Dzisiaj jest 23 lut 2025, 17:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2012, 18:21 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
Jestem nowy na tym forum więc wszystkich serdecznie witam. :) Wracając do tematu .
Skuter został tydzień temu odblokowany , została włożona dysza 65 i wszystko było okej . Byłem bardzo zadowolony z osiągów skutera , ponieważ jak na skuter który został tylko odblokowany bez żadnego tuningu radził sobie na prawdę świetnie . Dzisiaj włożyłem sobie nowy wariator hebe . Jest to wariator sportowy . I teraz sedno sprawy . Po założeniu tego wariatora skuter ma dużo mniejsze osiągi i skacze na bardzo wysokich obrotach . Nawet jak skuter stoi w miejscu odpalony to ma duzo wieksze obroty niż przed zmianą wariatora. Skuter jest duzo mniej zrywny , a V-Max wynosi 60 km/h i to przy ogromnych obrotach. Przed zmianą wariatora przy maksymalnej predkosci obroty były troszke mniejsze niz teraz przy 50-60 km/h. I teraz pytanie do Was . Co jest przyczyną tych wielkich obrotów i "zamuły" skutera i co ewentualnie trzeba zrobic. Aha, przypomniało mi sie coś , czy to prawda ze "zamuła" moze być spowodowana tym , że pasek musi się ułozyc do nowego wariatora.

z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za kłopot. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 18:36 
*

Rejestracja: 19 cze 2011, 12:24
Posty: 121
Pojazd:
A jakie masz rolki założone?? A wariator masz hebo??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 18:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 gru 2010, 13:49
Posty: 1819
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pojazd: Aprilia sr
Wariator zapewne Hebo . Czeka cię teraz regulacja napędu . Ja bym proponował rolki ok 4.5-5g i sprężynę centralną np Stage6 medium .




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=119616 ------> MOJA APKA ;)..full sport full optyk xd ...skomentuj odwdzięczę się tym samym

Polerowanie aluminium gg 23094870




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 18:53 
*

Rejestracja: 19 cze 2011, 12:24
Posty: 121
Pojazd:
No dokładnie też proponowałbym w okolicach 4-5g rolki. Powodzenia w regulacji napędu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 20:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
Rolki daj bliżej 5g. Z tym pasekim to nie prawda. Nowy pasek troche zamula bo musi się ułożyć, ale wariator nie ma nic do tego. Sprężyne radze seryjną zostawić najpierw rolki cięższe załóż. Ale powiem ci, że nic ci nie da sam wariator nawet jak wyregulujesz, poza "delikatniejszą" pracą silnika.




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 21:44 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
zapomniałem dodać , że rolki mam 4.5g .
Mi sie wydaje , ze jak załozyłem nowy wariator to powinno być choć troszke lepiej , a jest niestety gorzej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 12:30 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
^
|
|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 15:07 
*

Rejestracja: 19 cze 2011, 12:24
Posty: 121
Pojazd:
Ja na serii jeżdiłem 60km/h i kupiłem od znajomego używane wario malossi multivar z rolkami ok 4g. Kumpel mi mówił że dało mu aż 13km/h nie chciałem wierzyć,ale kupiłem od niego to wario.Okazało się że założyłem to wario i mój v-max wynosi 73km/h,więc nie mówcie że wario nie daje wiele bo daje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 17:51 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
to co się dzieje , bardzo Was prosze o odpowiedz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 19:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
A ja ci mówie, że to nie możliwe. Chyba, że miałeś jakiś cylek większy założony lub wydech to wtedy z wariem jest poprawa osiągów. Albo licznik ci zawyża (prawie u każdego). Wario tylko przekłada moc przez pasek z silnika na wałek sprzęgłowy, sportowy robi to płynniej poprzez leprzą konstrukcję, więc może ci się przyspieszenie poprawić, ale na prawdę nie licz na dużo. Źródło mocy masz pod nogami - cylek on jest najważniejszy.

A, że ci wario zaniżyło to oczywiście nie jest normalne, proponuję ci rolki 5-5,5g, skoro masz wysokie obroty na 4,5 to silnik masz w bardzo dobrym stanie bo do hebo 4,5 to już dość ciężkie są. Więc jest możliwość, że ci może troszkę prędkość wzrosnąć, bo masz mocny cylek. Tak to dedukuje :)

Jeśli rolki nic nie poprawią to spróbuj nieco twardszą sprężynę cantralną założyć, ale to później. Skoro ci muli to albo pasek się śllizga albo go trze w przekładni. Dowiedz się co dokładnie. Zobacz czy nie ma śladów tarcia nigdzie albo na pasku śladów "rwania".




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)


Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 20:09 przez grzecho142, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 20:12 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
Skuter przy starcie przymula , na seryjnym wariatorze i z załozona dyszą 65 miał bardzo fajnego kopniaka . Teraz "muli" , ale czy to dobrze , że są az takie wysokie obroty nawet przy stosunkowo mniejszej prędkości ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 20:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
Oczywiście, że nie. Będzie ci się szybciej grzał i daleko nie dojedziesz bez postoju. Dyszę zmieniałeś?

Powiedz jeszcze jaki kolor ma świeca? W celu jakby sprawdzenia dawki paliwa.




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)


Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 20:15 przez grzecho142, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 20:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:42
Posty: 145
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
grzecho142, to ja jakimś cudem mam cylek serię 50ccm, wydech tak samo seryjny- ma w dodatku "ślepą kiszkę", do tego prawdopodobnie moduł zablokowany, a po wsadzeniu Multivara z rolkami 7g nie idzie już 55 km/h, tylko 70-72 km/h (oczywiście licznikowe). :|




_________________

ObrazekJęzyk Polski na 100%




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 20:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
No właśnie a realne jakieś 60 max. Ty mówisz o multivarze a my o hebo. Sam je mam i mi dało tylko +5lm'h z górki stromej.




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2012, 21:40 
*

Rejestracja: 27 mar 2012, 18:00
Posty: 8
Pojazd:
tak tak została włozona dysza 65 .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2012, 17:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
A jak jest z paskiem? Szarpie go czy trze? Jeszcze zobacz czy na samą górę wchodzi, w tym celu mazakiem zrób kreskę i przejedź się i zobacz do którego miejsca ci zmazało tą kreskę. To samo możesz powtórzyć na seryjnym wariu, wtedy pomyślimy co dalej...




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2012, 17:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:42
Posty: 145
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
grzecho142 pisze:
No właśnie a realne jakieś 60 max. Ty mówisz o multivarze a my o hebo. Sam je mam i mi dało tylko +5lm'h


Więc jeśli licznik przekładmuje o (powiedzmy) 10 km/h, to osiągi z 45 km/h wzrosły do 60 km/h. Jednak coś daje. :< No chyba, że (tu przyznam się do błedu, nie doczytałem)
Multivar lepiej "wpływa" na osiągi niż Hebo, o którym mówicie. Wtedy wszystko jasne.




_________________

ObrazekJęzyk Polski na 100%




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2012, 17:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2010, 17:22
Posty: 866
Lokalizacja: Szostaki
Pojazd:
Tak z doświadczenia i po opiniach innych multivar jest zdecydowanie leprzy.

Co do licznika to wiesz jak o tam mierzy, może do 45 dobrze a później jak jakieś 5km/h przyspieszysz to on pokazuje że 15




_________________

Sprzedam części do skutera (do regulacji napędu i gaźnika)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy