Dzisiaj jest 29 lis 2024, 7:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lip 2009, 15:54 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Hej,

Interesuje mnie to jak skonstruowane jest oraz gdzie się znajduje i jak regulować dozowanie oleju w hondzie SFX/SXR.

Podejrzewam że moja dostaje go za dużo - odrobinę - przez co spadły osiągi.

Nic więcej, poza łożyskami, nie przychodzi mi już do głowy - zmieniłem dziś membrany i nadal jest "wątpliwie" tzn okej na chłodnym ale jak tylko się rozgrzeje, to znów robi się padło.




_________________

150


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 15:55 przez imachine, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 16:32 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
imachine pisze:
Podejrzewam że moja dostaje go za dużo - odrobinę - przez co spadły osiągi.
imachine pisze:
okej na chłodnym ale jak tylko się rozgrzeje, to znów robi się padło.
To ewidentne objawy końca pierścieni wiec nie czepiaj się pompy oleju.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 18:00 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
kompresja 7 barów, książkowo 7:1, pierścienie nie dzwonią :-)

jeśli już bym szukał czegoś w silniku, to prędzej właśnie łożyska - jest dość głośny na wysokich obrotach i ciężko mu na nie wejść.




_________________

150


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 18:00 przez imachine, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 18:48 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
To zmienia postać rzeczy.Ale przyczyną nie będzie nadmiar oleju (sprawdzisz na świecy). Wszystkie starsze typy 2T chodzące na mieszance oleju 1:25 i 1:33 miały o wiele dłuższe przebiegi miedzy remontami niż teraz skutery gdzie olej idzie 1:50.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 20:44 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
No ja myślę że to olej, wcześniej miałem na starych membrankach bardzo mokrą iglicę (niespotykanie mokrą) stwierdziłem że cofa (gasbox pod króciec podpięty na podciśnieniu też miał w sobie olej) więc wyminiłem membrany.

Teraz czuję polepszenie ale tylko na zimnym silniku - natomiast może to być kwestia przekładni, która też została w zasadzie cała zmieniona, mianowicie dzwon rms sprzęgło rms i sprężyna centralna polini +7 - za dużo rzeczy na raz... (planuję dać serię sprężynę-pasek mi się ślizga jak jest ciepły, dzwon serię, sprzęgło zostawić tego rmsa lub przynajmniej dać sprężynki ze starego sprzęgła -były żółte, ew. zmienić na polini evo II bo mi leży używane w zapasie).

Odczułem też jakby ogólny spadek (!) osiągów przy wymianie membran na polini kevlar 3mm - uważam więc, że dostaje za dużo oleju jak dostawał, tyle że ze względu na to iż teraz zamiast cofać, przepala go, nastąpił ów spadek mocy.

Stąd pytania, gdzie się reguluje skład meiszanki paliwo-olej, jak to zrobić, jak to ogółem działa w SFX - jeśli wiedziałbym dokładnie, to bym poszukał i sprawdził, czy może gdzieś np. przy pompce nie ma problemu :)

Uważam że coś się po prostu mogło rozregulować na pompce czy przy dozowniku i mieszanka jest większa niż przewiduje seria (więcej oleju).

Jest jeszcze opcja żeby "zamknąć" chwilowo obwód dozownika oleju i wlać mieszankę prosto do baku - testując tym, czy to co mówię, to prawda.

Ale to nazwałbym planem B, pierw chcę sprawdzić czy wszystko jest w porządku z obecnym dozownikiem - jest to bowiem dużo wygodniejsze niż mieszanie przy każdym tankowaniu (tak uważam).




_________________

150


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 20:51 przez imachine, łącznie zmieniany 5 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 21:10 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
W Minarelli w zasadzie nie ma regulacji. Jest jedna śruba,ale jej dokrecenie nie wskazuje na to żeby coś regulowała.Jeszcze jej nie rozgryzłem :) Ciężko powiedzieć jak to jest w Hondach.Chyba będziesz musiał sam to zbadać.Wiadomo że Francuzy maja regulacje ,ale nie wiem na czym ona polega.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy