Dzisiaj jest 06 mar 2025, 15:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lip 2009, 23:16 
*

Rejestracja: 01 lip 2009, 2:06
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Chciałbym się dowiedzieć o najważniejszych różnicach cylków żeliwnych i aluminiowych. Jeśli wiecie coś to piszcie.




_________________

-airsal t6 70ccm
-polini eco kit
-gaźnik 17,5mm tec racing
-tecnigas next-r
-sprężynki tec racing +15%
-sprężyna dociskowa polini +22%
-rolki polini 7,7 g
-pasek polini race
-kruciec ssący tec racing
-świeca sportowa
-dysza główna gurtner


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2009, 23:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Odprowadzanie ciepła jest lepsze w aluminium, gorsze w żeliwie. Gdy zatrzesz alu nie ma opcji slzifu, tylko honowanie, które jest nie opłacalne, w żeliwie zrobisz szlif. TO chyba najważniejsze różnice :P




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2009, 23:21 
*

Rejestracja: 01 lip 2009, 2:06
Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Więc co polecasz kupić żeliwny czy aluminiowy?
Jeśli żeliwny to jaki, a jak alu to też jaki:)?
(chodzi mi o tuning 50cc)




_________________

-airsal t6 70ccm
-polini eco kit
-gaźnik 17,5mm tec racing
-tecnigas next-r
-sprężynki tec racing +15%
-sprężyna dociskowa polini +22%
-rolki polini 7,7 g
-pasek polini race
-kruciec ssący tec racing
-świeca sportowa
-dysza główna gurtner




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2009, 0:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2009, 12:00
Posty: 136
Lokalizacja: z kątowni xD
Pojazd:
jasiu226, zapomniał chyba o najważniejszej różnicy między aluminium a żeliwem :D różnica jest taka, że z aluminium "wyciśniesz" więcej mocy, a jak wyszlifujesz jeszcze kanał w cylku na "lustro" to już w ogóle rakieta :roll: :mrgreen: Leon, polecam, chyba jedyny pasujący do Twojego modelu cylinder aluminiowy 50cc http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 2180189bb7
Pozdro :wink:




_________________

"Jeździj SZYBKO tam gdzie WOLNO!!!" ( :) )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2009, 11:37 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
docieranie też jest ponoć krótsze na alu ;-)




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2009, 17:58 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 10:06
Posty: 125
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Tak, dla alu starcza 500km i już jest w zasadzie dotarty :wink:




_________________

Pal gumę, nie duszę... ^^

Mój Speed:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Peu ... ight/51529

http://www.bikepics.com/members/wolwik93/05speedfight/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 14:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 13:41
Posty: 149
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
jasiu226 pisze:
Odprowadzanie ciepła jest lepsze w aluminium, gorsze w żeliwie. Gdy zatrzesz alu nie ma opcji slzifu, tylko honowanie, które jest nie opłacalne, w żeliwie zrobisz szlif. TO chyba najważniejsze różnice


-Ja slyszalem,a wlasciwie przeczytalem,ze jak zatrzesz alu,to tylko wymieniasz tlok,pierscienie itd.A cyl zostawia sie tak jaki jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 14:20 
*

Rejestracja: 06 kwie 2008, 12:26
Posty: 45
Lokalizacja: sie biorą dzieci ?
Pojazd:
zależy jak na to patrzeć

żeliwo bardziej odporne
jak zatrzesz robisz szlif i tłok nadwymiarowy i jedziesz
osiągów na żeliwie może nie ma takich jak na aluminiowym
ale do codziennej jazdy myślę, że lepsze jest żeliwo
nicasil w aluminiowych cylindrach można położyc na nowo ale koszty są ogromne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 14:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:35
Posty: 905
Lokalizacja: Walce WLC IST!!!
Pojazd:
striker994, to by było chyba bez sensu... Bo jak zatrzesz to masz przecież rysy na cylku... i przez to skut nie ma mocy bo nie ma ciśnienia żeby tłok ruszyć




_________________

TGB tUnInG xD
MOJA PSZCZÓŁKA xD >KLIKNIJ<

Kiedyś Foley TGB 303 rs

SILNIK NSR! SPRZEDAM!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1320916468




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 17:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
krys99, Sama polerka okna niewiele Ci da, na mocy nie odczujesz na pewno. Dopiero rozwiert okna Ci coś da. Róznica w alu tez jest taka, ze łatwiej zrobić porting i wiecej osób się pdoejmuje alu, natomiast żeliwko też może zapier***ć :P Ale generalnie nie ruszany cyl alumioniowy bedzie mocniejszy, bo zazwyczaj ma 1 pierścień no i ostrzejsze kanały.


Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie. Nie przeklinaj/Sadi.


Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:34 przez mati590, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 17:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 13:41
Posty: 149
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
Wyjete z kontekstu ze speedfight.com.pl

"Także materiał z jakiego są wykonane odgrywa znaczącą rolę. Obecnie stosuje się żeliwo i aluminium z pokryciem Nicasilowym. W większości seryjnych silników w skuterach stosuje się żeliwo, jednak w SpeedFighcie zastosowano aluminiowy cylinder. Dzięki temu nawet po zatarciu nie szlifuje się cylindra. Wystarczy tylko wymiana tłoka, pierścieni i łożysk. Ponadto cylindry Nicasilowe są lżejsze i lepiej odprowadzają ciepło. Głównie dlatego znalazły szerokie zastosowanie w sporcie.




LINK DO STRONY Z TYM ZDANIEM,JAK NIE WIERZYSZ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 17:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:35
Posty: 905
Lokalizacja: Walce WLC IST!!!
Pojazd:
Spoko :P Nie znam sie na alu :P zwracam honor :P




_________________

TGB tUnInG xD
MOJA PSZCZÓŁKA xD >KLIKNIJ<

Kiedyś Foley TGB 303 rs

SILNIK NSR! SPRZEDAM!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1320916468




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 20:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
striker994, Najwieksza głupota jaką przeczytałem z tamtego portalu. Czyli rozumiem, ze pie*** pierścień, w ogóle jest zaj*** wypiz**wek w silniku, wzery na gładzi a ja sobie wkładam nowy tłok pierścień łożysko korbowodu i jade =] Taki silnik nawet pewnie nie odpali ;) Może po lekkim przytarciu nie trzeba szlifu ale na pewno nie po zatarciu.


I się doigrałeś. Warn/Sadi.


Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:36 przez mati590, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 21:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2008, 13:58
Posty: 79
Lokalizacja: Krotoszyn
Pojazd:
dobre mati590 nie no zawsze jest jakaś tolerancja jeżeli masz bardzo głębokie rysy to cylek do wyrzucenia a jak są bardzo drobne to można założyć nowy tłok




_________________

Maciek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 21:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 13:41
Posty: 149
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
Myslalem,ze to co tam jes nabazgrane to prawda.Nie przeklinaj i sie nie unos,bo nie widze powodu.No a w aluminium nie da sie czyms pokryc tych rys w jakichs sposob?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lip 2009, 23:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
motokuman87 pisze:
żeliwo bardziej odporne

Jesteś pewien ?
Nie tyle, że bardziej odporne, a to, iż można wykonać szlif. Więc w razie "W".. regeneracja żeliwa (szlif) będzie tańsza niż kupno drugiego cylinderka, gdy zatrze nam się aluminiowy z nicasilem.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 23:39 przez slawek5t, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2009, 9:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:35
Posty: 905
Lokalizacja: Walce WLC IST!!!
Pojazd:
striker994, czyli miałem racje co do tego że nie da rady bez szlifu :P




_________________

TGB tUnInG xD
MOJA PSZCZÓŁKA xD >KLIKNIJ<

Kiedyś Foley TGB 303 rs

SILNIK NSR! SPRZEDAM!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1320916468




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2009, 10:46 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 10:06
Posty: 125
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
striker994, tak kładzie się nowy Nicasil na cylek.




_________________

Pal gumę, nie duszę... ^^

Mój Speed:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Peu ... ight/51529

http://www.bikepics.com/members/wolwik93/05speedfight/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lip 2009, 12:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2008, 13:41
Posty: 149
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
No to zwracam honor :mrgreen: Drogi jest ten nicasil po zatarciu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 20:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
striker994, Nie pisałem przecież duzymi literami, nie unosiłem się wcale (no moze troche bo jak czytasz takie głupoty na jakimś portalu to szkoda słów) co do przeklenstw to na forum staram się baaardzo hamowac :p Co do nakłądania nicasilu to ejst to drogie w pytke, coś koło kafla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy