Dzisiaj jest 30 lis 2024, 3:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 kwie 2012, 15:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Mam w Apce RS 50 gaźnik Dellorto SHA 14 9 o przelocie 14mm natomiast króciec gaźnika ma przelot 8,8mm. Mam zamiar go rozwiercić do średnicy tych 14mm ale mam dylemat ponieważ ten gaźnik nie ma regulacji paliwo-powietrze ani nawet iglicy ( gaźnik podciśnieniowy ) i nie wiem czy jak rozwiercę króciec nie będzie miał za dużo powietrza czy coś w tym stylu bo później już go nie wyreguluje aczkolwiek wydaje mi się że nie będzie miało negatywnego skutku, czekam na wasze uwagi an ten temat.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 15:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
daruj to sobie. ten gaźnik sie nie nadaje.

kup nowy króciec i gaźnik 17,5




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 15:10 przez marcinek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 15:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Ja się nie pytałem czy się nadaje tylko czy to nic nie popsuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 17:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 13:25
Posty: 89
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Nie wyregulujesz go. Proszę, kup chociaż 16'tke to sa grosze, za stówę już kupisz. nowy króciec kosztuje 30zł. gwarantuje ze moto będzie żwawiej chodzić




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 18:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Za przeproszeniem *** ludzie ! Wiem że go nie wyreguluję bo nie ma czym tylko czy nie będzie miał za dużo powietrza np. !

Nie trzeba krzyczeć. I nie używamy na forum wulgaryzmów - Pat!


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 19:36 przez MaRyS, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 18:07 
*

Rejestracja: 09 gru 2011, 22:19
Posty: 51
Pojazd:
No to logiczne że jak nie wyregulujesz to nie będzie dobrze chodził....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 18:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2011, 9:50
Posty: 114
Lokalizacja: Żyrardów
Pojazd:
Po 1. Jeśli masz gaźnik SHA 14 9 dokładnie 9M gdzie 9M oznacza średnicę gaźnika więc na pewno nie ma 14 mm średnicy i rozwiercanie króćca nic Ci nie pomoże.
Po 2. Samo rozwiercenie króćca nie zwiększa osiągów robi sie to tylko po to jak montuje się większy gaźnik żeby wykorzystać jego możliwości to tak żebyś wiedział na przyszłość ;)


Ten gaźnik z tego co wiem i sie orientuje był montowany w ostro blokowanych apkach na jaki rynek to nie wiem i CI tego nie powiem. Jeśli chcesz zwiększyć osiągi(tanim kosztem) to poszukaj samego korpusu od SHA 14 12M i on ma większą średnice dokładnie 12mm do tego rozwierć króciec powinien mieć on średnice 14mm ale możesz tez na 12mm aby nie mniej niż ma gaźnik. Wiem to bo sam mam taki zestaw i moja RS idzie na tym spoko a spalanko 4l nie przekracza :)


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 18:21 przez moto_fan4, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 18:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Tak, gaźnik ma 9mm ale tylko na początku przy wlocie powietrza a alej ma już 14mm a 9mm jest dlatego że to dawkuje powietrze i jak bym rozwiercił to 9mm powiedzmy na 14 to wtedy miał by za dużo powietrza ale skoro wylot z gaźnika ma 14mm ( to jest ważne ) a króciec ma 8,8 to niewątpliwie go hamuje. Rozwiercę i zdam relacje ale z mojego doświadczenia z motorowerami to nie zaszkodzi ponieważ motor nie dostaje w tym momencie więcej powietrza ( ponieważ w gaźniku nie wprowadzam żadnych zmian ) tylko dostanie teraz "normalnie" powietrza a nie za mało jak na 8,8mm. Może źle to wytłumaczyłem ale ktoś mądry się skapnie o co mi chodzi.

Wytłumaczę to na innym przykładnie powiedzmy że z kranu leci niebieska i żółta woda w proporcjach 50:50 przez wylot krany 10mm. Jeśli powiększymy ten wylot do 20mm to woda też poleci niebiesko żółta w proporcjach 50:50 tylko płynniej przez ten kran przepłynie :D Jeśli się mylę to mnie poprawcie xD


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 18:46 przez MaRyS, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 20:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2011, 9:50
Posty: 114
Lokalizacja: Żyrardów
Pojazd:
Cytuj:
MaRyS napisał/a:
Wytłumaczę to na innym przykładnie powiedzmy że z kranu leci niebieska i żółta woda w proporcjach 50:50 przez wylot krany 10mm. Jeśli powiększymy ten wylot do 20mm to woda też poleci niebiesko żółta w proporcjach 50:50 tylko płynniej przez ten kran przepłynie :D Jeśli się mylę to mnie poprawcie xD



Ok masz racje ale jeżeli na rurce wychodzącej z kranu mamy takie coś:
Idzie z jednej strony niebieska z drugiej żółta wchodzą w rurkę 10mm w stosunku 50:50 po czym rurka rozszerza się do 20 mm na jakimś tam odcinku i znowu zwęża się do 10mm i ten ostatni odcinek rozwiercasz to trochę polepszy przepływ z tym sie zgadzam ale i tak te pierwsze 10 mm ogranicza ILOŚĆ wypływającej wody z krany.


I tak jest u Ciebie. Rozwiercasz króciec zrób to z gaźnikiem tylko ustalmy może gdzie masz te 14mm czy na wejściu gaźnika na króciec czy głębiej bo to jest ważne.Bo jeśli na wejściu gaźnika na króciec to nie ma sensu tego robić. Jak rozwiercisz króciec to z regulacja (prawdopodobnie nie bd musiał nic ruszać) nie bd problemów zwłaszcza z tym gaźnikiem bo posiada "Układ wysokich obrotów z automatyczną regulacją składu mieszanki" nie ma iglicy i regulacji składu mieszanki jedynie co to można go dyszą regulować a to jest bardzo proste. Po rozwierceniu na pewno poprawi Ci się delikatnie reakcja na gaz i może przyspieszenie.

Ale i tak ograniczać Ci bd ILOŚĆ wpadającej mieszanki na zwężka na początku. Ona ogranicza ilość wpadającego powietrza nie ?? a co za tym idzie musi być mniejsza dysza żeby ustawić odpowiedni skład mieszanki a co wiadomo im mniej mieszanki tym mniejsza moc i spalanie. Im większa średnica gaźnika tym większa ilość przepływającego przez niego powietrza nie ?? no i jeśli powietrza jest więcej to za tym musi pójść większa ilość paliwa = wieksza dysza = więcej mocy i lepsze osiągi rozumiesz??


Jak chcesz coś jeszcze więcej wiedziec to napisz do mnie na gg albo pw ;)
Cytuj:


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 20:17 przez moto_fan4, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 20:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
moto_fan4 pisze:
Ok masz racje ale jeżeli na rurce wychodzącej z kranu mamy takie coś:
Idzie z jednej strony niebieska z drugiej żółta wchodzą w rurkę 10mm w stosunku 50:50 po czym rurka rozszerza się do 20 mm na jakimś tam odcinku i znowu zwęża się do 10mm i ten ostatni odcinek rozwiercasz to trochę polepszy przepływ z tym sie zgadzam ale i tak te pierwsze 10 mm ogranicza ILOŚĆ wypływającej wody z krany.
Cytuj:


Tak tylko ze pierwszej zwężki 9mm nie możesz ruszać bo tedy zmieni się ilość przepływu powietrza i będzie miał go za dużo. W tym momencie ty mnie nie rozumiesz, nie potrafię tego wytłumaczyć, zrobię i zdam relacje co to dało ;)

A czy jeśli oryginalnie było by tak że gaźnik ma na wlocie 9mm a wylot 14mm i króciec 14mm to też być to początkowe 9mm uważał za blokadę :D ?


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 20:25 przez MaRyS, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 20:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2011, 9:50
Posty: 114
Lokalizacja: Żyrardów
Pojazd:
Cytuj:
Tak tylko ze pierwszej zwężki 9mm nie możesz ruszać bo tedy zmieni się ilość przepływu powietrza i będzie miał go za dużo. W tym momencie ty mnie nie rozumiesz, nie potrafię tego wytłumaczyć, zrobię i zdam relacje co to dało ;)


Rozumiem :P o to chodzi zwiększyć ilość powietrza i nie masz wtedy równego stosunku powietrza do paliwa to normalne, zmieniasz dyszę na wiekszą tak żeby ustawić idealne proporcje i do silnika wpada więcej mieszanki nie ?? i masz więcej mocy :P To tak samo jakbyś dał większy gaźnik który dostarcza więcej mieszanki silnikowi i w nim jest dużo większa dysza niż w twoim. rozumiesz??

Samo rozpiłowanie króćca Ci dużo nie da ;)


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 20:34 przez moto_fan4, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 21:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Jeśli jest zablokowany to da, nie będziemy się kłócić, jutro się okaże kto miał rację ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2012, 21:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 1:07
Posty: 123
Pojazd:
Rozwierciłem, nic się nie pogorszyło, jest lepsza poprawa ;P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy