Dzisiaj jest 29 lis 2024, 17:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 mar 2012, 17:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Witam wszystkich,
przejdę od razu do rzeczy- walczę z ustawieniem gaźnika już dobrych kilka miesięcy, żeby nie było - filtr powietrza czysty a gaźnik wymyty. Podczas jazdy nie ma problemu. Problem polega na tym , że nie ma wolnych obrotów. Nie ma znaczenie ile obrotów śruba od mieszanki jest wykręcona( testowane od 0 do końca gwintu na śrubie). Z tego co zauważyłem optymalne ustawienie to wykręcenie śruby o ok 3 obroty. W tym położeniu silnik szybko wchodzi i schodzi z obrotów tylko że schodzi do średnich obrotów i tak pracuje, w tym momencie po odkręceniu delikatnie śruby od wolnych obrotów(dosłownie 45stopni) momentalnie obroty spadają i gaśnie. Zauważyłem też że jeśli zaczyna gasnąć i wtedy przytkam filtr powietrza obroty rosną i pracuje przez chwile tak jak powinien na wolnych obrotach.
To działa też w druga stronę - jeśli nie schodzi z obrotów średnich to bez kręcenia żadną śruba po przytkaniu filtra, obroty spadają i silnik pracuje jak powinien na niskich obrotach także przez chwile - po zabraniu ręki obroty znów rosną.
Nieszczelności żadnych raczej nie ma bo po pierwsze nie widać a po drugie psikałem różnymi specyfikami dookoła gaźnika podczas pracy silnika i nic się nie działo z obrotami.
Gaźnik to dellorto 12mm PHVA. Śruba od mieszanki taka ta śmieszna - bez końcówki na wkrętak tylko wystający trzpień ze ściętą jedną stroną. (taka jest fabryczna - znajomy w x8r miał identyczną). Nabyłem w sklepie Śrubę składu mieszanki dedykowaną do dellorto PHVA z łbem na wkrętak płaski ale okazała się porażką gdyż ma inny (mniejszy) stożek na końcu niż ta moja i żeby silnik w ogóle pracował śruba musi być WKRĘCONA do końca!!
Dobrzy ludzie podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić , gdzie szukać problemu.
Aha - czy na te dolegliwości może mieć wpływ zawór membranowy? Bo odkąd mam skuter nie było tam zaglądane (przebieg 36000km)
Jak ktoś coś wie niech pisze




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 11:06 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 16:06
Posty: 157
Pojazd:
No membrany mogły stwardnieć i się nie przymykają lub dysza wolnych obrotów nie wiem jest zapchana jakimś cudem. Odkręć króciec i zobacz czy płytki nie odstają ;)




_________________

HONDA RACING STYLE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 12:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Czyli demontaż zaworu mnie czeka. A płytki jeśli odstają to widać to gołym okiem?
A jak płytki mogły stwardnieć skoro mam seryjny zawór a membranki w seryjnym są metalowe?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 13:08 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 16:06
Posty: 157
Pojazd:
Jeśli masz metalowe to czas wymienić na karbonowe albo inne ;p Widać, że odstają od płaszczyzny zaworu. Będzie wtedy prześwit....




_________________

HONDA RACING STYLE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 17:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Wirels, a co to jest dysza wolnych obrotów? O śrubie regulacyjnej do wolnych obrotów słyszałem ale o dyszy?
Czyli na razie ustaliliśmy że mogą to być membranki.
Co jeszcze ewentualnie?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 19:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
lewe powietrze od razu widać po objawach ew. za mała dysza główna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 13:21 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 16:06
Posty: 157
Pojazd:
hondax8rs, Normalna dysza, która pracuje na wolnych obrotach :shock:




_________________

HONDA RACING STYLE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 18:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Wirels, - chodzi ci o dysze główną bo nie kumam?
mass143, - czytaj pierwszy post i napisz jak w inny sposób sprawdzić nieszczelność
Dodam ,że problem występował na seryjnym cylindrze i występuje na obecnym (założony na wiosnę w tamtym roku).
Swoją drogą dodam dla przestrogi aby nie inwestować w Power Force 50ccm.
Ja popełniłem ten błąd ale na dniach go naprawię( oddałem seryjny cyl do szlifu)
Fakt , że na power force spala ok 0.5-0.8l/100km mniej ale osiągi to porażka.
Power force ma o wiele mniejsze okno wydechowe i również o wiele mniejsze kanały zasysające mieszankę (nie znam fachowej nazwy). I Stąd pewnie gorsze osiągi i mniejsze spalanie.Nawet po podniesieniu iglicy o 1 i o 2 ząbki osiągi się nie poprawiają a tylko paliwo ucieka przez przelew z komory pływakowej z gaźnika. Jednym słowem nie polecam.
Ale wróćmy do tematu...




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 18:53 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2012, 20:17 
*

Rejestracja: 23 mar 2011, 18:24
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
a nie za mały ten gaźnik?? ja miałem 14... sprawdż rozmiar dysz, zwłaszcza wolnych obrotów!! i mysle że membrany nie byłyby tu głównym powodem tego




_________________

viewtopic.php?p=986191#986191

do sprzedania dzwon malossi, łóżyska, filtr malossi, wario orginalne i poliniego bez blaszki i rolek, cylinder z tłokiem orginał, wał orginał wszystko do hondy x8r!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2012, 18:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
gaźnik seria dellorto 12,5mm. Dysza główna też seria. Ale nie chodzi o to.
Jak go kupiłem 4 lata temu jeździł pod 75 przy spalaniu ok 3.5l.Palił na dotyk, trzymał wolne obroty.
Włożyłem w niego polini speed control, polini air speed, rms race. Wszystkie te części włożyłem nie ze względu na podniesienie osiągów( bo mi obecne wystarczały) ale po prostu wario już miało rowy, na sprzęgle nie było okładzin, a przeciwtalerz mi pękł. Chciałem mieć spokój na kolejne kilka tysięcy km.
Efekt? max 60-62km/h, brak wolnych obrotów, niechętne palenie z rozrusznika.
Być może osiągi to wina tego nieszczęsnego cyla.
Regulowałem jak mogłem - wszelkie konfiguracje rolek 5.6-10gr z centalkami +15% - +60 %, podnoszenie - opuszczanie iglicy.
Pomysły mi się już skonczyły, ale może po założeniu cyla po szlifie coś popróbuje.

EDIT
sergi23, - Jak dysze mogą być za małe jak na tych samych dyszach wszystko ładnie chodziło? a przecież nie zwiększałem poj cylindra. Z dnia na dzień dysze się skurczyły? Czy poj wzrosła?




Piórek




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 20:33 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 9:51 
*

Rejestracja: 23 mar 2011, 18:24
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
ja miałem taka sytuacje że włozyłem pewnego razu wario polini wcześniej byłą seria, chodził jak burza miał ogromny zryw ale po pewnym czasie moc zaczeła opadać i max 50 jechał okazało się że trzeba wyregulować lepiej gaźnik i świece wymienić...... bo to dziwne że na serii tak dobrze jeździł ( a ja miałem 17.5) więc może masz za małe dysze???




_________________

viewtopic.php?p=986191#986191

do sprzedania dzwon malossi, łóżyska, filtr malossi, wario orginalne i poliniego bez blaszki i rolek, cylinder z tłokiem orginał, wał orginał wszystko do hondy x8r!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
sergi23, - wciąż się nie rozumiemy - skoro mój na serii tak jeździł (pod 75) a teraz nie chce to jak może być wina za małej dyszy?Dysza jest cały czas ta sama. Skoro na tej dyszy na seryjnych częściach tak jeździł to po wymianie części w przekładni powinien jeździć co najmniej jak na serii (w teorii nawet szybciej)
Wczoraj raz jeszcze porozbierałem gaźnik, umyłem, wydmuchałem i chyba znalazłem dlaczego nie ma wolnych obrotów - otóż w jednym miejscu na obwodzie ssanie było dosyć mokro (benzyna), okazało się , że oring który znajduje się na ssaniu w jednym miejscu był delikatnie przetarty - oczywiście nie miałem takiego w zapasie wiec to miejsce posmarowałem trochę siliconem czerwonym i przymocowałem ssanie do gaźnika , jak na razie wolne obroty się trzymają.
Co do osiągów to dalej nie mam pojęcia jak go ustawić




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 22:17
Posty: 0
Lokalizacja: brać kase na wache??
Pojazd:
Hah i masz teraz pieknie zasyfiony gaznik ktory czysciles absolutnie nie mozna gaznika skladac na silikon wiele osob tak zrobilo i potem stali na drodze z zapchanym gaznikiem bo sie silikon poodklejal i pozapychal wszystko:D




_________________

Honda X8R-S
Wydeh gjannelli
WarJator Polini Speed Control
Sprenrzyna doćskowa Hebo +60%
Pasek polini kevlar
Rolki 6,3
Sprężynki Top Racing +30%
Przeciwtalerz Polini Air Speed
v-max okolo 90 i niezle przyśpieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 16:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
pawuka, - czy wiesz gdzie jest oring na ssaniu? jest na obwodzie automatu ssania.
A automat po włożeniu go na swoje miejsce styka się swoją przednią częścią z gaźnikiem przez co już samo to zetknięcie blokuje dopływ syfu w układ paliwowy ssania a smarowałem w jednym miejscu na obwodzie.
Lepiej podpowiedz coś w sprawie ustawień
Na chwile obecna mam założone rolki 7.4 gr, i centralke +22%
Do 40 idzie bardzo dobrze , przy 40 obroty spadają i zaczyna wolniej się napędzać by osiągnąć max 60 przy dosyć wysokich obrotach.
W sumie to by mogło być ale najgorsze jest to że przy byle górce od razu prędkość i obroty spadają , jest z 55 takie buuuuuuu i nagle na liczniku 40, gdy spadnie do ok 35-37 to jakby nitro włączyć - w przeciągu 1 sekundy obroty bardzo znacząco rosną( bez zmiany położenia manetki) i zaczyna przyśpieszać (nawet pod górkę) by znów przy 40-42 obroty mogły spaść i tak w kółko.

pawuka pisze:
nie mozna gaznika skladac na silikon

Gaźnik mam cały poskładany na uszczelki i oringi.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 17:42 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 22:17
Posty: 0
Lokalizacja: brać kase na wache??
Pojazd:
Ja mam bardzo podobnie prawie jak u cb przy 40 obroty spadaja i potem znow wysokie i tez sie zastanawiam co to moze byc jedyne co mi przychodzi do glowy to wżery na korektorze momentu i pasek wpada w ten wżer i sie zatrzymuje i dopiero jak sie troche rzopedzisz to wyskakuje z tego rowka




_________________

Honda X8R-S
Wydeh gjannelli
WarJator Polini Speed Control
Sprenrzyna doćskowa Hebo +60%
Pasek polini kevlar
Rolki 6,3
Sprężynki Top Racing +30%
Przeciwtalerz Polini Air Speed
v-max okolo 90 i niezle przyśpieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2012, 18:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
pawuka, no tak tylko popatrz na twój v max a mój...
Mi się wydaje że coś nie halo z albo z rolkami albo z centalką.
Bo tak myśląc "na chłopski rozum" - przy starcie i rozpędzaniu się pasek na wario jest na małym promieniu a na korektorze na dużym promieniu (obroty na wale są wyższe niż obroty przenoszone na koło - mała prędkość - dużo siły), w pewnym momencie rozpędzania się (wg mnie to właśnie ok 40 km/h - w moim przypadku) pasek znajduje się na tym samym promieniu i na wario i na korektorze (obroty wału = obroty korektora) po przekroczeniu tego momentu przy jednym obrocie wału jest kilka obrotów korektora ( duża prędkość, mniej siły)
Wg mnie to mam albo :
- za ciężkie rolki (przy tych 40 km/h odpychają wario od pokrywy przy za niskich obrotach w momencie kiedy potrzebne są wyższe obroty - promień na wariu zaczyna się zwiększać proporcjonalnie do zmniejszania się promienia na korektorze)
- za miękką centralke (nie utrzymuje stale jednych odpowiednio wysokich obrotów)
Nie wiem czy ktoś zrozumie mojego posta ale starłem się przekazać to co myślę w jak najprostszy sposób.
Tak na rowerze z górskim :
Najmniejsza zębatka z przodu, największa z tyłu - niska prędkość przy danych obrotach przedniej zębatki( na jeden obrót z przodu przypada mniej niż jeden obrót z tyłu) ale za to duża moc
Największa zębatka z przodu , najmniejsza z tyłu - wysoka prędkość przy danych obrotach zębatki przedniej (na jeden obrót z przodu przypada kilka obrotów z tyłu) ale trzeba o wiele więcej siły aby wykonać obrót przedniej zębatki.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 10:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 22:17
Posty: 0
Lokalizacja: brać kase na wache??
Pojazd:
No tak na chlopski rozum wytlumaczyles dzialanie przakladni CVT:P twardsza centralka moglay rozwiazac problem. pamietaj tez z ejak obroty maleja to sila odsrodkowa ma za mala sile zeby wypchnac wario wiec wario "wraca" i znowu pasek na dole czyli duze obroty silnika. Tak wlasciwie to to moze byc przyczyna tego hmm. Skoro przy 40 obroty silnika maleja wiec rolki przestaja wypychac wariator i wkoncu pasek idzie w dol wiec obroty silnika znowu rosna




_________________

Honda X8R-S
Wydeh gjannelli
WarJator Polini Speed Control
Sprenrzyna doćskowa Hebo +60%
Pasek polini kevlar
Rolki 6,3
Sprężynki Top Racing +30%
Przeciwtalerz Polini Air Speed
v-max okolo 90 i niezle przyśpieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 16:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Tylko każdy kij ma dwa końce - ( na tych samych rolkach) włożenie twardszej centralki daje wyższe obroty przy przyśpieszaniu ale przy twardszej centralce te same rolki mogą nie mieć tyle "jadu" aby maksymalnie wypchnąć pasek na wario (większa siła oporu korektora) i v max spada. Z drugiej jednak strony (w sumie to z trzeciej) na twardszej centralce silnik kręci wyższe obroty więc zwiększa się też siła odśrodkowa w wario.
Za dużo tych zależności...




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2012, 22:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 22:17
Posty: 0
Lokalizacja: brać kase na wache??
Pojazd:
Dokaldnie tych zaleznosci jest mnostwo:D najlepiej kupic zestaw testowych rolek i jakies sprezyny i regulowac. My z kolegami sie czasmai spotykamy u kogos w garazu kazdy przynosi wszystkie czesci regulacyjne jakie ma i sie wymieniamy i sprawdzamy wszystko:)




_________________

Honda X8R-S
Wydeh gjannelli
WarJator Polini Speed Control
Sprenrzyna doćskowa Hebo +60%
Pasek polini kevlar
Rolki 6,3
Sprężynki Top Racing +30%
Przeciwtalerz Polini Air Speed
v-max okolo 90 i niezle przyśpieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy