Ostatnio kontrolnie zdjąłem cylinder, bo nie pasowała mi maksymalna prędkość DT.
Motor: DT 50 R 2007r, silnik am6.
Wcześniej wynosiła 115 km/h (przed szlifem) a po szlifie i dotarciu 85 km/h.
Okazało się że jest przytarty cylinder w dolnej części.
Doszedłem dlaczego tak się stało, śruba od regulacji mieszanki wkręcona na max.
A więc przytarcie jest takie że są rowy.
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009886673-2.html#I2
Przed szlifem.
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009886713-1.html#I1
Po szlifie.
Na pudełku po tłoku który wsadzony był pod szlifem pisze 47/60 a w sklepach znajduję tylko tłok 48/00 myślicie że opłaca się szlifować ten cylinder do 48mm?
Ile taka operacja orientacyjnie kosztuje, oryginalny tłok w granicach 90zł.
A szlif 50? 60?
Cylinder to Power Force 70cc Żeliwo.
Problem numer 2.
Otóż mam problem z uciekającym olejem z przekładni.
Padła pompa wody, kupiłem reperaturkę Tec zmieniłem i ok, złożyłem kręci się.
Olej mieszał się również płynem chłodniczym przez jakieś 100-200 km.
Gdy wylałem olej jeszcze nie był majonezem ale miał kolor jasno szary.
Oleju było na oko 0.4-0.6l , nie powiem dokładnie.
Jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia na takim oleju?
Jedyne objawy jakie odczułem to że przy redukcji trzeba mocniej wciskać biegi, jeżdżę bez międzygazu ale wysprzęglam każdy bieg, tak jak pisze w serwisówce.
Po złożeniu i zalaniu olejem miałem problemy z uszczelką i spuściłem olej do opakowania po oleju którym płukałem skrzynie, olej lekko czarny, przeźroczysty.
Zmieniłem uszczelkę, zalałem resztę oleju który został w butelce (0,4l) a resztę zalałem tego spuszczonego przed zdjęciem pokrywy.
Czy może coś się uszkodzić przez ponowne zalewanie takim samym olejem?
Na tym oleju zrobiłem 14 km.
Olej 10w40.
PS. Olej wywala odpowietrznikiem i chlapie na koło.
Problem 3.
Na razie wsadziłem seryjny cylek z przebiegiem 2k km.
Ale nie pasuje mi wydech, tzn mam wydech mk i przejściówkę pod mniejszy rozmiar ale nie mogę wyjąć przejściówki z wydechu, macie jakieś sposoby?
Ciągnąłem kombinerkami, ruszałem i ani drgnie.
Moto muszę mieć 100% sprawne bo za pół roku sprzedaje a chcę pojeździć przez wakacje na dalsze wypady.
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam