aby na obu były i długie i krótkie - tylko sobie przełączając tryb jaki chcemy....


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 7:34 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
W motorach najczęściej stosuje sie układ jedna lampa ma krótkie i długie a druga jest soczewka.Prądnica jest w stanie zasilić te odbiorniki. W skuterach dla poprawy designu tez montują 2 lampy ale prądnica skutera jest za słaba by to wszystko rozpalić.Cieke jest to że jest kilka typów skuteró które maja lampę x2 a w niej 2 żarówki 35W Halogen.Proste jest ze nie są w stanie świecic tak mocno jak powinny a mimo tego tak właśnie jest to podłaczone.Najlepszym wyjściem jest odłaczenie w jednej lampie długiego ,w drugiej krótkiego.Wtedy każda zarówka dostanie wystarczającą ilość prądu a zmiana światła będzie fajnie wyglądać przechodzac z jednej lampy na drugą.Przy okazji mamy od razu w lampie ,,rezerwę"w razie spalenia jednego z włókien.Z pobieżnych danych wiem ze tylko Peugeot(nowe typy),ZIP,CPI,DERBI i KYMCO mają prądnice o wystarczającej mocy do zakładania żarówek 35W.

M_LoT




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 10 maja 2009, 11:02 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 14:18 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Da radę, tylko zrób światło tył + stop + kierunkowskazy na diodach. Wtedy będzie wystarczająca moc aby rozpalić dwie żarówki 35W razem z długimi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 14:24 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
kamil7s pisze:
Da radę, tylko zrób światło tył + stop + kierunkowskazy na diodach.
Nie jestem tego pewny ponieważ światło postojowe z tyłu ma max 5W( a to za mało by dawało zapas prądu) a stop i kierunki idą z innej cewki która nie wspomaga świateł drogowych :? Moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest takie podłączenie jak podałem w poście wyżej.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 17:47 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Jak to nie idą. To czemu jak się przeładuje układ to np. kiedy trąbisz albo hamujesz, włączasz kierunek to zabiera z mocniejszej żarówki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 17:56 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
To by świadczyło że instalacja jest źle połączona.Zależnie od skutera są 3 grupy cewek.U mnie 4cewki ładowania,2 światła drogowe i zawsze 1 cewka zapłonowa.W niektórych skuterach cewki są mniejsze i jest ich więcej. W przypadku gdy jedziesz na światłach i jednocześnie hamujesz i masz wrzucony kierunek zaczynały by światła drogowe mrugać w takt przerywacza




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 19:42 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 10:06
Posty: 125
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Tak Mycen, masz całkowitą rację. Robiłaby się choinka wtedy, bo jedna żarówka by zabierała prąd drugiej. Tak samo jakbyś wziął baterię i podłączył trzy żarówki od choinki, potem weź czwartą żarówkę i jak ją podłączysz to tamte przygasną, a ta się zapali :< To nierealne, żeby w sumie pięć włókien działało na jednej cewce, w tym kierunki :P




_________________

Pal gumę, nie duszę... ^^

Mój Speed:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Peu ... ight/51529

http://www.bikepics.com/members/wolwik93/05speedfight/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 20:30 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
kamil1993 pisze:
To nierealne, żeby w sumie pięć włókien działało na jednej cewce, w tym kierunki :P
Tu było by tych cewek więcej ale i tak takie odbiorniki prądu jakimi są kierunki,klakson powodowały by ,,siadanie"wszystkiego,dlatego stosuje się osobne cewki do zasilania tych urządzeń.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy