Dzisiaj jest 28 lip 2025, 20:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 cze 2009, 20:56 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 19:10
Posty: 113
Lokalizacja: Okolice Chełma
Pojazd:
Witam ! Mam Yamahe Neo's z 2002r. i Mam w Niej Wydech Laser x-pro, Wario Malossi Multivar, Sprężynki sprzęgła polini (zielone), Sprężynę centralną top Racing +15 (zeilona) Dysze 75, Pasek Polini Race. Cylinder mam Standardowy,tylko na dotarci zrobiłem już 340km z Tłokiem Vertexa. I dziś kupiłem Sprzęgło "Tec Evo Racing d.107mm. I stąd me pytanie,czy te sprzęgło jest dobre na mój tuning i czy tak ogólnie może być ??? Z Góry dzięki.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 11:10 
*

Rejestracja: 18 lut 2008, 17:15
Posty: 104
Lokalizacja: Pszczyna
Pojazd: 94' sr50 racing replica
Na twój tuning wystarczyło by wyregulować seryjne sprzęgło :)




_________________

Szukam części sr stara buda w LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 11:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2008, 21:16
Posty: 215
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Ja kolega wyzej, a sprzęgło oczywiście że dobre pod Twój set up.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 13:02 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
Minarelli, Sprzegło które wybrałeś bedzie ci bardzo cieżko wyregulować




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 13:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 10:21
Posty: 638
Pojazd:
Lepiej weź Stage6 torque Control...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 13:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:45
Posty: 683
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
Dołanczam się do tematu mam praktycznie taki sam stetup i chcial bym się dowiedzieć czy wyreguluje skutera z tym sprzegłem co ma w kąplecie te sprężynki niebieskie i czerwone, sprężynę hebo +50% i rolkami coś około 4 g??(żeby nie miał muła i wmiare prędkość).




_________________

[center]*Malossi Mulitivar*Malossi X-Special*Stage6 WC*Tec Evo Racing*Tec Sport*Tecnigas RSII*
Jedyna taka na forum! [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 13:28 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
malagadeca, Tego nie da sie okreslić przeczytaj sobie "zasady dzialania napedu w skuterze" i kombinuj Wystarczy troche logiki i skuter wyregulowany




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 13:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:45
Posty: 683
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
Nie wymądraj się bo jak byś miał choć odrobinę troche pojędzia to byś się podzielił ale jak widać go nie masz. Chodziło mi oto czy na tych sprężynkach od tec evo wyreguluję skuter na tym stetupie(może miał ktoś styczność)bo nigdzie nie mogę znaleźć arta na ten temat.




_________________

[center]*Malossi Mulitivar*Malossi X-Special*Stage6 WC*Tec Evo Racing*Tec Sport*Tecnigas RSII*
Jedyna taka na forum! [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 14:20 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 19:10
Posty: 113
Lokalizacja: Okolice Chełma
Pojazd:
Jakoś Ją może wyreguluje :) A Czy te sprzęgło trzeba regulować tylko sprężynkami sprzęgła i sprężyną centralną,czy też rolkami ?? Jakie byście dali do mojego tuningu,do sprzęgła sprężynki i sprężynę centralną ? Zielone sprężynki sprzęgła to jakie są ? Bo mam w seryjnym takie. Może ktoś napisać kolejność od góry do dołu (chodzi mi o twardość) POZDRO !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 17:52 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
malagadeca, Śmieszny jesteś. Minarelli, To nie ma tak ze sie określi i jest git do każdego skutery leci inaczej. Teraz wam określę mniej więcej czym się kierować przy regulacji.


To jest podobna zasada działania jak w rowerze. załóżmy mamy z przodu mają zębatkę z tyłu dużą, ok ruszamy kosmicznie machamy nogami i praktycznie stoimy w miejscu. Z przodu duża z tylu mała ciężko ruszyć ale juz jak wejdziemy do pewnej prędkości zasuwamy konkretnie.


Teraz obalam mit związany z im ciezsze rolki tym większy v-max im lżejsze tym większa przyspiecha.


Wariator ma za zadanie przenieść moc z wału na sprzegło za pomocą paska. I tutaj zasada tak jak w rowerze pasek jest na dole wariatora ruszamy dobrze, ok ale jak za szybko pasek wejdzie na górną pozycje to bedzie szedł jak by chciał a nie mógł czyli rolki za ciężkie być nie mogą za lekkie też nie bo skuter będzie wył a nie jechał.

Ok teraz funkcja sprężyny centralnej
po 1 zapobiega ślizganiu się paska
po 2 wymusza większe obroty silnika żeby pasek mógł wejść wyżej czyli np wsadzamy rolki 5g i sprężynę jakąś miękka dajemy gazu i momentalnie pasek wchodzi na górę i jest buuu. Ustawiam np 5g i do tego +30% w tym momencie skuter musi wykręcić wyzsze obroty aby siła wariatora mogla ścisnąć sprężynę główna.

A teraz najłatwiejsze co może być czyli sprężynki sprzęgła.
Po 1 jak wiadomo cale sprzęgło obraca się w raz z korektorem momentu obrotowego. W środku dzwonu jest sprzęgło z okładzinami które się rozszerzają tzn zmieniają swój obwód pod wpływem siły odśrodkowej. Czyli im twardsze sprężynki tym caly korektor musi wykręcić większe obroty aby wprawić w ruch dzwon sprzęgła.

Czyli morał z tego taki ze sprężyna centralną i sprężynkami reguluje się to jak skuter ma ruszać. Np im twardsza sprężyna i sprężynki tym skuter wykręca większe obroty.

A rolkami regulujemy po prostu obroty. np damy rolki 3g i sprężynki sprzegła bardzo twarde to skuter po prostu będzie wył a nie jechał. musimy działać impulsywnie.


Jest taka zależność np skuter ma najwyzszą moc przy 10 000 obotach na minute. ok musimy ustawić napęd tak zeby skuter ruszał z 10 000 i utrzymywał ciągle.


Wstawiamy rolki adekwatne do takich obrotów. twardą sprzezyne aby silnik złapał obrotów z paskiem w dolnym położeniu na wariatorze ( jak wiemy im pasek niżej na kolektorze momentu obrotowego tym cale sprzegło sie kreci szybciej przez co okładziny sprzęgła zmieniają swój obwód i wprowadzają dzwon w ruch) I do tego wszystkiego dobieramy sprężynki i mamy napęd wyregulowany.
Do tego bardzo się przydaje obrotomierz i wykres z hamowni


Edit. Proszę nie zadawajcie pytań jakie dać rolki bo to naprawdę trzeba pomyśleć chwile i samemu dopasować

P.S mam nadzieje ze pomogłem


Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 17:55 przez wiktorek1994, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 18:31 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 19:10
Posty: 113
Lokalizacja: Okolice Chełma
Pojazd:
"wiktorek1994" Dzięki może się uda :P Pozdro ![/b]


Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 18:32 przez Minarelli, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 20:53 
***

Rejestracja: 24 kwie 2009, 8:36
Posty: 954
Lokalizacja: Bytom
Pojazd:
Witam
Ja mam to sprzęgło w keeway zamówiłem je ponieważ mam wariator hebo ng i nie dało się go wyregulować sprzęgło bardzo polecam naprawdę jest dobre a nie drogie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 21:40 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
marcin9440, Bo to jest klasa racing czyli zawansowane i jest cholernie ciężkie do regulacji




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 22:06 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 19:10
Posty: 113
Lokalizacja: Okolice Chełma
Pojazd:
Może ktoś napisać kolejność jakie są sprężynki najtwardsze a jakie mniej twardsze ??
I co byście proponowali mi wsadzić do regulacji najlepiej jaką sprężynę centralną i jakie sprężynki sprzęgła ? Pozdro !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2009, 22:17 
Last Chance

Rejestracja: 14 maja 2009, 11:53
Posty: 148
Pojazd:
Minarelli, tego nie da sie okreslić... kieruj sie wedlug tego co napisałem a sam go dobrze ustawisz




_________________

Rally w stanie wizualnym krytycznym ale kupione tanio od stuntera " nigdy nie katowane" xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 cze 2009, 0:21 
***

Rejestracja: 24 kwie 2009, 8:36
Posty: 954
Lokalizacja: Bytom
Pojazd:
mi chodzilo o to że sprzęgło jest bardzo łatwo wyregulowac tylko ze ten wariator bylo trudno i nie radzilem sobie wiec kupilem to sprzęgło i po sprawie sprzęgło jest w miare proste do wyregulowania




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy