Dzisiaj jest 24 sie 2025, 20:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 kwie 2012, 13:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Siema. Dziś kupiłem skuter, i gdy nim jeździłem jeszcze u sprzedającego to zauważyłem że wskaźnik temperatury cieczy szybko dochodzi do czerwonego pola MAX, po kilkunastu/kilkudzieśięciu metrach. Sprzedający mówił że skuter się nie przegrzewa i nie mam czym się martwic. Więc nie wiem co robic, więc pytam was :| Czy możliwe jest że to wina wskaźnika/czujnika temp. ? Jeśli nie to co w czym może leżec przyczyna?

P.S. Jak rozpoznac zapowietrzony układ chłodzenia?


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 13:43 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 14:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2011, 20:41
Posty: 347
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd:
Jaki setup ?
Cytuj:
P.S. Jak rozpoznac zapowietrzony układ chłodzenia?

No właśnie przez to, że się grzeje. Odkręć korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym i niech pochodzi z 5minut, raz po raz prze gazuj ale lekko !




_________________

Yamaha Neo's LC
-Italkit 70ccm
-Spawak by Dudi
-Motoforce Evo 12mm
-Stage6 Dellorto 21mm BE
-Stage6 Sport PRO
-Hebo R
-Tec CNC R
-Malossi Kevlar
-przełożenia Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 15:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2011, 21:35
Posty: 44
Lokalizacja: Chojnice
Pojazd:
jeśli na wskaźniku masz wysoką temperature odkręć korek i sprawdź czy rzeczywiscie woda czy płyn jest gorący jeśli tak sprawdz krążenie wody oraz odpowietrz układ okrkecajac korek od wlewu i niech pracuje pare chwil




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 16:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Setup to seria + leovince tt i sprzęgło regulowane. Jak się spytałem sprzedajęcego to on nie odpowietrzał wcale układu, ściągneliśmy plastiki i w zbiorniczku nie było wcale płynu. Dolaliśmy i próbowaliśmy odpowietrzyc, ale z zbiorniczka nie ubywało płynu, no to wykręciliśmy pompe, rozkręciliśmy ja, spuściliśmy płyn i zalaliśmy z powrotem i nalaliśmy płynu do max, po czym odpaliłem skuter i przegazowałem ale płynu nie ubyło. No to wychodzi na to że obieg jest dobry.
Tylko teraz mam 2 pytania.
Czy jeśli obieg był by zły to czy różnica temperatur między wężami wchodzącymi i wychądzącymi do pompy była by duża, i czy jest możliwe że to wina wskażnika/czujnika? Bo po przejchaniu około 500m z postojami wskazówka wysza dużo poza pole MAX, a po przekręceniu wskaźnika wskazówka opada tylko do połowy.
Z tego co wnioskuje sprzedający to jest to właśnie wina czujnika temperatury cieczy, bo według niego układ jest dobry, a pozatym on jest mechanikiem i w wolnych chwilach robi skutery, a pozatym on już ten skuter chwile ma i jeszcze go nie przegrzał, chodź on dużo nim nie jeździł. To teraz nie wiem co robic :cry:

Edit: Zastanawia mnie jedno, jaky ta temperatura którą pokazuje wskaźnik była by prawdziwa, to chyba cylinder miały grubo ponad 100* skoro wskazówka wychodzi poza skale, a ja jakoś tego ręką nie wyczówam.


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 16:34 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 18:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2011, 21:35
Posty: 44
Lokalizacja: Chojnice
Pojazd:
róznica bedzie napewno powiedzy wezami od cylindra a od chłodnicy (powrot) ale pamietaj gorąca woda zawsze idzie do góry wiec krązyć bedzie zawsze ale słabo . czujnik może poprostu się zepsół lub kabel od czujnika przebija do ramy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 19:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
domiele94, A czy ta różnica jest to duża różnica temperatur, bo wąż z cylindra był bardzo gorący, nawet lekko pażył.

Panowie chyba ciecz nie zamyka obiegu, bo zaryzykowałem i jechałem na full aż wskaźnik pokazał temperature dużo powyżej maxymalnej, pojechałem do domu, a skuter chwile postał rozkręciłem i płyn w zbiorniczku był zimy, i zauważyłem że ubyło trochę płynu, a jak wcześniej odpowietrzałem to nie ubywało. Czyli co może byc? Możliwe że układ dalej jest zapowietrzony? Czy jest różnica jak odpowietrzam odkręcając korek na odpalonym, a poluzowywując głowice? I czy możliwe że jest coś z chłodnicą, np zapowietrzona?


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 19:38 przez sebek_97, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 19:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2011, 21:35
Posty: 44
Lokalizacja: Chojnice
Pojazd:
no duza różnica powrót z chłodnicy chłodna z cylindra goraca możę masz chłodnice zapchana




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 19:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
domiele94, Narazie poczekam na jakieś inne odpowiedzi, a po niedzieli wezmę się do roboty. Zeby odepchac chłodnice wystarczy ją przepłukac?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 19:43 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2010, 20:50
Posty: 1308
Lokalizacja: CK
Pojazd:
A może zacioł się termostat ?
sebek_97 pisze:
Zeby odepchac chłodnice wystarczy ją przepłukac?
Najlepiej wężem i sprawdź czy nie ma osadu w wężach pompie itd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 23:12 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Uszczelka pod glowicą

Zapchana chlodnica

Termostat do wymiany

Weze zapchane.

Reperturka w pompie wody.


to jest wszystko sprawdz to.


tutaj zadnych konkretow nie slyszalem wiec napisalem wszystko.

nie ma co dalej gdybać sprawdz to co napisałęm dopiero odpisz.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 8:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Pyle pisze:
Uszczelka pod glowicą

Pyle pisze:
Reperturka w pompie wody.

Te rzeczy są na 100% dobre, a resztę sprawdze na tygodniu. Dzięki za wypisanie wszystkiego, napewno się przyda :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 20:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
uszczelka na to wskazuje wiec jako 1 ją wskazalem, bo waz od cylka cieply a dalej juz nie. wiec zobacz wymien, nie ryzykuj zatarciem. tak samo reperturke latwo zobaczyc odkrec ten maly dekielek co sie wklada weze do pompy, odpal i przytknij palcem jak sie nie zatrztyma to reperturka jest ok




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 21:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Te 2 rzeczy czyli uszczelka i reperaturka są na 10000% dobre bo je sprawdzałem, a resztę dopiero sprawdzę.
Ale jutro jeszcze spróbuję odpowietrzyc przez ten wężyk od podgżewania mieszanki, bo dziś zobaczyłem że przy otwartym korku, dodając gazu idą takie malutki bombelki, z weżyka podłączonego do zbiornika cieczy, więc może to własnie wina odpowietrzenia, chodź już kilka razy próbowałem sposobem odkręcania korka na odpalonym i czekania, lecz to nie pomagało, nawet po przejażdzce płynu nie ubywało, więc zdecyduję się na ten inny sposób. I jutro jeszcze sprawdzę termostat, czy jest sprawny bo gdy wąż jest już gorący i na wskaźniku jest już MAX temp. to płyn w zbiorniku i chłodnica jest zimna, czyli tak jakby termostat się nie otwierał. Jutro to sprawdzę i napiszę czy coś się zmieniło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 21:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
wlasnie powinno go troche ubyc bo musi sie rozprowadzic jak nie ubywa to zapowietrzony tzn jest.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2012, 20:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Dziś dolałem trochę płynu i zobaczyłem że po dodaniu gazu do konca poziom płynu w zbiorniku się zwiększa. Z poziomu max. do wylania się prawie, czyli wychodzi na to że jest cały czas zamknięty termostat i nie wpuszcza nowego płynu. Jutro kupię nową uszczelkę i wyciagne ten termostat, jak będzie czas.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy