Dzisiaj jest 27 lis 2024, 5:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 kwie 2012, 22:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Często jak ktoś ma problem z zapłonem, nie bardzo wie co konkretnie szwankuje. W tym artykule pokażę jak za pomocą miernika uniwersalnego dowiedzieć się, czy dana część wymaga wymiany, czy też jest całkowicie sprawna.

Każdy element elektryczny do prawidłowego działania potrzebuje mieć kontakt z + (prąd) oraz z - (masą). Aby sprawdzić, czy przewodzenie elektryczne jest odpowiednie i czy wogle jest, należy rozmontować poszczególne podzespoły zapłonu i pomierzyć opór elektryczny. Wygląda to następująco...

Pomiar cewki ładującej kondensator w module zapłonowym (jest ona inna niż pozostałe cewki, które ładują akumulator, zwykle jest owinięta kawałkiem materiału):
Obrazek

Pomiar impulsatora (jest to czujnik położenia walu, daje sygnał do modułu kiedy ma zostać wyzwolona iskra):
Obrazek

Pomiar cewki zapłonowej (odbiera sygnał z modułu zapłonowego, wytwarza wysokie napięcie na kabel wn, fajkę i świecę)
Obrazek

Pomiar przewodzenia kabla wysokiego napięcia oraz fajki:
Obrazek

Nie będę wypisywał jakie wartości mają pojawiać się na wskaźniku, bo w różnych skuterach są montowane różne podzespoły i nie ma jednej reguły. Ogólnie zasada jest taka, że jak wskaźnik nic nie wykaże, to już wiemy co jest przyczyną ewentualnej usterki.

Jeszcze na koniec dodam, że modułu w ten sposób nie da się niestety sprawdzić. Jedynie zostaje nam pożyczyć od kogoś, lub kupić. Miłej zabawy w elektryka


Ostatnio zmieniony 12 maja 2012, 0:12 przez patrolek, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2012, 12:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
bardzo dobry poradnik co i jak.

napewo z niego skorzystam bo cos u mnie jest nie tak :).




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2012, 12:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2011, 18:33
Posty: 600
Lokalizacja: Mazury
Pojazd:
świetny poradnik. Wszystko łądnie wyjaśnione




_________________

Obrazek
baczek642 pisze:
Może Dostaje Zadurzą Dafke pALIWA :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2013, 17:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2012, 21:24
Posty: 117
Lokalizacja: Kępno
Pojazd:
A mógł bym wiedziec jaką wartośc wybrać na mierniku?




_________________

Sprzedaż części do skuterow 4t.
kontakt: 725 417 481




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2013, 21:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Przecież widać na zdjęciach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2013, 21:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 16:32
Posty: 97
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
Hmmm sprytnie :) ja kminiłem z żarówką ale potem stwierdziłem że nawet jak będzie coś źle to mi żarówka tego nie powie :)




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=306085




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2013, 16:55 
*

Rejestracja: 17 maja 2013, 16:51
Posty: 1
Lokalizacja: Rzeszow
Pojazd:
Bardzo fajny poradnik, tylko ze ja mam taki problem jak sprawdzam pomiar cewki zaplonowej albo fajki to musze ustawic na mierniku 2000k bo inaczej nic nie wyswietla.
Prosze o pomoc czy tak ma byc ?

Jeszcze jedno pytanie odnosnie miernika, czy jest mozliwosc sprawdzenia tym sposobem tej oto kostki nie wiem czy dobrze to nazwalem chyba to regulator napiecia?

http://www.racing-planet.de/images/gros ... &shop_ID=1


Ostatnio zmieniony 17 maja 2013, 17:05 przez Mycaj, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy