Więc witam! Chciałbym Wam przedstawić moje oczko w głowie czyli Suzuki Katanę ;) Zaczynamy:
A więc tak zaczęło się od tego, że tata kupił ten oto skuter we wakacje. Jest to nic innego jak Suzuki Katana. Na początku nie za bardzo chciałem nim jeździć, ale z czasem mi się to spodobało i tak zaczęła się moja przygoda z jednośladami. Najpierw miały być tylko przeróbki czysto optyczne wymiana plastików, malowanie i kilka 'bajerów', ale z czasem 50km/h stało się uciążliwe i miałem dość, że każde auto mnie wyprzedza na dłuższej prostej. No i tu zaczął się tuning oraz początek projektu 'Katana GT'.....
Dnia 17/08/2011 - Projekt 'Katana GT' dobiegł końca.
Skuter od strony mechaniki został ukończony, nie ma w nim nie działającej części. Wszystkie seryjne części ( prócz zapłonu - oryginalny od DUCATI) zostały zastąpione tuningowymi częściami takich firm jak: Malossi, Revo, NGK, Tec, Top Racing i Yasuni. Wszystkie modifikacje zostały zrobione przeze mnie i mojego dziadka ( za co mu bardzo dziękuję ) w przydomowym garażu.
Oczywiście to nie koniec modyfikacji ;)
Fotki mojego sqta:
Wygląd początkowy:
I etap prac:
Niestety nie mam fotek z prac więc przedstwiłem efekt końcowy I etapu ;)
Etap II wygładzanie tyłu:
Efekt końcowy po I i II etapie:
Etap III i obecny wygląd:
Obecnie jest prowadzony etap IV który przewiduje:
1) OPTYKA:
-czerwone paski na koła
-moduły led (czerwone)
-bad look
-obrotomierz Koso GP II lub Eclips Style lub jakikolwiek
-zrobić awaryjki
-wzmocnić ramę
-Przyciemnić klosze kierunków i wstawić żarówki ledowe
-Pomalować i wypiaskować felgi i ramę (rama-czerwona, felgi-czarne)
-Pomalować spojler
-Kupić Xenon i wstawić diody do jazdy dziennej
-wszystkie pozostałe żarówki wymienić na diody
-Przycisk od rozrusznika zastąpić czerwonym przyciskiem z napisem \'START ENGINE\'
-Woltomierz
-Trochę bardziej zaawansowane audio ;)
2) MECHANIKA:
-klocki hamulcowe Malossi MHR
-Olej przekładniowy Malossi RGS Racing SAE75W/90
-dodatkowy przerywacz na awaryjki
-nowe oponki
-termometr
-dodatkowe wentylatory do chłodzenia cylindra
-Boost Bottle
-Killswitch
To by było na tyle na chwilę obecną nie wiem czy uda mi się to wszystko zrealizować w IV etapie........
Postępy z prac będę na bieżąco opisywał na forum jeżeli będzie zainteresowanie z Waszej strony ;)
Set Katany:
*SILNIK:
-Cylinder Polini Sport
-Zwiększony stopien sprężania
-Wał Top Racing STD
-Łożyska i simmeringi SKF HQ ECO
-Air Conduct Revo
-Bezpośredni wtrysk oleju 'Suzuki CCI'
-Olej Mobil1 2T Racing
*DOLOT:
-Stożek Revo Helix
-Króciec 19mm
-Zawór membranowy Tec Sport
*UKŁAD PALIWOWY:
-Gaźnik 19mm Arrache
-Dysza głowna 95
-Ssanie automatyczne WM Motors
-Filtr paliwa od Malucha XD
-Kranik podciśnieniowy Paioli
*UKŁAD NAPĘDOWY:
-Wario Malossi Multivar
-Rolki 16x13 Malossi 8.0g
-Ślizgi wariatora Malossi
-Pasek WM Motors
*PRZEKŁADNIA:
-Sprzęgło Tec Evo Racing
-Twarde sprężynki sprzęgła
-Docisk Malossi +22%
-Przełożenia pierwotne Top Racing
- -||- wtórne od MoviStar'a
*UKŁAD ZAPŁONOWY:
-Świeca NGK IRIDIUM IX
-Fajka i przewód NGK Racing (czerwony)
-Sportowy zapłon DUCATI Energia
*UKŁAD WYDECHOWY:
-Wydech połączony z kolektorem i dyfuzorem YASUNI R z kevlarową końcówką tłumiącą
*OGUMIENIE:
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
*UKŁAD HAMULCOWY:
-Przód: Tarczowy - obecnie seryjna tarcza, zacisk Grimeca, organiczne klocki hamulcowe
-Tył: Bębnowy - seryjne szczęki na jednym rozpieraczu
-Płyn hamulcowy: Ferodo Racing DOT4
*ZAWIESZENIE:
-Przód: widelec teleskopowy upside-down Show'a
-Tył: Wahacz jednoramienny RDR Racing (!na gwincie!) 320mm
Więcej fotek możecie znaleźć na PJ --->
http://skutery.polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/AY-50/101501
Oraz na bikepics.com (link w podpisie)
Dzięki i pozdrawiam!