Dzisiaj jest 28 lut 2025, 19:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lis 2011, 21:18 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
Siema. Jest to mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość. :)

Dokładnie chciałem poprosić o dobranie zestawu do mojej Apki z niżej wymienionymi wymaganiami :)

Jest to Apka z 1998r, w starej budzie, siedzi w niej AM5, na luzie kręci do 13 tyś. r.p.m, v-max na piątym biegu to 100km/h przy 10.5/11 tyś. r.p.m Przełożenia to z przodu 13z, a z tyłu org czyli 43. setup to:

- Cylinder Polini Race kit 80ccm,
- Gaźnik Dellorto 19mm,
- Wał Top Racing STD,
- Łożyska wału i uszczelniacze Metra Kit Pro Race,
- Wydech org (chyba odblokowany bo był rozcinany w trzech miejscach dyfuzor),
- Tarcze sprzęgła Tec Racing,
- Jakiś zwykły stożek..

1. Po pierwsze to od razu mówię, że wydech zostaje. Nw czy jeszcze rozcinać i sprawdzać czy faktycznie jest blokowany bo coś ostatnio zaczęło mi się bardzo tłuc w dyfie i sam już nw co robić.
2. Co z dyszą głowną przy tym gaźniku i tym setupie? Gaźnik taki jak wcześniej wspomniałem czyli 19mm i jaka będzie mniej więcej odpowiednia dysza? Od razu tu zapytam jaki będzie do tego najlepszy filtr powietrza bo to jednak trzeba zrobić.
3. Nw jeszcze dokładnie jaki mam tam kruciec, jakiś alu.. być może jest to 14mm ; / Myślałem, żeby kupić ten gumowy bo akurat mam od znajomego do kupienia jest pod gaźnik 19-21mm, dobrze będzie? :)
4. Muszę oczywyście zmienić cały napęd.. cały jest do wymiany, czyli zębatki dwie i łańcuch. Łańcuch idzie d.i.d. a zębatki jaki wpadną :) Tylko sęk w tym jakie dać najlepsze przełożenie ? Wiecie jaki jest set i chciałbym z tego wyciągnąć 120/125 km/h :) Teraz normalnie z 2 biegu mi rusza, jedynki nawet nie trzeba używać, nie opłaca się krótka, że masakra..
5. Teraz do skrzyni wlany jest Hipol (poprzedni właściciel go wlał) i ciągnie sprzęgło np jak krece go bardzo wysoko i szybko zmieniam biegi, najgorzej jak jadę w dwie osobi, albo jak szybko po dołach jade i buja moto to bardzo ciągnie sprzęgło.. Olej wleje motul 10w40 ale myślałem też żeby wymienić sprężyny na mocniejsze, jakie kupić ? :D
6. Myślę, że moduł go bardzo nie blokuje i wgl zapłon.. jest DE. Czy on go może jednak jakoś blokować czy coś ?


Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 9:03 przez Hubi121, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2011, 21:40 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Jeśli nie chcesz zmieniać wydechu i jeździć 120 km/h to powodzenia :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2011, 21:49 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
Nie da rady ? Nawet przy zmianie zębatek ? :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2011, 22:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2011, 11:48
Posty: 82
Pojazd:
wydech w 2T to podstawa : )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2011, 22:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
Hubi121, endurak123,

/x3 Dokładnie tak jak koledzy wyżej w 2t wydech to podstawa tuningu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 0:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Pierwsze co to wymień olej w skrzyni i wyreguluj sprzęgło. Potem kup jakiś wydech jak chcesz cokolwiek zdziałać.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 0:46 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 8:56 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
Ja bym na razie jednak wolał zostawić ten (chyba odblokowany) wydech i porobić inne rzeczy :) wydech mam ładnie przerobiony z końcówką od ściga i ma super odgłos i wygląd, a i tak nie mam kasy na wydech teraz. Najpierw chciałbym żebyście doradzili do wszystkich pozostałych pytań, a na koniec jak wszystko zrobie i uzbieram kase to wejdzie jakiś dobry wydech. Na razie on zostaje. :P

Można powiedzieć, że trzeba przygotować zestaw pod jakiś wydech który kupię w przyszłości :p / i chciałbym żebyście odpowiedzieli na wszystko jak można od 1-6 :) byłbym niezmiernie wdzięczny, wiem że wydech to podstawa bo mam silnik simka po tuningu na wysoko-obrotowca i z org wydechem dużo się nie zdziała, a lepszy wydech przeniesie moc na wyższe partie obrotów itp, dobrze o tym wiem ale jednak obstaje na razie przy moim org wydechu.


Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 9:01 przez Hubi121, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 9:16 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
1. Wydech zostaje
2. Dysza od 90 do 110
3. Króciec aluminiowy lub gumowy do tego gaźnika
4. Napęd 14lub15/43
5. Regulacja sprzęgła na lince i wymiana oleju
6. Skoro na luzie kręci wysoko to nie jest zablokowany modułem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 9:41 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
Na przełożeniu 15/43 jakiej mniej więcej prędkości można się spodziewać przy tych 10.5 tyś. r.p.m ? :P może trochę głupie pytanie ale no mniej więcej można określić :lol:


Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 9:41 przez Hubi121, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 12:37 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Jeśli nie będzie się dusił na serii wydechu to 110 km/h. Jednak nie spodziewaj się że na większej zębatce będzie miał te same obroty. Mi rs kręciła na 12 zębatce ponad 12 tys rpm przy 100 km/h, a na 15 przy 100 km/h 10 tys rpm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 13:51 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
Tylko tyle ? :P nie da rady wycisnąć z przełożeń, z tego gaźnika co mam, nowego filtra polini, odpowiedniego króćca itp jakieś 120km/h ? 115km/h ? :lol:

A przy dobrym wydechu jakiej prędkości się mogę spodziewać na zębatce 15z ? :)
Wiecie dopiero wchodze w ten silnik, w jego prace i chciałbym zebrać jakieś info żeby nie rzucić kasy w błoto :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 14:30 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Dobry wydech może podnieść osiągi nawet o 20 km/h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 14:53 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
karol159620 podasz swoje gg ? :P Może byś coś konkretnie doradził, bo tak na forum to się nie dogada konkretnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 14:58 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Ja radzę ci tylko teoretycznie. Jeśli chodzi o konkretną część do twojego setupu to niech ktoś inny napiszę. Poczekaj jeszcze trochę to ktoś ci napisze jaki konkretny wydech do tego cylka. To co mogłem pomóc pomogłem, lecz w kwestii klasy danych części nic ci nie powiem :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 15:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Do tego cylindra wydech Tecnigas Gbox, Conti chr, Yasuni r3/r2, scr corse, polini evolution :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2011, 19:04 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
A który filtr polini air box będzie pod ten gaźnik gellorto 19 ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 14:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
jeśli masz normalne dellorto to 32mm i pewnie kąt 30 stopni

za to jeśli masz black edition to 38 bo on ma nakręcaną taką przelotkę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 16:18 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
OK czyli już wszystko wiem, tylko jeszcze nie do końca jestem pewny co do tego napędu :) Łańcuch raczej na pewno będzie d.i.d 420 tylko nw ile ogniw wziąść żeby nie był za krótki bo wolę go skrócić niż żeby był za krótki :) i nie do końca jestem pewien drugiej części napędu czyli zębatek.. jakie najlepiej wziąść zębatki, może pokombinować z tylną zębatką.. no ogólnie jakie na pewno będzie najlepsze przełożenie przypominając, że jest to am5 i gdzie wgl dostanę zębatki do tego? :) na mielochu nie mogę znaleźć :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 18:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Łańcuch to musisz poszukać bo osobiście nie mam pojęcia ale jak znajdę jakieś info dam znać

do do zębatkę to seryjna tzr 80 ma 14/44 i ok 130 wyciąga z niezłym przyspieszeniem

no ale gościu podstawą do tego cylindra jest wydech co tu dużo mówić

musisz mieć sporta bo seria ma za nisko rezo i dlatego nie idzie nią dużych obrotów wykręcić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2011, 19:40 
*

Rejestracja: 12 lis 2011, 10:15
Posty: 45
Lokalizacja: Włostów
Pojazd:
jeszcze ktoś się może wypowie, podzieli swoimi doświadczeniami ? :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy