Dzisiaj jest 05 maja 2025, 19:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 maja 2012, 20:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Siemson.Jako,że obecnie MHR'ka :lol: lata na seri wale tylko łożyska skf to nie wiem jak długo to pociągnie. Tak więc nie może byc fuszery i trzeba kupic albo nowy wałek Top Racing Race HQ~ 400 zł ,tyle że wpał mi pomysł taki jak to robią z większymi pojemnościami w wysilonych silnikach: Wymiana korby. No więc koszt korby to około 140 zł z kompletnymi łożyskami itp,tylko teraz kwestia zakłądu który podejmie się takiej akcji(musi byc ich sporo bo wymiana korby w wiekszych pojemnosciach jest bardzo częsta) W Motortechu nie fajnie bo aż 150 zł :| Może zna ktoś was cene i dane zakłądu który ogarnia takie rzeczy i ma odpowiednią wiedze na takią akcje?
Interesowały by mnie również opoinie na ten temat.Pjona




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!


Ostatnio zmieniony 10 maja 2012, 20:25 przez krzysiek39, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 20:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Chcesz w seryjnym wale wymienić korbę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 20:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Bez sensu.

Sportowe wały to nie tylko lepsze łożyska i korba ale też inne wyważenie wału m.in. pod większy tłok.

Kup sportowy wał i nie kombinuj. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 20:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
stem, Wyważenie? Prosze cie,tak małą różnica nie wpłynie na wytrzymałośc,ale przecież po wymiany korby daje się wał do regeneracji i wyważania więc wał będzie odpowiednio wyważony. Jedyną różnicą która dostrzegam między wałem Top Racing Race HQ a seryjnym z korbą Top Racing Race jest to iż HQ jest wałem HPC natomiast wytrzymałośc powinna byc podobna.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!


Ostatnio zmieniony 10 maja 2012, 20:42 przez krzysiek39, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 21:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Wał jest prawie ten sam, tylko wytrzymałość korby i łożysk inna. Na regeneracji starego nic nie stracisz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 22:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
U mnie za regeneracje wału (za samą robotę) biorą od 60 do 80zł.
Zależy jaki wał.

W sumie powinno to wytrzymać jeżeli zmienisz samą korbę. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 22:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Nie mówie o wyważaniu po regeneracji tylko o innym wyważeniu wału na etapie projektowania (pod cięższy tłok). Minimalna różnica w masie może jest ale w spoczynku a gdy wał się kręci 13tyś obr/min to wierz mi, że robi się duża różnica.

Pamiętaj też o tym, że wał robi za koło zamachowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2012, 23:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
stem, W silniku am6 za koło zamachowe robi głównie wałek wyważający. A według mnie jedyną częscia narazoną na uszkodzenie po zmianie na większy tło/tym samym cylinder jest właśnie korba i łożyska korbowodu tak więc to trzeba wzmocnic.innych uszkodzen nie dostrzegam.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 6:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Zwróć uwagę na masę seryjnego wału i porównaj ze sportowym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 8:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2010, 14:10
Posty: 229
Lokalizacja: Węgorzewo
Pojazd:
krzysiek39, Masz rację, sama korba na pewno wystarczy ale to musi być specjalny zakład, który zrobi to profesjonalnie i weźmie za to na siebie odpowiedzialność. Tu masz takie coś:

http://allegro.pl/przekucie-korby-wymia ... 06981.html




_________________

Cały Aerox i wiele wiele innych na części!!

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13676554




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 8:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie wiem czy jest to gra warta świeczki. Zakład może odwalić fuszerkę i jesteś wiesz gdzie, po drugie dobry zakład (m.in Motor-Tech) jest drogi ale za to profesjonalny (miałem przyjemność kilka razy rozmawiać z p.Woryną i zleciłem mu kilka rzeczy), a tańszy to nigdy nie wiesz czego sie możesz spodziewać. Poza tym doliczając koszta przesyłek (chyba że znajdziesz taka usługe u siebie), latanie po pocztach itd. to nie wiem czy jest w tym sens.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 10:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Kamek46, No wiesz korba kosztuje około 30-40% nowego wału a skoro wytrzymałościowo będzie porównywalnie to dlaczego by nie. Znalazłem blisko siebie w miare taki zakład,znajomy przebijał po znajomosci za wywazanie/regeneracje i przzebicie korbowodu zapłacił 70 zł, wyjściowo taka usługa dla "nieznajomych" kosztuje podobno 100 zł tak więc drogo nie jest, Z tego co mi znajomy mówił to Majster ma wielkie pojęcie o wałach(rocznik ~40-początek 50) No zobaczymy zadzwonie dowiem się wszystkiego i przy okazji bym mu podrzucił bo za cene około 200 zł mam gotowy/pancerny wałek .

Prosił bym o opinie ludzi którzy wymieniali u siebie korby(najczęsciej w wysilonych 125'tka;))




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 19:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
krzysiek39, Za koło zamachowe robi magneto oraz przeciwwagi na wale korbowym :wink:




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy