Żeby wyjąć wał, musisz rozpołowić kartety. Przed tym musisz zdemontować cały napęd tj. przeciwtalerz ,wariator, sprzęgło(w hondzie bali za wariatorem jest koło zębate, napędzane rozrusznikiem i należy je podgrzać palnikiem acetylenowym i wybić, nie wiem natomiast jak jest u ciebie). Następnie musisz mieć ściągacz do MAGNETA nie alternatora, później odkręcasz uzwojenie magneta. Jeżeli masz już to wszystko odkręcone(najlepiej robić to jeszcze na przykręconym silniku) zabierasz się za rozłączanie wężyków od dozownika, gaźnika, później najlepiej jest wyjąć silnik na stół i wtedy rozkręcać kartery. Śruby od karterów będą widoczne. Po ich odkręceniu można rozpoławiać kartery. Najlepiej (ja tak robiłem) stukać lekko młotkiem przez deseczkę w miejscu mocowań silnika do ramy. Kartery są pasowane na wcisk na łożyska wału więc warto poświęcić trochę czasu na rozpoławianie aby nie zniszczyć karterów. Jeżeli jedna strona została już zdemontowana to z drugą postępuj tak samo. Po wybiciu karterów łozyska wału możesz wybić czymś płaskim, zeszlifowanym na końcu, coś takiego jak klin i też ostrożnie stukasz młotkiem. Łożyska również są wciskane.
|