Dzisiaj jest 22 maja 2025, 22:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 sty 2012, 0:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
Witam.
Mam pewien problem z moim Malaguti F12 z 2000r, najlepiej zacznę od początku
Zakupiłem skuter w 2008r i użytkowałem go do 24 Maja 2009r. Miałem wypadek i zaczęły się problemy....
Po wypadku skuter miał problem taki iż gubił napięcie na świecy, potrafił w ciągu jazdy ,,zdechnąć". Raz na jakiś czas był użytkowany. W styczniu 2011r został niestety zalany przez zimową odwilż. Skuter stał nieruszany do sierpnia 2011r. Niestety po lekkiej próbie odpalenia nie można było ruszyć ,,kopniaka". Wymontowałem silnik z ramy i delikatnie wybiłem tłok od cylindra. Na szczęście cylinder cały, tylko pierścienie na tłoku do wymiany. Zauważyłem rdze wale korbowym i wielki opór przy jego obkręcaniu. Zalałem środek silnika preparatami odrdzewiającymi (używanych w porządnych warsztatach);(nie rozpaławiałem bloków silnika). Silnik postał z tymi preparatami z 2 miesiące i dało rezultat. Wał swobodniej się kręci, lecz nie idealnie.

Dodam że niestety rdza weszła na takie elementy jak :
- wał korbowy
- rozrusznik i elementy z nim zwiazane
- sprzęgło
- kolektor momentu obrotowego
-wariator
-prądnica

I moje pytanie jest takie:
Co zrobić z takim silnikiem ? Rozbierać każdą cześć i czyścić ? A może złożyć i próbować odpalić silnik ? A może nie nadaje się do niczego ? Proszę o opinie na ten temat.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 0:53 
*

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:41
Posty: 12
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
Moim zdaniem jest po łożyskach na wale bo to jednak rdza i są tam na pewno jakieś takie grubsze kawałeczki rdzy i to ich wina. Możesz rozpołowić silnik i zobaczyć co tam się dzieje. Ale może być też problem z łożyskiem dolnym korby więc pewnie wał bd miał do wymiany, albo łożyska do przeciśnięcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 0:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2011, 13:38
Posty: 533
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Ja bym rozłożył i obejrzał wszystko dokładnie :wink:

P.S: Pewnie już po łożyskach




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 sty 2012, 0:59 przez Scania124L420, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 1:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
No rozłożył i co z tą rdzą począć ? Dodam że łożyska na wale korbowym zostały wymienione z 2 tygodnie przed wypadkiem na SKF Stage 6 metal




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 9:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2011, 19:17
Posty: 871
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
bob3kk pisze:
No rozłożył i co z tą rdzą począć ?


Papier ścierny i ogień :D musisz ją zedrzeć a czym to będziesz robił to już Twoja sprawa. Rozłóż cały silnik na częsci pierwsze...




_________________

nieregulaminowy podpis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 11:21 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
rozbieraj cały silnik rozpułowić wszystko i potem przy składaniu kazdą czesc dokładnie obejrzeć i coś jest nie tak to wymieniasz, ja bym zrobił tak, napewno bym wymienił łożyska na wale (to nic nie znaczy ze są zmieniane)




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 14:25 
**

Rejestracja: 01 sty 2011, 21:22
Posty: 390
Lokalizacja: dalekoo
Pojazd:
Nie no to co wy piszecie to poprostu wejść przez monitor i dać w jape nie którym.. wyczyscic wał i łozyska papierem ściernym nie no spoko skoro wam się tak udaje to ciekawe jak wasze maszyny jeżdżą? To pozdro.

Dobrym starym rozwiązaniem po zdjęciu silnika z ramy i cylindra jest zalać silnik ropą ona niweluje w pewnym stopniu rdzę i oliwi części wewnętrzne silnika następnie należy przechylić silnik żeby się wylało wszystko ale silnik z ropą powinien poleżeć z 2 dni najlepiej, wtedy wszędzie się dobrze wypłuka ,wylać ropę złożyć silnik na czysto znaczy cylinder i odpalać, jak na sprzęgle jest rdza się nie przejmuj jedna przejażdżka i się zetrze, przed odpaleniem daj skuterowi pod świecę troszkę benzyny z większą ilością oleju pokop go trochę przed odpaleniem żeby się rozruszał ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 15:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
Dziękuje wszystkim za radę, ale mam jeszcze jedno pytanie. Powinienem założyć nowy temat, ale nie chce robić syfu.

Jak zdemontować tłok od wału ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2012, 15:31 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
zdejmujesz zabespieczenie z jednej strony wystarczy, i z drugiej strony srubokretem wypychasz, ale jesli masz problemy to wes srodek np. wd40 daj i wtedy moze wyjdzie




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sty 2012, 21:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2009, 16:39
Posty: 50
Pojazd:
OK , Dzięki !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy