Dzisiaj jest 17 sie 2025, 23:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 gru 2011, 0:23 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
Witam. Jestem zupełnie zielony w tematach skuterów, ponieważ jest to mój pierwszy skuter, który mam od 6 dni. Roxik jest używany, jest to rocznik '98, po lekkim tuningu, na dobrych częściach. Z tego, co mogę tu napisać, to wiem, że jedynie ma cylinder 80cc bodajże z hebo, sportowy gaźnik z tec'a.

Problem polega na tym, że skuter ten ma filtr powietrza stożkowy, na wierzchu, prawie przy kole, no i pojeździłem nim trochę, a wiadomo jaka teraz pogoda, mokro. No i kolega, który zna się trochę bardziej powiedział, że zalałem filtr. No to filtr wysuszyłem, i od razu po zalaniu próbowałem go odpalić. Od pory, kiedy sam mi zgasł, odpala tylko na ssaniu, i po jakiejś chwili gaśnie. Gdy sam puszcze ssanie, lub nacisne gaz również gaśnie trybem natychmiastowym. Zupełnie niewiem co się z nim dzieje, chciałem go jutro zaprowadzić na warsztat, ale najpierw chcę się zapytać Was, może mi pomożecie. Z góry dziękuję za odpowiedź, i gdy będę miał podać jakieś dane czegoś, to proszę mi przy okazji powiedzieć jak to sprawdzić. Pozdrawiam :)




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 1:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:41
Posty: 347
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd:
Spróbuj obkleić do połowy stożek taśmą izolacyjną, może dostaje za dużo powietrza.
Jakiej firmy masz ten stożek i jaki rodzaj ?




_________________

Yamaha Neo's LC
-Italkit 70ccm
-Spawak by Dudi
-Motoforce Evo 12mm
-Stage6 Dellorto 21mm BE
-Stage6 Sport PRO
-Hebo R
-Tec CNC R
-Malossi Kevlar
-przełożenia Polini


Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 1:21 przez mikoxdxdxd, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 2:04 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
Znaczy ja ogólnie zamówiłem już nowy stożek z mielocha - http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... bdbbace260 .

Jutro powinien przyjść, zamontuję go, i dam znać co i jak.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 11:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:41
Posty: 347
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd:
Ale dlaczego siatkowy ?? Długo na tym możesz nie pojeździć.




_________________

Yamaha Neo's LC
-Italkit 70ccm
-Spawak by Dudi
-Motoforce Evo 12mm
-Stage6 Dellorto 21mm BE
-Stage6 Sport PRO
-Hebo R
-Tec CNC R
-Malossi Kevlar
-przełożenia Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 12:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2011, 13:38
Posty: 533
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Potwierdzam kolegę wyżej na siatkowym pojeździłem ok tydzień a potem skuter gasł po dodaniu gazu, czyściłem go ale to nic nie dawało. :wink: Lepiej brać gąbkowy




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 16:24 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
Teraz też mam siatkowy. Filtr mi jeszcze nie przyszedł, jak przyjdzie odesłać go i wymienić na gąbkowy? Boje się, że jak będę miał gąbkowy to będzie dostawał więcej wody.

Edit: No i jak widzę w sklepie (http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 470d51311b) po założeniu filtra należy założyć wiekszą dyszę główną. Dysza główna napewno kosztuje, a i założyć nie potrafię.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)


Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 16:32 przez galka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 16:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:41
Posty: 347
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd:
Nie rozumiesz. Filtry siatkowe zbudowane są jedynie z drucika i czasem z delikatnej siatki, która ma blokować wszelaki "syf" chcący dostać się do gaźnika a potem do cylindra. Decydując się na taki filtr musisz się liczyć z tym, że długo na takim czymś nie polatasz nie wiadomo jak dobra była by to firma. Filtry gąbkowe jak sama nazwa mówi posiadają gąbkę, która dobrze filtruje powietrze, ale nie jest to tak samo jak seryjny filtr. Zalety filtru stożkowego to np : lepsze osiągi i ładny dźwięk.
Nie wiem jaki masz tam setup ale moim zdaniem stożek jest ci zbędny, ale jak już tak bardzo się na niego upierasz to lepiej abyś kupił gąbkowy z osłonką np. Polini Airbox, gdyż dostarcza on wystarczającą ilość powietrza bez konieczności obklejania go taśmą.
Oczywiście zalecane jest danie większej dyszy, ale to już dział regulacji ;)
Jeżeli nie potrafisz wymienić dyszy to kup sobie seryjny filtr albo znajdź kogoś kto to potrafi. Dysze główne wcale nie są drogie.




_________________

Yamaha Neo's LC
-Italkit 70ccm
-Spawak by Dudi
-Motoforce Evo 12mm
-Stage6 Dellorto 21mm BE
-Stage6 Sport PRO
-Hebo R
-Tec CNC R
-Malossi Kevlar
-przełożenia Polini


Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 16:54 przez mikoxdxdxd, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 0:00 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
A ten, który podałem w poprzednim poście może być?Bo niestety na Polini Airbox mnie po prostu nie stać.

Edit: w sumie nie jest wcale taki drogi. Jeśli sprzedam gaźnik, to kupię.

I jeżeli przyjdzie mi ten nowy filtr, który zamówiłem przedwczoraj, i dalej nie będzie odpalał, to mam go do połowy zakleić taśmą, tak?




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)


Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 0:08 przez galka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 12:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2009, 16:16
Posty: 62
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Kup sobie seryjny filtr powietrza... Nie będziesz musiał się z byt często z nim bawić w jakieś czyszczenie ... A na seryjnych częściach czy przy jakiś tam małych przeróbkach ten stożek jest Ci zbędny ... Kup sobie takie coś http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... bdbbace260 (chyba że już to posiadasz) I taki wkład http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... bdbbace260. Przynajmniej ja tak mam :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 16:46 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
Mocno wpłynie ten filtr na osiągi? Bo w tym momencie skuter jedzie ok. 120 km/h, a jak mam zmienić na taki i osiągi mają się zmniejszyć do 100, to podziękuję.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 20:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2009, 16:16
Posty: 62
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Sądzisz że filtr powietrza daje Ci 20km/h ??? Powiedz mi co masz w tym roxie ?? Wszystko ori ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 21:40 
Zbanowany

Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:49
Posty: 330
Pojazd:
Napisz dokładnie jakie części w nim siedzą




_________________

Mistrzunio10 napisał/a:
a co to sa rolki?!

gdzie jest filtr?

ha wiem tyulko gdzie jest lancuch! i gazniK!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2011, 23:31 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
@Stefan - ok 90% części jest pozmienianych na sportowe. i nie wiem jak mam sądzić, ponieważ jestem całkowicie zielony.

@Valavme - jutro napisze.

Ogólnie dzisiaj roxa wyciągnęłem, zakleiłem filtr do połowy taśmą - odpalił na ssaniu, po chwili puściłem, przejechałem ok. 400m i zgasł. teraz jest taka różnica, że odpala już bez ssania, tyle że dalej gaśne, a ze ssaniem chodzi. no i gaśnie oczywiście jak lekko przygazuje.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2011, 12:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2009, 16:16
Posty: 62
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Ja osobiście mam ten stup jeżeli chodzi o filtr powietrza co wysłałem Ci w poprzedniej odp. I nie mam żadnego problemu. Jak jest ciepło to jeżdżę nim do szkoły 20km w jedną stronę i tak już rok i żadnych problemów ;) Mój rox poleci coś ok 100km/h i jak dla mnie jest to wystarczająca prędkość, mam zamontowany tylko gaźnik 17,5 i jakiś gówniany wydech :P
Moim zdaniem pięknem są zakręty przy dobrej prędkości a nie ten vmax :D:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2011, 23:54 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
@Stefan - uważasz, że lepiej zamontować ten setup, czy Polini Air Box?

Co do części to nie wiem. Kolega, od którego go kupiłem też nie wie, bo już takiego kupił, a z poprzednim właścicielem nie ma kontaktu. Dlatego, jeśli chciałby ktoś wiedzieć jakie mam części, proszę mi powiedzieć jak mam to sprawdzić. A co do samego skutera, to dzisiaj odpalił normalnie od kopa bez ssania, dałem mu pchodzić z jakieś 45 sekund, przygazowałem lekko kilka razy, przejechałem 3 metry i zgasł. I jak chciałem go znów odpalić, to śrubka od kopki odleciała, a już nie miałem czasu przykręcić bo jechałem do Szczecina. Jutro dokładniej opisze jak przykręcę kopkę.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2011, 0:50 
*

Rejestracja: 16 cze 2010, 22:33
Posty: 64
Lokalizacja: Pomorze
Pojazd:
odpal go i daj mu się rozgrzać niech pochodzi na wolnych obrotach, może jak się rozgrzeje będzie dobrze




_________________

gg: 20506748




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2011, 12:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2009, 16:16
Posty: 62
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Tu mogę zgodzić się z przedmówcą. 2-sówy tak mają że mimo wszystko muszą pochodzić bo po odpaleniu i szybki dodaniu gazu gdy skuter jest zimny zgaśnie i potem ciężko go odpalić ;)
Mój rox przed moim wyjazdem do szkoły chodzi 5min :P
A co do mojego setupu a air boxa to air box na pewno jest lepszy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sty 2012, 15:03 
*

Rejestracja: 28 gru 2011, 0:04
Posty: 8
Lokalizacja: Nowogard
Pojazd:
Ogólnie odkryłem przyczynę (chyba) tego wszystkiego. Otóż jest zapchany wylew paliwa do wężyka w baku. Dzisiaj to będę naprawiał i powiem do i jak.

Edit: Nic to nie zmienia, problem jest dalej taki sam. Dzisiaj go odpaliłem bez ssania, dałem mu pochodzić, po około 2 minutach zgasł, znów go odpaliłem bez ssania, pochodził minute i zaczął gasnąć, lekko ssanie naciskałem i tak ze ssaniem pochodził jeszcze z minutę i zgasł. Nie mam już do niego sił, jutro prowadzę go na warsztat. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie się tematem, pozdrawiam. I jak już go odbiorę, to napiszę co się stało. ;)

Edit 2: Okazało się, że kupiłem niezły shit. Do wymiany jest cylinder, tłok i parę innych rzeczy - koszt 950 zł. Tak przy okazji, nie chce nikt sprzedać Aeroxa z zachodniopomoskiego?

Dzięki za zainteresowanie się tematem, pozdrawiam, można zamknąć.




_________________

Zielony w tych sprawach. ;)


Ostatnio zmieniony 05 sty 2012, 10:58 przez galka, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy