Dzisiaj jest 08 kwie 2025, 18:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lip 2009, 17:35 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Mam problem po małym remociku w moim skuterze, a mianowicie uszkodziłem iskrownik i musiałem kupić nowy lecz jest trochę inny bo ma jedną cewkę nieuzwojoną a ten stary miał 2. Iskra jest. Kupiłem jeszcze filtr stożkowy RMS, dysza 74#. Problem polega na tym że gdy daje pełny gaz to skuter nie osiąga maxymalnych obrotów. Iglice mam na samym dole gdy przestawię na iglicy na środek bądź na samą górę zaraz przy tym "łebku" to skuter dusi i strzela z tłumika. Próbowałem już wielu różnych sposobów i nie wiem już co jest powodem tego :evil: . Dodam jeszcze że dziś przejechałem się tak z 1000m i skuter bardzo się grzeję i jest jakiś dziwny "zapach" od niego. Nigdy się tak nie przegrzewał a teraz wystarczy odpalić i trochę podgazować i jest cały gorący.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2009, 23:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Masz źle wyregulowany gaźnik, za mała dysza to tego stożka. Zresztą taki stożek to g.wno, ja bym to sprzedał albo coś i kupił coś porządnego albo zostawił serie bo tylko zwiększasz spalanie i nie masz żadnych korzyści. A z tym iskrownikiem to lepiej kup taki jak ma być bo możesz spalić instalację lub na odwrót, coś nie będzie działać.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2009, 23:33 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Za małą?? :shock: Mam też większą ~80 jak ją założę to już wogólę muł... A czemu od tego iskrownika ma się popalić instalacja?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2009, 23:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Jeśli ma mnie cewek to może dlatego że któraś z cewek daje więcej\mniej prądu i się może coś palić. To jest tylko możliwość ja wolałbym wymienić na taki jaki powinien być. Jaki masz skuter w ogóle?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 9:12 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Ilość cewek jest taka sama tylko jest jedna większa cewka zapłonowa. Ale co może być powodem że skuter na obroty nie wchodzi? :/
W dowodzie mam napisane lingben lb50qt-21


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 9:12 przez wnusiu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 9:31 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Powodem zaniżonych obrotów może byćtłumik,za mała przerwa na świecy i zła regulacja gaźnika.
wnusiu pisze:
przejechałem się tak z 1000m i skuter bardzo się grzeję i jest jakiś dziwny "zapach" od niego. Nigdy się tak nie przegrzewał a teraz wystarczy odpalić i trochę podgazować i jest cały gorący.
To by wskazywało na uboga mieszankę i grozi zatarciem :(




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 13:03 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Uboga mieszanka czyli że złe paliwo? Właśnie też tak coś myślałem żeby spuścić całkowicie paliwo i wlać świeże nowe tylko nie wiem jak je spuścić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 13:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Nie, tu nie chodzi o złe paliwo. Mieszanka to paliwo i powietrze, tworzona jest w gaźniku i w tej mieszance ilość paliwa jest regulowana, powietrze jest wartością stałą która jest określona przez przepustowość filtra powietrza. Uboga mieszanka oznacza mieszankę która ma za mało benzyny w stosunku do powietrza. Jednym słowem: REGULACJA! Gaźnika oczywiście. I to nie tak że sobie pokręcisz śrubkami i jak chodzi to jest dobrze. Przeczytaj porządny poradnik co do regulacji gaźnika i wyreguluj tak jak tam pisze. Źle wyregulowana mieszanka może zatrzeć cylinder lub w skrajnym wypadku stopić tłok tak więc lepiej zrobić to porządnie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 16:16 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Masz może taki poradnik? Byłbym bardzo wdzięczny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 16:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 10:10
Posty: 322
Lokalizacja: SKO
Pojazd:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=7235 - byc moze tu cos znajdziesz;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:01 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Możecie mi jeszcze powiedzieć czy zła regulacja może wpływać na słabą moc skutera?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:04 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Cytuj:
Możecie mi jeszcze powiedzieć czy zła regulacja może wpływać na słabą moc skutera?
Zdecydowanie tak.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:13 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
No to muszę regulować :P Jeszcze mam takie pytanko czy normalne jest to że jak wkręcę śrubkę od powietrza na maxa to skuter gaśnie?
Założyłem seryjny filtr i różnica jest taka że na stożku skuter przerywa i strzela z rury a na seryjnym chodzi na pełnym gazie ale dużo mu brakuje do pełnej mocy :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Nie ma czegoś takiego jak śrubka od powietrza, ta schowana śrubka jest od składu mieszanki, nią regulujesz ilość benzyny w mieszance. Jakbyś dokładnie przeczytał mój poprzedni post czyli:

Cytuj:
[...]powietrze jest wartością stałą która jest określona przez przepustowość filtra powietrza[...]


To byś o tym wiedział i unikneli byśmy niepotrzebnych nieporozumień.

Aby osiągnąć moc najpierw wyreguluj porządnie gaźnik i nie radzę próbować na rozregulowanym gaźniku jeździć, to może narobić tylko więcej szkody niż pożytku. O ile już czegoś nie nabroiłeś w cylindrze jeżdżąc na wątpliwej jakości stożku jak i rozregulowanym gaźniku, to powinieneś bez problemu wyregulować go tak aby dobrze jeździł. Jeśli jednak Twoje niewinne próby jazdy mogły tak zagrzać cylinder aby tłok przytarł się o gładź lub też aby tłok się przytopił no to wtedy będziesz musiał wymienić cylinder niestety.

A co do Twojego pytania to wkręcając śrubkę składu mieszanki(nie powietrza) na maksa to normalne że skuter gaśnie bo mieszanka staje się co raz to uboższa w paliwo. Jak masz dwie lewe rączki to lepiej się do tego nie zabieraj, bo widzę że nawet poradnika albo nie potrafisz znaleźć albo po prostu Ci się nie chce i czekasz aż ktoś zrobi to za Ciebie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 17:27 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:36 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Ja rozumiem to regulowanie tak: Rozgrzewam silnik, wkręcam śrubkę od składu mieszanki i wykręcam ja po trochu. Np. Wykręcę ją na 2 obroty i daję gazu aby sprawdzić czy coś się poprawiło. Nie wiem czy dobrze rozumuję jeśli nie to prosiłbym was o jakąś pomoc bo nie chcę dawać go do mechanika żeby rodzice wydawali kolejną kasę.

@Edit
Znalazłem coś takiego (http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25836) zaraz pójdę do garażu i popróbuje :wink:


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 17:44 przez wnusiu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:50 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Dawaj te linki po ludzku :/
Post do skasowania




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 25 lip 2009, 17:55 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 17:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Przynajmniej trochę już wiesz :p. Przydało się moje marudzenie ;]. Wszystko ok, tylko że wkręcasz od składu i musisz wykręcić śrubkę wolnych obrotów trochę, tak aby mniej więcej silnik chodził. Później wykręcasz o pół obrotu śrubkę składu, i jeśli silnik chodzi równo to musisz ustawić śrubką wolnych obrotów najwolniejsze obroty jakie się da bez gaśnięcia(jeśli masz obrotomierz to sprawa jest prosta, w miarę stabilne wolne obroty to ok. 900-1000 RPM). Po każdej zmianie ustawień składu mieszanki jak i wolnych obrotów musisz przegazować skuter, taki test czy skuter równo wkręca się na obroty i czy równo z nich schodzi. Mając te wolne obroty musisz je podnieść śrubką od składu mieszanki. I tak w kółko. Podnosisz je tą śrubką i znowu zmniejszasz śrubką od wolnych obrotów. Gdy kręcenie śrubką od składu mieszanki nie będzie przynosić wzrostu obrotów lub na odwrót, silnik będzie gasnął, nie równo pracował itd. to wtedy powracasz do ostatniego działającego stabilnie ustawienia. Później aby się upewnić że dobrze wyregulowałeś musisz się skuterkiem przejechać. Trasa ok. 2-5km powinna być odpowiednia, staraj się korzystać na niej ze wszystkich obrotów, niskich, średnich i wysokich ze szczególnym uwzględnieniem średnich i wysokich, niskim poświęcaj najmniej uwagi i staraj się jak najkrócej ich używać(omijaj światła, korki, postoje itd.). Po tej jeździe skontroluj kolor świecy, powinna być koloru kawy z mlekiem, to oznacza idealne wyregulowanie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2009, 23:13 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Jeszcze mam takie pytanko czy regulować go na tym lipnym stożku czy na seryjnym? i czy dysza 74 nie będzie za duża przy seryjnym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2009, 0:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Dysza za duża jak na serie, i reguluj serie a ten stożek sprzedaj i jeździj na seryjnym, nie opłacalny jest montaż stożka do seryjnego cylindra. Do seryjnego filtr tak 65 maksymalnie włóż.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2009, 11:44 
*

Rejestracja: 24 lip 2009, 17:27
Posty: 88
Pojazd:
Dzisiaj się z tym trochę bawiłem i jak kręcę tą śrubką to obroty się zmieniają to zmniejszam je śrubką od obrotów ale jak dodam gazu i puszcze gaz to obroty są już inne ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy