Dzisiaj jest 22 lis 2024, 23:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 mar 2012, 14:21 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
Witam,

Chciał bym przeprowadzić tuning mechaniczny swojego skutera Keeway Matrix. Dużo czytałem zarówno na tym jak i innych forach na ten temat. Nie posiadam jednak profesjonalnej wiedzy na ten temat, dlatego proszę Was o pomoc. Zależało by mi bardziej na zwiększeniu przyśpieszenia/mocy niż prędkości maksymalnej. Poniżej wypisze części jakie zaplanowałem zamontować w skuterze. Prosił bym o napisanie czy wymienione części dobrze ze sobą będą grały (może lepsze będą zgrane inne w podobnej cenie) i czy należy wymienić (obowiązkowo) również inne części bez których zaplanowany przeze mnie tuning nie może się obejść. Proszę również o porady co MOŻNA by wymienić dodatkowo MAŁYM KOSZTEM, a co zwiększyło by moc. Czy wymiana zaplanowanych części wg przyniesie jakiś efekt? O ile przypuszczalnie zwiększy się moc/odczuwalne przyśpieszenie, oraz V-max. Dodam, że obecnie skuter jedzie około 64 km/h (wystarczało by mi 70 km/h po tuningu), lecz przyśpieszenie jest okropne, przy ruszaniu na początku mimo, że łapie obroty to stoi w miejscu i tylko ryczy (1-2s). "Blokady" zdjeli mi w serwisie gdzie kupiłem skuter.

Części, które planuje wsadzić do skutera:

Wariator Polini Hi-Speed

Sprzęgło Tec Evo Racing

Dzwon sprzęgła Stage6 Wing Cooler

W późniejszym czasie planuje jeszcze wydech leovince zx. Czy skuter z w/w przez czas do wymiany wydechu również będzie dobrze chodził? Czy może wymiana wydechu jest koniecznym zabiegiem przy wymianie w/w części

Rozważałem również cylinder, lecz uznałem, iż są one za drogie. Czy tuning może się obejść bez wymiany cylindra na sportowy?

Nie interesuje mnie również wywalanie kilkuset złoty na coś jeśli ma mi to dać 3 km/ do v-maxu.


Zdaję sobie sprawę, iż pytań jest dużo, lecz nie chciał bym podejmować się tuningu wymieniając te części i żeby potem się okazało, że nie współgrają one ze sobą, lub coś w skuterze na skutek tuningu mi trzaśnie lub się spali. Bardzo proszę o pomoc. Ze swojej strony mogę zaoferować kupno części do tuningu w sklepie Mieloch w miarę ich dostępności.


Z góry dziękuję, LoZi



PS. Proszę o wypowiedzi ludzi, którzy znają się na rzeczy, a nie amatorów przez których mogę narazić swój skuter.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Jeżeli zależy Ci na przyśpieszeniu (czyt. mocy), to weź wario Polini SC.
Wydech jest chyba najważniejszą częścią tuningową w skuterach 2T, więc bież ZX, ponieważ ładnie ciągnie od samego dołu. Radziłbym wymienić także sprężynki sprzęgła na niebieskie Hebo, coby skuter startował z wyższych obrotów. Z tym setupem mogłbyś dokupić również niebieską sprężynę dociskową Hebo, żeby zniwelować dziury w przyśpieszeniu. Cylindra nie musisz wymieniać. Przydałoby się wymienić gaźnik na 16mm oraz wstawić dyszę 55#, oraz wyjąć zwężkę w filtrze powietrza.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:43 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
O taką odpowiedź mi chodziło ;). (oczywiście czekam również na opinie innych w tym temacie) A czym będzie się różniły osiągi z Speed Control, a Hi-speed.


EDIT. A co sądzisz o wymianie paska, czy to konieczne? Jeśli tak to o jakiej szerokości najlepiej?


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 14:46 przez LoZi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2010, 16:24
Posty: 1070
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
Będzie miał na Speed Control odczuwalnie lepsze osiągi. I dodam od siebie że bez zwiększenia pojemności zabawa w tuning ma mierny sens ;)




_________________

Keeway <3
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 58&start=0
Obrazek


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 14:48 przez Łukasz2212, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
O SC słyszałem multum opinii. Większość z nich dowodziło tego, że daje on sporo do przyśpieszenia po dobrym wyregulowaniu.
Pasek powinien mieć 17 mm. Możesz kupić Dayco na wszelki wypadek, ale wątpię, żeby było to potrzebne, jeżeli ten jest w dobrym stanie.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 14:49 przez lamal, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:57 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
a gaźnik jakiej firmy byś polecił? Słyszałem dużo dobrego o Dellorto. Jaki kupić 17 czy 22? Jaka będzie różnica bo nie za bardzo ogarniam gaźniki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Do serii weź 16mm Tec albo Mikuni. 17.5 mm to pasuje do sportu a 22mm podchodzi pod racing.
Na pewno będzie lepsze chłodzenie i nieco poprawią się osiągi.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:44 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
Czyli razem z wymianą wydechu na leovince zx, wariatora na Polini Hi-speed/Speed-Control (zastanawiam się który wybrać), sprzęgła na Tec Evo Racing i dzwonu na Stage6 Wing Cooler jaki byś polecił 22 czy 17,5 i jakiej firmy. Czy wszystko to będzie ze sobą współgrało. Czy będą jakieś prędkościowe dziury tj utrata mocy na określonych prędkościach? Czy są jakieś konieczne wymiany przy wymianie gaźnika? Co jeszcze można by wsadzić aby polepszyć moc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:48 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
@Łukasz

Czyli wg się w to nie bawić? Czy może chodzi ci oto, że nie polepszę zbytnio prędkości? Napisz dlaczego tak uważasz.



EDIT. Chciał bym Was także zapytać czy ta "moc" po wymianie sprzęgła nie będzie czasem podobna do lekkich rolek? Czyli po prostu zwiększenie obrotów ?


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 15:50 przez LoZi, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Jeżeli nie wymieniasz cylindra teraz, ani nie masz takich planów na przyszłość to nie widzę potrzeby zmiany gaźnika. No chyba, że robisz bardzo długie trasy to zawsze większy gaźnik polepszył by chłodzenie silnika. Nie ma takiego czegoś, że części ze sobą nie współgrają trzeba je jedynie umieć wyregulować do regulacji służą rolki, sprężynki sprzęgła oraz sprężyna centralna po ich wymianie na inną wagę/model skuter inaczej startuje i ogólnie ma inną reakcję. Do części, które wymieniłeś wyżej trzeba by dołożyć jakieś części regulacyjne są one dodane do części aczkolwiek nie wiadomo czy akurat one będą pasować najpierw trzeba by się przejechać i sprawdzić co i jak. Jeżeli chciałbyś wymieniać gaźnik to najlepszym wyborem będzie 17.5mm filmy Dellorto jest on bardzo dobry jakościowo i polecany przez wszystkich.




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Tak, więc. 17.5 Dellorto (drogi jak cholera, ale dobry), lub Tec Racing (posiadam i bardzo dobrze się sprawuje), do tego dysza (najlepiej zestaw 50-72). Części będą współgrał, ale będzie trzeba je wyregulować, a to sprawa indywidualna dla każdego skutera. Żeby nie było dziur w przyśpieszeniu radziłbym kupić sprężynę dociskową Hebo niebieską i na lepszy start sprężynki sprzęgła Hebo niebieskie.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:52 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
Czyli jeśli nie mam zamiaru wymieniać cylka to nie bawić się w gaźnik? Czy wymiana gaźnika przy serii cylka i wymianie w/w elementów coś polepszy, jeśli tak to co i o ile?


EDIT. Czy mogli byście opisać jakie zadanie ma sprężyna dociskowa i sprężynki sprzęgła, oraz jakie kolory czemu odpowiadają?


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 15:54 przez LoZi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Do serii to gaźnik 16mm. Polepszy chłodzenie i troszkę osiągi.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 15:55 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
(@up jest edit) +

Osiągi w postaci mocy czy prędkości. Jeśli moc czy mocno odczuwalna, a jeśli prędkość to o ile mniej więcej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 16:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Ja bym zamiast gaźnika i dzwonu sprzęgła kupił wydech. Gaźnik wg mnie nie opłacalny może polepszyć chłodzenie i delikatnie reakcję na manetkę.




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 16:15 
*

Rejestracja: 10 mar 2012, 21:30
Posty: 17
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Pojazd:
Spoko. Wydech i tak planuje zx tylko jak nazbieram kasę. Przy dzwonie zostanę, ponieważ nie chcę ryzykować, że spali mi się sprzęgło.

A co ze sprężynkami sprzęgła i sprężyną centralną. Jakie one pełnią funkcje i czym się różnią kolory.


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 16:16 przez LoZi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 16:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Kolory odpowiadają sile tych sprężynek, ale dla każdej firmy jest inna kolorystyka. Sprężyna centralna czym jest twardsza tym lepiej ściska pasek pomiędzy talerzami i przenosi większy moment obrotowy, ale nie może być za twarda, bo wtedy pasek nie wchodzi maksymalnie głęboko pomiędzy talerze co skutkuje mniejszym wkręceniem się na wariatorze.
Sprężynki sprzęgła zaś, decydują o tym z jakich obrotów będzie startował skuter. Wygląda to w taki sposób, że przy zwiększaniu obrotów, na sprzęgło działa siła odśrodkowa która rozchyla je żeby zaklinowało się w dzwonie przez co przenosi obroty na koło. Czym twardsze sprężynki sprzęgła tym musi działać większa siła odśrodkowa (czyt. obroty) żeby sprzęgło rozchyliło się i zablokowało w dzwonie.

To jest moja własna rozkimna. xD Nie czytałem nigdzie o tym jak to działa, tylko wnioskując z własnych obserwacji, ale to się sprawdza. ;)




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 16:38 przez lamal, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 17:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2010, 16:24
Posty: 1070
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
Chodzi mi o to że bez wymiany cylka te części nie pokażą swojej pełnej mocy. Pamiętam jak miałem 17,5mm, multivara i Nextr to Aprilka SR w serii miała lepsze osiągi :P Po zmianie cylka silnik stał się inny. O wiele mocniejszy. Samo przyśpieszenie było większe i to bardzo dużo.




_________________

Keeway <3
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 58&start=0
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 17:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2011, 12:39
Posty: 1235
Lokalizacja: Łosice
Pojazd:
Rozumiem xD Jak u siebie wstawiłem 70 ccm, to zmiana osiągów jest porażająca ;P Co prawda jeszcze go docieram, ale przyspieszenie jest o niebo lepsze.




_________________

Setup:
Cyl: Tec 70cc
Wario: Top Racing Ng
- Rolki: 3.5g
Sprzęgło: Motoforce Evo
- Dociskowa: Niebieska TR
- Sprężynki: Czerwone Hebo
- Dzwon: Malossi
Gaźnik: Tec 17,5 mm
- Dysza: 90#
Zawór mem.: Tec Sport
Wydech: Top Performance Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 17:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2010, 16:24
Posty: 1070
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
No właśnie ;) i jak będzie w pełni dotarty to będzie jeszcze większy wzrost ;)




_________________

Keeway <3
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 58&start=0
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy