Dzisiaj jest 03 mar 2025, 20:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 13:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Silnik w skuterze jest prostszy od komarka.. :roll:

Mój sposób to łożyska i wał do zamrażarki na kilka godzin. Później biorę łożyska podgrzewam karter wbijam do końca czekam aż się wyrówna temp. w tym momencie idę po wał, podgrzewam łożyska i wkładam wał cyk cyk i złożone.. :lol: :lol: :lol: :lol:




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 13:53 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
Ja akurat znam 2 sposoby na składanie silnika 1:
Grzejesz karter, chłodzisz łożysko - łożysko wejdzie lekko do karteru
to samo robisz z drugim karterem i łożyskiem
Następnie chłodzisz wał a grzejesz karter wraz juz z łożyskiem - wał powinien wejśc lekko do łożyska, co nie zawsze wychodzi w 100%. Następnie grzejesz drugi karter z łożyskiem a na ten chłodzony wraz z wałem, nakładasz silikon przed wyciągnięciem grzanego np.z piekarnika. Każdy gotowy do składania powinien miec juz przygotowane śruby do skręcania karterów. Wtedy wyciagasz grzany karter i zaczynasz społawiać. Co prosto się pisze a gorzej się robi - ponieważ trzeba się sprężać gdy zetkniemy schłodzony wał z nagrzanym łozyskiem temperatury zaczynają się wyrównywać i następuje ścisk.

A drugi sposób
Grzejesz same łożyska i chłodzisz wał - łożyska jak nie chcą wejśc lekko na wał pobijasz je po wewnętrznej tulei np. inną tulejką Następnie grzejesz karter a chłodzisz wał z łożyskami. Dobrze było by miec przygotowany wciągacz wału, ale przeważnie dośc fajnie wchodzi łozysko z wałem do karteru. Następnie grzejesz drugi karter a na ten chłodzony wraz z wałem, nakładasz silikon przed wyciągnięciem grzanego np.z piekarnika. Każdy gotowy do składania powinien miec juz przygotowane śruby do skręcania karterów. Wtedy wyciagasz grzany karter i zaczynasz społawiać. Co prosto się pisze a gorzej się robi - ponieważ trzeba się sprężać gdy zetkniemy schłodzony wał z łożyskami do nagrzanego karteru temperatury zaczynają się wyrównywać i następuje ścisk. Oczywiście tutaj tez przydał by się na wszelki wypadek wciagacz wału jakby coś poszło nie tak.

Tyle ode mnie

I według mnie drugim sposobem mniej cierpią łożyska bo same kartery mozesz nagrzać do wyższej temperatury niż razem z łozyskami. I wtedy gniazda jeszcze bardziej się rozluzują i łatwiej wejdzie schłodzone łożysko.


Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 13:58 przez piokuk10, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 14:17 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Dzięki za opisy, już wcześniej się teoretycznie przygotowałem i znam oba sposoby - tylko mam dylemat który jest lepszy, chciałbym żeby mi wszystko wskoczyło jedno w drugie bez użycia młotka.

Wychodzi na to że muszę wybrać któryś sposób i samemu się doświadczalnie przekonać czy będzie on skuteczny, bo tej dyskusji nie rozstrzygniemy - każdy robi w jeden albo drugi sposób.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 16:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 19:29
Posty: 26
Lokalizacja: Wo(L)omin
Pojazd: Rox
Witam,ja bym wybrał 1 sposób. Mój brat tak przez 3 lata zkłada silniki i chodzą elegancko wszystko chodzi jak powinno 1,5-2 lata spokoju przy dość zrywnej jeździe... a jeżeli ci chodzi o to żeby nie pukać młotkiem to i tak będziesz musiał bo musisz odprężyć wal... ale najlepiej młotkiem gumowym!!! nie innym i patrz czy wal się lekko kręci jak tak to git... ja z nim tak zawsze robię i nasi klienci są z nas baaaardzo zadowoleni...;D




_________________

Cyl: Stage6 Sport pro 70cc MKII 10mm
Wał: Top Racing Hihg-Tech 10mm
Wydech: Yasuni R/C16
Króciec: Stage6 R/T MKII
Gaźnik: Dellorto 21
Wario: Stage6 R/T oversize MKII
Sprzęgło: Stage6 R/T MKII Tour Conrtol
Dzwon: Stage6 R/T MKII




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 16:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
hebo11 pisze:
Witam,ja bym wybrał 1 sposób. Mój brat tak przez 3 lata zkłada silniki i chodzą elegancko wszystko chodzi jak powinno 1,5-2 lata spokoju przy dość zrywnej jeździe... a jeżeli ci chodzi o to żeby nie pukać młotkiem to i tak będziesz musiał bo musisz odprężyć wal... ale najlepiej młotkiem gumowym!!! nie innym i patrz czy wal się lekko kręci jak tak to git... ja z nim tak zawsze robię i nasi klienci są z nas baaaardzo zadowoleni...;D

Nie ma to jak dobra reklama ! :lol: Lozyska odpreza sie poprzez klupanie w okolicach gniazd lozysk, a nie w wal !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 17:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 19:29
Posty: 26
Lokalizacja: Wo(L)omin
Pojazd: Rox
ehh... kazak jesteś przez kabel a ciekawe jak by było w praktyce... Ciekawe czy ty tak naprawdę wszystko umiesz czy tylko piszesz to co przeczytasz...




_________________

Cyl: Stage6 Sport pro 70cc MKII 10mm
Wał: Top Racing Hihg-Tech 10mm
Wydech: Yasuni R/C16
Króciec: Stage6 R/T MKII
Gaźnik: Dellorto 21
Wario: Stage6 R/T oversize MKII
Sprzęgło: Stage6 R/T MKII Tour Conrtol
Dzwon: Stage6 R/T MKII




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 17:30 
**

Rejestracja: 27 mar 2011, 19:30
Posty: 380
Pojazd:
z tego co wiem to się uderza w wał np.młotkiem gumowym (prawa,lewa,prawa) lub normalnym młotkem przez kawałek drewna(nie za mocno) również (prawa,lewa,prawa) i po tych operacjach wał obraca sie zawsze łatwo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 0:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Maciek, chyba jeszcze tego silnika nie składałeś. Mam nadzieję, że praktyka zweryfikuje teoretyczne zapędu.
W prawidłowo złożonym silniku wał powinien lekko się obracać, przed wbiciem simmeringów. W wał uderzać nie wolno.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 10:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
W prawidłowo złożonym silniku wał powinien lekko się obracać, przed wbiciem simmeringów. W wał uderzać nie wolno.
Ale ja tak wlasnie pisalem, wiec o co tobie chodzi ? Tylko odpisz, bo w jednym temacie sie o cos pytalem, ale nie odpisales.
EDIT. Moze chodzi ci o to, ze pisalem o odprezaniu, a twoim zdaniem bez odprezania wal ma sie lekko obracac ?


Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 10:54 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 12:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie wiem o którym temacie mówisz.
Chodziło mi o to składanie na różnicę temperatur. To wcale tak pięknie nie idzie, jak to niektórzy twierdzą.
No chyba, że miałbyś pod ręką piekarnik do użytku warsztatowego i ciekły azot to sprawa wyglądała by inaczej.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 12:51 
*

Rejestracja: 26 paź 2005, 15:22
Posty: 113
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
W wał uderzać nie wolno.


Nawet w książce serwisowej Haynes'a po złożeniu karterów zaleca się stukanie młotkiem gumowym w wał aż zacznie się luźno obracać. Oczywiście nie chodzi o walenie na oślep młotkiem 5kg, ale lekkie obstukanie wału.




_________________

Runner 50 '03




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 13:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
No chyba, że miałbyś pod ręką piekarnik do użytku warsztatowego
Mam ;) Palnik w razie potrzeby takze, ale go nie uzywam. I podgrzewam tak jak juz pisalem - 100 stopni na 30 minut.

Nagram filmik jak to wkladam cieplo-zimno i zobaczycie sami. Wkleje tutaj ten filmik, ale nie wiem kiedy ( nie spieszy mi sie ).


Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 13:19 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 17:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2011, 19:29
Posty: 26
Lokalizacja: Wo(L)omin
Pojazd: Rox
Nawet w książce serwisowej Haynes'a po złożeniu karterów zaleca się stukanie młotkiem gumowym w wał aż zacznie się luźno obracać. Oczywiście nie chodzi o walenie na oślep młotkiem 5kg, ale lekkie obstukanie wału.

Noo tak mówiłem, ale nie bo ktoś wie lepiej...




_________________

Cyl: Stage6 Sport pro 70cc MKII 10mm
Wał: Top Racing Hihg-Tech 10mm
Wydech: Yasuni R/C16
Króciec: Stage6 R/T MKII
Gaźnik: Dellorto 21
Wario: Stage6 R/T oversize MKII
Sprzęgło: Stage6 R/T MKII Tour Conrtol
Dzwon: Stage6 R/T MKII




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy