Dzisiaj jest 30 sty 2025, 23:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 maja 2009, 11:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Cześć
Otóż mam taki problem, dzisiaj jadąc skuterem Kymco People S 50, nagle ni z tego, ni z owego skuter stracił moc, normalnie daję zawsze po garach, licznikowe około 90km/h, a tutaj nagle spadek do 50km/h, i gdy dodaję gazu słabnie, więc muszę jechać te 50, lub zatrzymać się na kilka minut, i później znowu przez kilka minut mogę go cisnąć, dodam tylko, że akurat dzisiaj temperatura otoczenia to 25s w cieniu, wiec w słońcu będzie jakieś 32s
Mam tuning na poziomie sport, cylinder Malossi 70ccm przejechane 1300km, sprzęgło Naraku, rolki miałem standardowe 8,5g, ale zaraz idę zmienić na 9,1g tak aby nie wchodził zbyt szybko na wysokie obroty, może to delikatnie pomoże?
Wydech Tecnigas RS-2, Multivar Malossi, a cylinder chłodzony powietrzem, niestety.
Czy to jest zdecydowanie przegrzanie, i czy czymś to grozi, oraz jak temu zapobiegać?
Zapomniałem dodać, że jak założyłem rolki 6.5g dołączone do wydechu, to te po ostrej jeździe zrobiły się trochę kwadratowe, nadtopiły się od temperatury, i jedynie Malossi wytrzymują.
A i jeszcze info: jeżdżę na Castrol Power 1 Racing 2T mieszanka 1:40, a nawet minimalnie więcej, gdyż na 19,5l paliwa leję 0,5l oleju
Jeszcze taki pomysł, gdybym zmienił wydech na gorszy może Tecnigas Silent, to czy takie zdławienie nie odniosłoby korzyści w postaci wytwarzania mniejszej ilości ciepła?


Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 12:57 przez baraqs, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 13:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2009, 13:35
Posty: 65
Lokalizacja: RZ
Pojazd:
wiesz co niechce cie straszyc i daje tylko jedna z mozliwosci... kolega mial dokladnie takie same objawy przy zacieraniu cylka, był to jakiś mały syfek który mu wleciał przez nieszczelny filtr powietrza.




_________________

Nie mów mi jak mam jeździć, nie Ty za mnie będziesz umierać ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 13:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Kur... wczoraj czyściłem filtr powietrza, mam nadzieję że to nie to, ale dzisiaj wieczorem przy niskiej temperaturze sprawdzę go jeszcze raz na max obciążeniu, w razie czego nie da się go uratować?

Rzeczywiście, wsiadłem jeszcze raz, i już po 3 minutach stracił moc, to chyba jednak ten syf w cylindrze, więc jest na to jakiś sposób, czy cylinder do wymiany?

Nikt więcej nic nie dopisze?
Żadnej pomocy, sugestii?


Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 15:13 przez baraqs, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 15:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Wg mnie to tłok puchnie. . . Miałem identyczną sytuację. Proponuję od razu rozebrać cylek i wymienić tłok z pierścieniami zanim się zatrze... :|




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 15:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Ok, dziękuję za pomoc, ale sam tego nie zrobię, chyba trzeba udać się do mechanika :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 15:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2009, 17:06
Posty: 30
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Jeżeli okaże się, że cylek do wymiany :/ To ja bym zainwestował w airsala sporta 70 (aluminium) - na pewno będzie się sporo mniej grzał :)

Ej a może to w ogóle nie jest wina cylka? Może masz zbyt ubogą mieszankę ustawioną? Gdy jest zimny to chodzi na ssaniu i dawka jest w miarę dobra, a gdy się rozgrzeje (po tych jak napisałeś ok 3 minutach) ssanie się wyłącza i dawka jest przyuboga :|

Może to jest przyczyną?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 16:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Czy ja wiem?
To się stało nagle, akurat po wczorajszym czyszczeniu filtra powietrza.
Poprzedniego dnia był deszcz, ale zanim zaczął padać skuter jeździł z max prędkością, i nie wykazywał przegrzania, moc non stop taka jak trzeba, no więc po przyjeździe, postanowiłem wyczyścić filtr, bo już przejechałem 1300km bez czyszczenia, i dzisiaj rano właśnie, po tym zabiegu przeprowadzonym na filtrze odpalam silnik, i w drogę, ale już po przejechaniu 3km skuter momentalnie stracił połowę mocy, a rura wydechowa nagrzała się niesamowicie.
Później mały odpoczynek, i znowu tak samo.
Po południu, gdy pogoda się zmieniła, i chłód nadszedł ponownie spróbowałem jechać, i w tym wypadku już po 1 km moc spadła, więc to raczej cylinder.
Wymontuję go chyba sam, bo jeżeli jest nie do naprawienia, to po co mam płacić mechanikowi, a później poleci kasa na nowy, ale jednak nadal Malossi, tylko z nim miałem prawdziwą przyjemność wsiadania na skuter, moc zdecydowanie duża, ale z aluminiowych jest jeszcze Hebo Manston Replica, tyle że to nie sport, a Racing KLIK
Przepraszam, że link konkurencji, ale na mieloch nie ma tego modelu
Może warto w tego zainwestować, wprawdzie spalanie wzrośnie, ale temperatura spadnie, a z gaźnikiem 17,5mm Dell'Orto powinien sobie dobrze poradzić?


Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 16:20 przez baraqs, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 18:44 
Zbanowany

Rejestracja: 17 maja 2009, 20:35
Posty: 75
Pojazd:
Może gaźnik 19mm ? Wiadomo lepiej odprowadza temperaturę, ale za to spala o około 1,5l więcej.


Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 18:44 przez Sbir, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 18:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Mój po czyszczeniu filtra też tak osłabł. Powodem była nieszczelność króćca. Przy zakładaniu filtra ruszałem gaźnikiem i gdzieś musiała się zrobić jakaś dziurka. Wtedy też bardzo mocno nagrzał mi się wydech, aż strzelał. Sprawdź króciec.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 19:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Ok, tak zrobię, ale już jutro.
odkręcę filtr, założę ponownie, i jeżeli będzie źle to się potnę tępym nożem ;)
A tak na serio sprzedam nowo nabytą Nokię N95 8GB, i kupię nowy cylinder, ale mistrzowie, czy ten Hebo Manston Replica da radę?
Gaźnik większy nieeeee, starczy to co mam, chodzi mi o moc, i lepsze chłodzenie.
Moc dobrą ma Malossi, ale to żeliwo, zaś airsail jest słabszy od Malossi, więc stąd moje pytanie odnośnie Hebo, podobno ten jest mocnieszy od Malossi, a nie dając większego gaźnika, powinien jeździć w sam raz, ale to moje gdybanie, potrzebuję waszej fachowej opinii, wart ten Hebo szacunku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 22:19 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2008, 15:26
Posty: 54
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Hebo jest wart uwagi, a Airsal jest mocniejszy od Malossi !!!!!!!!! "!!" (WIDZE ŻE NIKT TU TEGO NIE WIE) :shock: . w ogóle to te Malossi jest przereklamowane płacisz za nazwę a to poprostu zwykły sport a Hebo i Airsal to racingi niclasowane z jednym pierscieniem na cylku dzielonym kanałem wydechowym itp.




_________________

Kymco S9 Lc 08.r

-Wydech Tecnigas Next-R (chrom)
-Sprężynki sprzęgła 2 żółte 1 niebieska Polini
-Rolki 6.5g Stage 6

...GSX-R moi mili na trójeczce robi whellie!...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 23:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Mówisz, że Airsal jest mocniejszy od Hebo, ale masz na myśli Airsal racing, a nie sport, bo w testach cylinder sport Airsail osiąga moc niższą od Malossi sport KLIK
Więc najlepiej wypada Hebo, a więc ponawiam pytanie, czy warto w niego zainwestować, czy mniej będzie się grzał, i więcej będzie plusów jak minusów?
Przepraszam, że piszę ciągle o cylindrze, nie sprawdziwszy co stało się z tym moim Malossi, ale mam czarne myśli, i wolę kuć żelazo puki gorące, dlatego muszę znać wasze opinie, bardzo o nie proszę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 23:46 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2008, 15:26
Posty: 54
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
"Mówisz, że Airsal jest mocniejszy od Hebo"- nic takiego nie stwierdziłem :P A poza tym do Kymco nie ma Airsalów sport bo są ino racingi :cool: Ja bym na twoim miejscu brał tego Hebo nie powinien się grzać, chyba że bedziesz go katował.




_________________

Kymco S9 Lc 08.r

-Wydech Tecnigas Next-R (chrom)
-Sprężynki sprzęgła 2 żółte 1 niebieska Polini
-Rolki 6.5g Stage 6

...GSX-R moi mili na trójeczce robi whellie!...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 13:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Dobra, a czy możliwe jest, że filtr łapie za dużo powietrza?
Bo ja trochę poszerzyłem standardowy otwór, więc może to wina tego?
Takie nikłe światełko na końcu tunelu widzę, że to może jednak nie zatarcie, a wina filtra powietrza, więc jak myślicie Panowie?
Jeszcze tak na marginesie, to jaki filtr polecacie dla mnie do gaźnika 17,5mm i cylindra 70ccm?


Ostatnio zmieniony 01 cze 2009, 13:02 przez baraqs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 18:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Uspokój się z tym cylem :P
Masz ssanie automatyczne? Może naprawdę dostaje za dużo powietrza, a chodzi dobrze, bo ssanie daje więcej benzyny. Spróbuj dać mu więcej paliwa....




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 19:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Zrobiłem coś innego, mianowicie zakleiłem trochę otwór w filtrze powietrza, tak o 1/3, i problem zniknął całkowicie :)
Po prostu tak jak sam pisałeś, i jak zasugerował M_LoT skuter łapał za wiele powietrza, i dławił się po przejechaniu kawałka drogi.

Dziękuję o wybawcy moi, a już tak się podłamałem, że trzeba będzie 800zł wysupłać na nowy cylinder, filtr powietrza, i mechanika.
Szacun wielki Panowie, chylę czoła przed waszą wiedzą i chęcią niesienia pomocy innym użytkownikom, jeszcze raz dziękuję :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy