Dzisiaj jest 24 lut 2025, 22:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 mar 2012, 21:45 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
Witam wszystkich
Otóż mam taki problem.. Zakupiłem kilka miesięcy temu Peugeota Buxy 2t, nie odpalał, wymieniłem w nim cylinder tłok pierscienie na nowe (bo miał strasznie słabą kompresje) oraz kranik bo były z nim problemy, przeczyściłem gruntownie gaźnik i skuter odpalił. Jeździł tylko na niskich obrotach, po dodaniu 'gazu' skuter zaczynał strasznie dymić i słabnać (maksymalnie jechał około 10 km/h). Mimo regulacji gaźnika nie było poprawy. Wyczytałem na forum, że przyczyną osłabienia skuterka przy większych obrotach może być zawór membranowy. Wykręciłem go, miał szparki-więc kupiłem i założyłem nowy. Po tej operacji skuter nie chce odpalić.. Iskra jest, paliwo dochodzi bo świeca jest lekko mokra. Regulacja gaźnika nie pomogła.
Dziś dalej z nim majsterkowałem i odpalił, wsiadłem, przejechałem się może jakieś 5 metrów i zgasł.. i później juz nie odpalił.. dodam, że strasznie kopcił i był słaby. Co może być tego przyczyną?
Miał ktoś już podobny problem?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 21:57 
***

Rejestracja: 24 maja 2011, 18:50
Posty: 826
Pojazd:
miałem że mi zapalił i zgasł zaras a potem się nie dało po wymianie cylka mi zawór membernowy jakos bena zalało a zatyklałeś gaźnik żeby zapalił?
MI tez jechał 10km/h i się nie wkręcał na seryjnych rolkach napiszco masz wyminione dokładnie marki jaki cylek może coś tuningowego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 22:08 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
Zatykałem.. nic nie pomagało. Cylinder kupiłem nowy na allegro 50 ccm (cały komplet) firmy Standart. Wymieniłem jeszcze zawór membranowy na nowy (jakiś najtańszy z allegro noname). Dodam, że nie mam go od nowości, więc ktoś przede mną już pewnie coś w nim wymieniał.


Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 22:09 przez Lechu_xD, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 22:43 
*

Rejestracja: 27 lut 2012, 20:54
Posty: 21
Pojazd:
moze dostaje za duzo oleju ? i dlatego go dusi i mocno kopci




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 22:51 
*

Rejestracja: 23 lut 2012, 22:20
Posty: 78
Pojazd:
jeżeli paliwo jest po zimie to je wylej kup nowe zrób nową mieszankę wyczyść gaźnik przeczyść świecę jeżeli iskra będzie w jednym miejscu i kolor mocno niebieski to zostaw jak nie to kup nową.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 23:38 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
Za dużo oleju to nie możliwe, benzyna jest świeża, po wymianie kranika czyściłem bak i wylałem to paliwo co w nim było (po poprzednim włascicielu) i wlałem świeże z odpowiednią ilością oleju. Iskre ma w jednym miejscu i jest koloru niebieskiego, ale jak to ze świecami nigdy nic nie wiadomo, wymieniałem na inną i to nie pomagało. Problem musi leżeć w innym miejscu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 14:35 
*

Rejestracja: 23 lut 2012, 22:20
Posty: 78
Pojazd:
Lechu_xD, to wyczyść gaźnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 15:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Wyczyść dokładnie gaźnik i filtr powietrza, sprawdź działanie ssania i czy uszczelniacze wału są w porządku.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 16:07 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
Z filtrem powietrza jest na pewno wszystko w porządku bo wymieniłem w nim wkład na nowy.
Okej, wyczyszczę jeszcze raz gaźnik i zobaczę może się poprawi. Zastanawiam sie czy nie jest tam w tym gaźniku włożona jakaś dysza zbyt duża i go przez to zalewa i nie chce odpalać. Ale to też trochę bezsensu bo nawet jak mu do cylindra troszeczke wleje to on powinien chociaż troche dawać oznaki życia a z jego strony cisza.. dodam, że iskre ma ładną.
Jakie są objawy zepsutych uszczelniaczy? Bo ostatnio myślałem, ze to może przez nie skuter sie tak zachowuje, odkręciłem pokrywę od wariatora i było tam sucho przy wariatorze, więc z tej strony uszczelniacz raczej powinien byc w porządku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 16:14 
***

Rejestracja: 24 maja 2011, 18:50
Posty: 826
Pojazd:
to sprawć jaka dysze masz i napisz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 18:55 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
Przeczyściłem kolejny raz gaźnik i dałem świecę inną i już pali, prawdopodobnie gdzieś mu się w gaźniku coś zatykało. Regulowałem gaźnik, dałem iglice na samą góre bo tak najlepiej jest dla niego i mieszankę mu ustawiłem i wolne obroty i jest okej. Teraz mam takie pytanie: Czy jest to możliwe, że jeśli jest za duża dysza włożona w gaźniku to skuter strasznie dymi? Bo przez mieszankę wątpie, że to jest bo dałem tylko troszeczke więcej oleju (półsyntetyk do skuterów) niż jest napsiane na opakowaniu (a więcej dałem bo jest na docieraniu więc lepiej, żeby miał odrobinke więcej oleju w mieszance).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 19:10 
*

Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:59
Posty: 167
Pojazd:
Jak kopci , to albo bardzo słabej jakości olej np. z orlena , albo po prostu jest go za dużo .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 20:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Na docieranie seryjnego cylindra lej te 1:33, niech sobie trochę pokopci. Po rozgrzaniu powinno już być w porządku, druga sprawa, że temperatura na dworze nie jest zbyt wysoka a w spalinach jest także para wodna.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 20:34 
*

Rejestracja: 04 mar 2012, 21:42
Posty: 6
Pojazd:
okej, wezme chyba przeleje całe paliwo z baku gdzieś do butelki i zrobie nową mieszankę, bo zrobiłem wczesniej 1:25 i dlatego pewnie tak kopci, tym bardziej, że to jakiś gorszej jakości półsyntetyk, niby jest tam napisane, ze do skuterów 2t i w ogole. Spróbuje zrobić nową mieszanke i zobacze jak z kopceniem bedzie. Bo troche to smiesznie wyglada jak jade a za mną taka chmura :) Jaki olej do 2t polecacie (w razie gdyby kopcił nawet przy mieszance 1:50)? Przy takiej temperaturze jak teraz ssanie wyłącza się po jakim czasie? Bo jest mi to potrzebne przy regulacji, gdyż powinno się regulować gdy ssanie już jest wyłączone. I jeszcze jedno pytanie jaką świece najlepiej kupić do tego skutera?


Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 20:36 przez Lechu_xD, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 21:47 
***

Rejestracja: 24 maja 2011, 18:50
Posty: 826
Pojazd:
ja tez docieram leję olej castol power 1 racing i mi na zimnym troszkę dymu leci ale potem już nie widać. Mieszanke na dotarciu się robi 1:40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2012, 23:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Gdzie wyczytałeś o 1:40? 1:33 powinno się lać. O olejach jest dużo na forum-poszukaj. Świecę dobierzesz na stronie NGK.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 cze 2012, 20:24 
*

Rejestracja: 12 cze 2012, 19:59
Posty: 2
Pojazd:
mate123, witam mam problem posiadam skuter marki peugeot buxy 2T problem jest taki że skuter pali na kopa a na rozrusznik nie kręci ale nie zapali proszę o pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: pomoc
Post: 13 cze 2012, 15:49 
*

Rejestracja: 12 cze 2012, 19:59
Posty: 2
Pojazd:
prosze o pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 cze 2012, 15:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2012, 20:20
Posty: 242
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Pojazd:
Karol Kozak, ale rozrusznik się kręci czy nie?bo trudno zrozumieć co wcześniej napisałeś.


Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 15:53 przez Ray47, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy