Dzisiaj jest 02 lut 2025, 21:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 lip 2009, 9:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
Witam.


Czy jest jakaś różnica dla sprzętu między olejem pełnosyntetycznym a pół ???
Kiedy i jaki najlepiej lać ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 9:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 14:07
Posty: 235
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
full syntetyk jest zalecany do nowych silników z małym przebiegem a pół syntetyk do silników z większym przebiegiem. Nie wolno przejść z pół syntetyka na full. odwrotnie można. pamiętaj o tym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 9:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Nie bardzo, silnik docierasz przez 1000km na pół syntetyku potem możesz przejść na syntetyk, na syntetyku nie dotrzesz nic ;)




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 9:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
Aha. To czyli full jest do nowych silników. Czyli jak mam już przebieg około 10000 km to mogę na pół bez strachu jeździć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 10:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Ogólnie półsyntetyki preferuje się na docieranie, a po docieraniu lać full syntetyka. Dlaczego tak? Ponieważ na pół jest większe tarcie co właśnie jest lepiej na docieraniu.

Mineralnego tak na marginesie w ogóle nie polecam lać.
A co do zmiany pól na full'a - OK, może i jest to niezalecane bo jeśli silnik jeździł załóżmy 10 tys km na półsyntetyku a później wlejemy full syntetyka to silnik może nam się rozszczelnić ale jeśli lejemy pół tylko na docieranie a po docierce wlejemu pełnego syntetyka to nic się nie stanie.

Ogólnie lepiej lać i jeździć na pełnym syntetyku a na docieranie lać pół syntetyka.


Jeśli masz przejechane 10 tys km to jeździj na takim oleju na jakim jeździłeś - jeśli od początku lałeś pełnego to dalej jeździj na pełnym syntetyku - jeśli na pół to lej pół syntetyka.


Ostatnio zmieniony 18 lip 2009, 15:38 przez Pavlak, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 11:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
To już ja mam sieczkę w głowie. Jedni piszą tak a drudzy inaczej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 12:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
banakil pisze:
na syntetyku nie dotrzesz nic ;)

Cytuj:
a na docieranie lać pół syntetyka.


Co to za teoria? Pierwsze słyszę :roll:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 12:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Błędnie rozumujecie... to ma się wszystko powoli dotrzeć, a nie odrazu. Wy piszecie, że lepiej lać półsyntetyk bo się lepiej dotrze. To może w ogóle przejechać 50km bez oleju wtedy się dotrze idealnie, bo będzie duże tarcie. Tak wy to rozumujecie.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 13:11 
*

Rejestracja: 25 sie 2008, 19:41
Posty: 74
Pojazd:
Wydaje mi się że nie można zmieniać z pół na fullsyntetyk tylko w 4 suwach , bo tam jest ciśnienie oleju. Nie sądzę żeby miało to jakieś znaczenie w dwusuwach.
P.S Ja w runnerze zmieniłem z półsyntetyka na fullsyntetyka przy przebiegu 21 tys. km i jest ok...




_________________

cezarion1993




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 13:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ja mam biegówkę jak co.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 15:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
M_LoT pisze:
....Wy piszecie, że lepiej lać półsyntetyk bo się lepiej dotrze. To może w ogóle przejechać 50km bez oleju wtedy się dotrze idealnie, bo będzie duże tarcie. Tak wy to rozumujecie.


Przeczytaj jeszcze raz mój wcześniejszy post (początkową część) i powiedź mi gdzie ja napisałem żeby lepiej lać półsyntetyka bo się lepiej dotrze???
Cytuję siebie:
Cytuj:
Ponieważ na pół jest większe tarcie co właśnie jest lepiej na docieraniu.

LEPIEJ NA DOCIERANIU A NIE LEPIEJ SIĘ DOTRZE :roll:

Różnica jest taka że na docieraniu gdy jeździsz na pół docierasz np. 600km a na full musiałbyś zrobić 200/300km więcej - orientacyjnie.
Po za tym, jeśli jesteś takim zwolennikiem docierania na pełnym syntetyku to może wyjaśnisz wszystkim czemu producenci zalecają na docieranie lać nie pełny czy pół syntetyczny olej a nawet mineralny i taki też leją do nowego silnika którego czeka docieranie???

FoRnaL pisze:
banakil pisze:
na syntetyku nie dotrzesz nic ;)

Cytuj:
a na docieranie lać pół syntetyka.


Co to za teoria? Pierwsze słyszę :roll:


To może ty się podzielisz swoją wiedzą skoro już napisałeś w tym topicu (pomijam że była to raczej chęć nabicia sobie posta) :roll:


cezarion1993 pisze:
Wydaje mi się że nie można zmieniać z pół na fullsyntetyk tylko w 4 suwach , bo tam jest ciśnienie oleju. Nie sądzę żeby miało to jakieś znaczenie w dwusuwach.
P.S Ja w runnerze zmieniłem z półsyntetyka na fullsyntetyka przy przebiegu 21 tys. km i jest ok...


To poszukaj sobie gdzieś na google albo wejdź na jakieś forum z Ogarów lub Simków i poczytaj sobie jak ludzie żalą się że wcześniej lali mixola a później zaczeli lać pełnego syntetyka i zaczęły im się pocić kartery a niektórym kapać od spodu. Przykład jest jaki jest, ale Ogary i Simsony to także 2 suwy więc źle sądzisz że nie ma to znaczenia.


Ostatnio zmieniony 18 lip 2009, 15:41 przez Pavlak, łącznie zmieniany 7 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 15:51 
*

Rejestracja: 19 wrz 2008, 10:45
Posty: 154
Pojazd:
Więc niech ktoś powie jaki lepiej lać olej na docieranie bo ja już tego nie rozumiem, pomieszało mi się wszystko :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 17:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
Pytanie: Jak mam nalany pół syntetyk motula i chcę zmienić na castrola power 1 racing to wyjeździć do zera tego motula? czy mogę zmieszać castrola z końcówką motula(bardzo mało go zostało)....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2009, 17:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2008, 18:06
Posty: 111
Pojazd:
Lepiej wyjeździć do końca jak już zostani bardzo mało ale to bardzo mało wlać Castrola żeby czasem nie przejechać na sucho.
Ja zlałem stary olej do pojemnika i wlałem nowy:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy