Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Matrix nie pali
Post: 29 maja 2009, 11:18 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
Dzisiaj jechalem i podczas jazdy uslyszalem taki huk i motor zgasł i potem juz nie zapalil. Wogole po zamontowaniu wydechu stage 6 pro replica przytopila mi sie oslonka na wentylator i nie mam jej zalozonej i dotykajac przypadkiem cylindra byl strasznie goracy czy to dlatego ze nie mmam tej oslonki? Czy to naturalne? Co moze byc przyczyna ze motor niechce zapalic?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:02 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Sprawdź, czy silnik kręci, czy jest kompresja(czy tłok chodzi).




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:04 
***

Rejestracja: 02 paź 2008, 20:12
Posty: 564
Pojazd:
Może pierścienie pękły ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:15 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
silnik kreci, swieca iskrzy... Sprawdzalem i kabelki idace od silnika polozyly sie na cylindrze i lekko je przypalilo izolacje ale kabelki wygladaja na cale... Doradzcie co robic? Skuter zachowuje sie jak normalnie czyli wszystko swieci itd ale nie zapala




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:19 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Sprawdź kompresję, możesz też odkręcić głowicę i sprawdzić stan tłoka.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:22 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Cytuj:
kabelki idace od silnika polozyly sie na cylindrze i lekko je przypalilo izolacje ale kabelki wygladaja na cale... Doradzcie co robic?
Rozdzielić je ,zaizolować i sprawdzić czy zapali.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:42 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
rozdzielilem zaizolowalem. I nic... ;/ czy cylinder powinien byc tak strasznie goracy? I czy nie moglo byc jakiegos zwarcia i np cewki sie popalily?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Jak silnik nie miał chłodzenia to mógł pójść cały cylinder, ta osłona na cylinder rozprowadza powietrze z wiatraka tak aby chłodzić cylinder jak najlepiej, nie możesz jej wyrzucić bo wtedy silnik praktycznie nie ma chłodzenia. Sprawdź wszystko od samego początku, czyli cylinder, tłok, pierścienie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:53 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
w jaki sposob mam sprawdzic cylinder? Jak rozpoznam ze jest on uszkodzony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 12:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Piszę po raz trzeci, odkręć głowicę, zdejmij cylinder, i sprawdź stan tłoka, i gładzi cylindra, czy nie ma żadnych rys.

ToX, to tylko świadczy o tym , że myślimy podobnie :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 29 maja 2009, 13:25 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 13:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Jak odkręcisz i zdejmiesz głowice to cylinder z uźyciem małej siły też zejdzie. Jak już będziesz miał rozebrane wszystko zrób fotki tłoka. Później jedynie pamiętaj o tym że na tłoku są pierścienie, one są na specjalnych zamkach(małutkie, wystające wałeczki we wgłębieniu na pierścienie) najlepiej ich nie dotykaj i przy zakładaniu cylindra używaj oleju, rozprowadź go po ściankach cylindra, tak żeby wszystko ładnie weszło. Jeśli na tłoku lub cylindrze zauważysz ślady obcierania to masz cylinder do szlifu albo musisz kupić nowy, po prostu tłok spuchł od zagrzania i przytarł cylinder. Jak już będziesz robił zdjęcia to postaraj się zrobić dokładne zdjęcia(najlepiej makro).

PS. adames mnie uprzedził o parę minut ;].




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 29 maja 2009, 13:02 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 13:38 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
hmm rozbiore to dzisiaj ale podejzewam ze to bedzie na 100% to bo cos stuknelo puknelo i potem bum. Oplaca sie szlifowac? Czy lepiej kupic nowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 13:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Szlif to koszt szlifu ok. 60zł i do tego nwoy tłok dobry to coś koło 100zł. Tak więc jakieś 160zł+wysyłka do jakiejś firmy to koło 180zł będzie, albo i więcej. Nowy zestaw masz za jakieś 200zł+ wysyłka(mowa o zestawie firmowym, o dobrej jakości a nie o tych chińskich zestawach z allegro.) Może to jeszcze pasek po prostu pękł? I tak zablokował się w przekładni że nie da się odpalić silnika. Sprawdź i to.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 13:58 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
rozkrecalem przekladnie i pasek jest. Ale jak mowilem przypalila mi sie od wydechu plastikowa oslonka na cylek i zdjelem bo czekalem na nowa. Juz zamowiona jest ;/i silnik sie okropnie zgrzal jak go dotknelem. I to byl pewnie powod ;/ dzisiaj to sprawdze. Jak sadzicie jesli padl cylek to kupic najzwyklejszy http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... d0f37a0f1d

czy dolozyc i kupic np

http://www.racing-planet.pl/scootertuni ... e17aae52a7




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 15:33 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Na razie nie zastanawiaj się , czy kupić, bo nie wiesz czy jest taka potrzeba. rozkręć, sprawdź, a potem zastanowimy się co zrobić. Może się np. okazać, że tłok i cylek jest ok, a ułamał się np. korbowód.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 17:11 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
a wiec rozkrecilem... CYlinderjest zjechany na maxa a tlok jeszcze gorzej... Nie daje nawet zdjec bo rysy na cylku sa tak glebokie ze palcami da sie je wyczuc. Co proponujecie kupic ? Zwykly zamiennik czy cos inego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 17:20 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Zamiennik?
Najpierw zdecyduj czy chcesz robić szlif (będzie taniej), czy decydujesz się na nowy, może 70?
A tak przy okazji to 3 razy Ci wcześniej pisałem , żebyś odkręcił głowicę i sprawdził tłok.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 17:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Może tak jak proponuje adames, wsadzaj już 70ccm, nie zaszkodzi na pewno. Z tym że wtedy do wymiany są jeszcze łożyska, ale to podobnie jak przy tym 50ccm Airsal, łożyska są do wymiany bo są znacznie większe obroty na takich cylindrach. Jeśli zależy Ci na osiągach wsadzaj 70ccm, jeśli wystarczają Ci standardowe osiągi wsadzaj zamiennik 50ccm albo rób szlif, może wyjdzie taniej ale czy to opłacalna oszczędność to niech każdy sam sobie odpowie. Poza tym te pytania które zadajesz to moim zdaniem zależą od Ciebie, czyli to ty masz sam zadecydować co robić.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 17:44 
***

Rejestracja: 02 paź 2008, 20:12
Posty: 564
Pojazd:
ToX pisze:
wsadzaj już 70ccm, nie zaszkodzi na pewno. Z tym że wtedy do wymiany są jeszcze łożyska, ale to podobnie jak przy tym 50ccm Airsal, łożyska są do wymiany bo są znacznie większe obroty na takich cylindrach.


Łożysk nie musi zmieniać jak nie ma luzów na wale, jak kupi Polini sporta 70 albo Malossi sporta 70 to nic nie trzeba zmieniać bo te cylki nie mają takiej mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego Airsala ale też pewnie nie trzeba


Ostatnio zmieniony 29 maja 2009, 17:44 przez Majkel92, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2009, 18:43 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:40
Posty: 82
Pojazd:
Hmm.. Ale czemu była tam taka temp ze osłonki mi przypalilo? Co do cylka nie zakatuje tego wału na 70? Bo nie mam zbytnio kasy na wał i cylek. A co myślicie o 70tce airsal z mielocha za 450?co najlepiej kupić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy