Dzisiaj jest 21 sie 2025, 8:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 kwie 2012, 22:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Witam

Jakiś czas temu podłączyłem w skuterze obrotomierz Auto Gauge. Problem polega na tym, że jak zwolnię obroty silnika i dodatkowo jeszcze wcisnę hamulec (włącza się światło stop-u) to obrotomierz się na chwilę wyłącza i resetują się wszystkie ustawienia. Ogólnie elektryka w skuterze działa bez zarzutu. Pytanie: czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak temu można zaradzić?

Myślałem nad oddzielnym zasilaniem z osobnego akumulatora, ale musiałbym go co jakiś c zas ładować i byłoby to niezbyt wygodne rozwiązanie. Czekam na Wasze pomysły :d


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 8:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2009, 13:03
Posty: 228
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Pojazd:
Możesz zrobić jakis układzik ze stabilizatorem i kondensatorem i wpiąć go przed obrotomierzem. Powinno pomóc




_________________

Hebo Manston Repica LC
MOTOFORCE RACING
Yasuni R
Dellorto PHBG 19
Polini Air Box
Malossi Multvar
Stage6 VForce3 by Tassinari
Malossi Flay




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 13:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
xdeers Oczywiście, że mógłbym. Gdybym tylko wiedział jak to zrobić :D Byłbym wdzięczny za pomoc i wytłumaczenie mi jakich części użyć.

Prąd pracy obrotomierza to 10-15V Opór elektryczny to 0.3 - 3 A. Urządzenie nigdy nie wyłączyło się na dłużej nić 1 sekundę. Jaki kondensator muszę kupić?


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2012, 13:35 przez patrolek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 13:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
moze masz slabe ladowanie aku? i nie daje rady albo aku do wymiany jak napiecia nie trzyma




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 13:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Akumulator jest nowy (4Ah) i naładowany na maksa. Po 30 minutowej jeździe podłączyłem prostownik, który ładował dosłownie 5 sekund, a po tym pokazał pełne naładowanie akumulatora.


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2012, 13:38 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 21:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2009, 13:03
Posty: 228
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Pojazd:
Jakie masz żarówki w lampach?




_________________

Hebo Manston Repica LC
MOTOFORCE RACING
Yasuni R
Dellorto PHBG 19
Polini Air Box
Malossi Multvar
Stage6 VForce3 by Tassinari
Malossi Flay




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2012, 0:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Obrazek

Czy coś takiego dobrze będzie? Żarówki mam zwykłe standardowe nie pamiętam ile Wat. Mam pytanie: czy kondensator 2200uF/35V będzie dobry? Głównie chodzi mi o te Volty, ale chyba nie naładuje go wyższym napięciem niż ładowanie z alternatora przy odkręconym gazie (ok. 15V) Dobrze kombinuję? Jak nie to mnie poprawcie.

Aha mierzyłem dzisiaj napięcie na akumulatorze przy wszystkim z elektroniki powłączanym i przy jałowych obrotach silnika wyszło 11,42V, przy odkręconym gazie 14,50V. Jeżeli obrotomierz ma zakres pracy od 10-15V to nie powinien się wyłączać, bo napięcie nigdy nie spada poniżej 11,42V. Może producent trochę przekolorował rzeczywistość i on nie ma wcale zakresu pracy od 10V.


Ostatnio zmieniony 03 kwie 2012, 0:22 przez patrolek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2012, 8:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2009, 13:03
Posty: 228
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Pojazd:
Wydaje mi się ze sam kondensator nie załatwi sprawy ale możesz spróbować. Zobacz jakie masz żarówki ile wat ?? Bo może akumulator nie wyrabia z prądem bo obrotomiez do 3A ciągnie a aku masz 4A




_________________

Hebo Manston Repica LC
MOTOFORCE RACING
Yasuni R
Dellorto PHBG 19
Polini Air Box
Malossi Multvar
Stage6 VForce3 by Tassinari
Malossi Flay




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2012, 13:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Tak właśnie poradzili mi zrobić na pewnym forum elektronicznym, tylko tam jest błąd, bo dioda ma być szeregowo za bezpiecznikiem wpięta. Kondensator ma oddawać prąd w momencie spadku napięcia, a dioda uniemożliwi wycofanie prądu z układu. Wczoraj zamówiłem części potrzebne do montażu - zobaczymy czy to coś da.

Apropo żarówek, to wczoraj jeździłem i się wyłączał nawet bez wciśniętego hamulca, tylko z winy wolnych obrotów i niskiego napięcia ładowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy