Dzisiaj jest 27 lip 2025, 14:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 cze 2009, 2:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Witam !
Mam problem z silnikiem . Miał do wymiany wał. Wiec zamowilem uzywany w bdb stanie z lozyskami . Po rozłozeniu karterów okazało się ze pomiedzy nimi nie bylo uszczelki ! Stary wał miał ogromne luzy na korbie a o łożyskach nie bede sie wypowiadał... Teraz mam taki problem ze nowe lozyska wchodza w duzy karter bez nabijania...poprstu w niego wpadaja !!!! A w mały już ciężej ale ma caly otwor gdzie powinno siedziec lozysko we wżerach, tak jakby bylo zatarte... I teraz mam pytanie... czy te kartery sa juz do wywalenia ? Czy da sie cos z tym zrobic... Druga sprawa to taka że ten nowy wał jest wiekszy i moze wadzic o karter po jego zlozeniu...Chociaz wymiary ogolnie ma te same i też jest RMSa . Poradźcie coś bo nie mam pojęcia co dalej z tym robić !

Z góry dzięki !

Dodaje zdjecia wałów i otworu gdzie powinno znajdowac sie lozysko w malym i duzym karterze...

<<< KLIK >>>




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 10:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
przede wszystkim to kup nowe lozyska... tak sie nie robi ze juz od kogos z innego skutera nabite wkladasz




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 14:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Ok... ale dlaczego te stare wchodza a raczej wpadaja w karter ? Nie sa zjechane




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 14:56 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Jeżeli łożyska są bardzo luźno osadzone w karterze, to nie powinieneś ich tam osadzać. Ale powinieneś dokonać pomiaru, jaką mają średnicę otwory w karterach. Powinny być mniejsze o 0,02mm, od średnicy łożysk.
Jeśli natomiast niepokoi Ciebie brak uszczelki między karterami, to bez obaw, większość składa silnik na silikon, jest większa pewność , że będzie to szczelne połączenie .




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 18:44 
*

Rejestracja: 06 lut 2008, 16:20
Posty: 1
Pojazd:
Akurat w jego przypadku jest tak że w ogóle nie miał uszczelki nawet z silikonu ;p A poza tym miał rozwalone uszczelniacze na wał i wał był strasznie luźny więc moim zdaniem to nie chodzi o nowe łożyska tylko o to że karter jest wyrobiony juz ;p




_________________

pozdro!!! xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 19:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
kartera nie tak latwo wyrobic a jak nawet to idz do hurtowni z tym twoim karterem i walem i dobierz odpowiednio wieksze. lozyska tez same z siebie sie z czasem kurcza i scieraja wiec to jasne ze te juz beda luzne. przykald podam ze gdy ja zmienialem lozyska to rownierz wal z karteru szlo dwoma palcami wyciagnac ale zeby nowe lozyska z walem wbic to juz byla godzina roboty




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 20:06 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
tomi1094,
Nie pisz takich bzdur!!! jak pierścień łożyska ma się skurczyć ? Jak żyję tego jeszcze nie widziałem.
Karter jest zrobiony z alu, i przy niewłaściwym osadzaniu łożysk, można spowodować zdarcie części ścianki . Dzieje się to wtedy, gdy łożyska nie są wprasowywane równo, lecz są wciskane pod kątem.
Dryga sprawa, to wymiary łożysk są znormalizowane i następny wymiar będzie większy o 2mm. Takiego luzu pewnie tam nie ma.
Prawdopodobnie będzie trzeba wymienić kartery.
Możesz też osadzić te łożyska na klej np. poksipol, ale to tylko doraźna naprawa :/




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 20:38 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Wszystkie łożyska maja wymiary średnic wewnętrznych i zewnętrznych na zero, średnica wałka powinna być większa o 0,02mm, a otworu mniejsza o 0,02mm. Łożyska są wykonane ze specjalnego stopu i są na pewno twardsze, niż alu.

Drobna uwaga, to że w opisie piszesz , że nie używasz polskich znaków, to nie oznacza, że interpunkcja Ci szkodzi. Szanuj innych , zwłaszcza tych co chcą czytać to, co chcesz napisać




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 20:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
sorry ale na lezaca pisalem ;]

a lozysko pracuje tak jak kazdy inny material pracuje. sie nagrzeje to sie rozszerza, oziębi to sie skurczy i tak w kolko. po to miedzy innymi przy wbijaniu lozysk niektorzy stosuja taka metode ze je zamrazaja zeby szlo latwiej wbic bez uszkodzenia ich albo karteru lub jakiegos bloku silnika itd




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 20:50 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Niemniej w tym wypadku, wina jest po stronie wyrobionych otworów w karterach.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 20:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
trudno jedno znacznie stwierdzic ale jest to jak najbardziej mozliwe (tym bardziej ze jest to keeway wiec chinske stopy alu dlugo to raczej nie wytrzymuja;]). tylko czy dotyczy ta sprawa obydwu karterow czy tylko jednego. no ale jak wiadomo kartert obydwa to praktycznie caly silnik wiec licz sie z wydatkami




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283


Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 20:54 przez tomi1094, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 21:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Eheh... Gdyby to był silnik keewaya to bym nie płakał, bo to grosze... Mam swapa i silnik od aeroxa siedzi w Keewayu, wiec wydatek bedzie troche wiekszy ;/

Też tak nam sie wydawalo bo jest ogromna roznica przy wbijaniu jednego lozyska w duzy i maly karter...

Ps. Jeśli można nazwać to "wbijaniem" xddd




Adames o jakim kleju mówisz ? Jaki byłby dobry ? Bo nie orientuje się troche ;p Tylko ciekaw jestem ile by to wytrzymało ;d




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]


Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 21:52 przez Dunajec_focus, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 21:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
oplacal Ci sie ten swap ?;] a i to jest ten karter od strony magneta tak?
jak tak to masz tutaj

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 0dd94d833a




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283


Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 21:53 przez tomi1094, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 21:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Pierwszą "miną" jaką miałem był silnik od Arei 51, ale że chcialem kupic lepszy to go sprzedałem... i kupilem prawdziwą minę ;/ 900zł w błoto bo koleś mnie wykiwał...zreszta jest o tym gdzies temat nawet na forum... ;)

Od strony magneta ( mały) jest w lepszym stanie bo troche ciezko wchodzi łozysko... Gozej z tym od strony waria ;/




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 21:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
pozostaje Ci szukanie na allegro skuterow z sillnikami minarelli lezacymi na czesci takciih jak areox, sr50, f12, f15 i mase innych. kiedys mialem gdzies numer goscia co ten karter za 50 zl by oddal ale format byl i dupa ;/




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 22:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Tych karterow jest ogolnie w miare sporo... Tylko ze na beben z tyłu... ;/ albo mają poniszczone gwinty tak jak ten... Chociaz ten co teraz mam to wgl jakiś poturbowany jest... Najlepiej jakbym kupił mały i duzy. Mały ma zjechany gwint od mocowania wydechu ale to sie da rozwiercic i dac wieksza srube po prostu ;)

Ps. No to juz pisze temat w dziale " kupię " xdd




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 22:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
co do rozwiertu to w kazdym silniku to sie chyba komus zdarzylo;] porpostu przazewiaertac i sruba na wylot i nakretka z drugiej strony




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 22:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
Ale po co ? Lepiej nawiercic wiekszy gwint i dac wieksza srubę ;p

To wiecie jaki klej by był dobry zeby te łożyska wkleic ?




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 22:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
ja tam mam orygnalnie gwint 8 mm wiec wlozylem sroby 6 mm od wewnatrz a od strony wydechy przykrecone zostalu na poddkladki i 2 nakretki i wsyztko ise trzyma lepiej niz oryginalnie. a jak bys chcial gwintowac na 10 mm to jzu sobei tylko karter zniszczysz




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 cze 2009, 22:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 13:34
Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd:
No ok...ale to bedzie lepsze rozwiazanie...bo np. przy przekładni sa tylko 4 gwinty dobre ;p i jakby to wygladalo jakby same sruby tam wystawaly ? xd Trzeba rozwiercic i bedzie okej ;)




_________________

[center]Obrazek[/center]
[center]KEEWAY TUNING 70ccm !!![/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy