Dzisiaj jest 13 sie 2025, 18:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 maja 2012, 13:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Witam

Mam już zrobione na nowym cylindrze (streetrace) trochę ponad 300km, jak dotąd docieranie przebiegało bez przegrzewania silnika, ale skuter jeździł przy temperaturach otoczenia 5 - 15 stopni Celsjusza. Ostatnio zrobiło się dużo cieplej na dworze i silnik teraz zaledwie po 3 km jest już przegrzany, bo czuje spadek mocy, a czasami potrafi nawet zgasnąć.

Wyczyściłem chłodnicę, ustawiłem ją pod innym kątem, żeby łapała więcej powietrza, wymieniłem pompę wody na SSP + 40%, odpowietrzyłem układ chłodzenia i niestety silnik dalej się przegrzewa.

Proszę o rady jak mam dalej postępować z silnikiem, aby był dobrze dotarty.


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 13:17 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 13:36 
*

Rejestracja: 24 kwie 2011, 18:44
Posty: 52
Pojazd:
Ja bym docierał wieczorem :) Mi samemu jak jechałem dosyć długo przy tych upałach to motór się przegrzał i zgasł. 5min przeczekałem, odpaliłem i pojechałem dalej...




_________________

METAL, MROK PRZEZ CAŁY ROK.

ac/dc, deaf havana, iron maiden, frontside, hunter, Kazik, Dżem, Jelonek, Pink Floyd, System of a down, Metallica, Chimaira, Slipknot Sum41, The Bill, Tenacionus D, \m/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 13:45 
**

Rejestracja: 16 mar 2011, 15:29
Posty: 355
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
ROCK4EVER pisze:
Ja bym docierał wieczorem :) Mi samemu jak jechałem dosyć długo przy tych upałach to motór się przegrzał i zgasł. 5min przeczekałem, odpaliłem i pojechałem dalej...


A po docieraniu jeździc też ma tylko wieczorem? :)

Na moje po prostu docieraj poza miastem. Staraj się robić dłuższe trasy za miastem, ze stała prędkościa, wtedy powietrze leci na chłodnice i chłodzi. Unikaj jazdy w mieście, korki, światła itd :)




_________________

Aprilia SX 125 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 15:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, 10:33
Posty: 326
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd: Rox
Moim zdaniem przesada...ja jezdze na MHR replice w 30stopniowe upały w miescie i nic sie nie dzieje,a wymienilem tylko pompe wody na SSP. Może poprostu masz coś zle podłączone ze tak sie grzeje.
Ewentualnie możesz kupić chłodnice przepływową za 90zl pare stopni moze zgubisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 16:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Dzięki za wypowiedzi, każda z nich mi pomogła. Po protu chyba cylinder musi się przyzwyczaić do tych temperatur. Spróbuję go rozjeździć. ustawiłem napęd tak, żeby mieć 7 tys. obrotów przy 55km/h, dałem ciut przyciężkie rolki i jak silnik słabnie od razu to czuć. Dzięki panowie, jak ktoś chce coś jeszcze dodać, to chętnie wysłucham.

Edit: Aha i postaram się jeszcze wyczyścić chłodnicę, bo jak wymieniałem pompę wody, to strasznie dużo osadu było na końcówkach, co się na nich węże montuje, więc pewnie chłodnica w takim samym stanie.


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 16:32 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 17:01 
*

Rejestracja: 24 kwie 2011, 18:44
Posty: 52
Pojazd:
ROCK4EVER, Chodziło mi bardziej o to, aby przy docieraniu nie przegrzać choćby niechcąco :P Potem to jeden pies, nie powinno się nic stać jak jest dobrze dotarty.




_________________

METAL, MROK PRZEZ CAŁY ROK.

ac/dc, deaf havana, iron maiden, frontside, hunter, Kazik, Dżem, Jelonek, Pink Floyd, System of a down, Metallica, Chimaira, Slipknot Sum41, The Bill, Tenacionus D, \m/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 17:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
@Patrolek

To ,ze gasnie to wina niewyrabiajacej pompy paliwa (u mnie na italkicie ze slabym wydechem i 19mm gaznikiem gaslo rzadko ,teraz przy racingu non stop ...) .

U mnie tez sie grzal ,ale po wymianie plynu i wyczysczeniu chlodnicy poki co jest okej :wink:




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 19:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Ghost, a jak czyściłeś chłodnice u siebie? Wlewałeś jakiś preparat? Czyściłeś samą chłodnicę, czy cały układ?

Pompka paliwa jest po renowacji, działa jak trzeba. Poza tym nie cisnę po manecie, tylko spokojnie jeżdżę przy obecnych temperaturach powietrza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 19:40 
**

Rejestracja: 16 mar 2011, 15:29
Posty: 355
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
jedyne zalecenie to po prostu unikać miasta, a jak juz jeździsz po nim to po prostu tam gdzie mozna przyciśnij mu, nawet na chwilę, złapie tego powietrza chłodnego i odsapnie :)




_________________

Aprilia SX 125 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2012, 20:02 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
patrolek, Na Orlenach czy w sklepach samochodowych jest preparat do czyszczenia chłodnic. Ja kupiłem jakiś tam niby dobry polecany przez ludzi. Kraj pochodzenia preparatu to Holandia jakiś X Radiator Flusch czy coś takiego. Na buteleczce masz napisane jak go zastosować. Na moim było przynajmniej tak, że wylać płyn chłodniczy. Zalać wody bez kamienia czyli czystej przegotowanej i zalać tego płynu i uruchomić silnik. Zostawić silnik na 15 minut od momentu rozgrzania silnika do właściwej temperatury lub przejechać 5km. Potem zlać i zalać nowego płynu. Widzę, że preferujesz metodę wolnego docierania. Jeżeli silnik będzie rozgrzany a Ty dasz mu do oporu co jakiś czas nic nie powinno się silnikowi stać. Jeżdżenie 55 km/h na godzinę to nie wyjście. Równie dobrze możesz się rozpędzić do 80 km/h a trzymać około 5 tyś obrotów. Zrozumcie to, że tutaj nie chodzi o prędkość z jaką jedziesz ale o obroty silnika, a jak wiadomo im większa prędkość tym chłodnica więcej dostaje powietrza i lepsze ma chłodzenie. Zapomniałbym. Mój preparat kosztował coś koło 12zł.


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 20:04 przez Garet, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2012, 2:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
@patrolek
Ja tego nie robilem :wink: Przy okazji innych prac w serwisie byla czyszczona ,bo sie grzal troche ...




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2012, 17:26 
*

Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Posty: 56
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Pojazd:
hmm a może spróbuj z większym gaźnikiem powinno być lepsze chłodzenie cylindra poprzez większy dopływ mieszanki . Pompę wody masz dobrą więc spróbuj z większym gaźnikiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2012, 19:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Problem rozwiazany. Czyszczenie 14 letniej chłodnicy preparatem x radiator flush załatwiło sprawe. Dzieki za pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy