Dzisiaj jest 28 sie 2025, 3:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 kwie 2012, 15:18 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
Witam, mam problem ze swoim Boosterem Ng, skuter dymi na biało (dość obficie), nie trzyma niskich obrotów ani nie wkręca się na wysokie, a gdy siadam na niego ledwo jedzie.Całkiem przypadkiem zauważyłem nagar wydobywający się spod świecy,okazało się że świeca była wkręcana w głowicę pod innym kątem niż oryginalnie przez co skuter łapał lewe powietrze.Zdjąłem głowicę i cylinder żeby sprawdzić ich stan(poniżej są zdjęcia).Chcę aby ktoś ocenił stan tłoka,cylindra i pierścieni oraz chcę się dowiedzieć jak bez kompletnego rozbierania silnika ocenić stan simmeringów wału i samego wału.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Żeby nie było nietrafionych rad poniżej opiszę co już zrobiłem/wymieniłem:
Gaźnik 12mm nowy
Płytki membrany polini niebieskie
sprzęgło rms racing
dzwon polini speed bell
przeciwtalerz wariatora hebo
uszczelniacz od strony magneta
świeca


Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, 10:39 przez sawi654, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2012, 15:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
sawi654, Pierścienie już przepuszczają.Strasznie dużo nagaru,ile ma przebiegu?jaki olej lejesz? Sam robisz mieszankę czy dozownik? Jeżeli sam to jaką?
Cylinder nie wygląda najgorzej.

To że kopci są 2 przyczyny:
-słabej jakości olej
-zbyt duża ilość oleju


To że nie może się wkręcić na obroty to wina złej regulacji gaźnika.
W dziale zrób to sam masz 2 poradniki na ten temat.


Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 15:36 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2012, 15:46 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
czyli pierścienie do wymiany i to załatwi sprawę?, przebieg niestety nieznany ponieważ silnik był wymieniany przez poprzedniego właściciela, poprzedni lał półsyntetyk z orlenu a ja od 3 lat leje tylko castrola power racing, dozownik.regulacja gaźnika czaje ale wcześniej nawet przy złej regulacji jakoś jechał a teraz muł stoi nic zero




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2012, 18:47 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
sprawdziłem dokładnie luzy na wale poprzez poruszanie magnetem lub wariatorem, i tak: prawo-lewo wyczuwalne góra dół mniej wyczuwalne a od siebie i do siebie brak luzów więc czy łożyska wymagają wymiany? oraz przypadkiem zauważyłem skrzywiony wałek przekładni na którym siedzi sprzęgło i dzwon przez co z pewnością dzwon się ślizgał po sprzęgle, na szczęście mam ze starego silnika kompletną przekładnie, ale raczej potrzebna też będzie wymiana łożysk bo przy kręceniu tylnym kołem słychać straszne szumy, i jak rozpoznać czy pierścienie tłokowe są do wymiany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2012, 5:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
sawi654 pisze:
prawo-lewo wyczuwalne

Jeśli są dobrze wyczuwalne to łożyska do wymiany.
sawi654 pisze:
oraz przypadkiem zauważyłem skrzywiony wałek przekładni na którym siedzi sprzęgło i dzwon przez co z pewnością dzwon się ślizgał po sprzęgle

Nie,ściera się szybciej pasek.
sawi654 pisze:
wymiana łożysk bo przy kręceniu tylnym kołem słychać straszne szumy


Wymień wszystkie 3 łożyska w przekładni (masz poradnik w dziale zrób to sam jak to zrobić).

sawi654 pisze:
i jak rozpoznać czy pierścienie tłokowe są do wymiany

Pierścienie to rozwiązanie na krótką metę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2012, 8:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2011, 20:36
Posty: 143
Pojazd:
ja tak apropo ,kopcenia z tłumika . leje najlepszy olej castrola ale i tak kopci mi jak nie wiem . jeśli rozgrzeje sie do jakiś 50C to już jest lepiej .czego to jest przyczyna ?




_________________

Yamaha Aerox Valentino Rossi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2012, 11:35 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 15:19
Posty: 90
Pojazd:
"Pierścienie to rozwiązanie na krótką metę. "
dlaczego tak sądzisz? przecież ani tłok ani cylinder nie są zniszczone, cylinder nie ma głębokich rys a tłok ma tylko kilka małych wgłębień




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy