Cześć,
Przyszło mi naprawiać Zumico EOS 50 2t. Zatarł się w nim tłok tak że było bardzo ciężko go wyciągnąć z cylindra. Właściciel tego skuterka poprosił mnie przy okazji o usunięciu blokad. Orientujecie się gdzie mogą być ?
Wiem tyle - wariator, moduł (może odchodzi jakiś kabelek który wystarczy odpiąć ? gdzie jest moduł schowany?)
Znajduje się coś w stylu systemu EGR (recyrkulacja spalin)
schemat: na kolanku wydechu jest rurka na którą założony jest gumowy wąż --> wąż dochodzi to jakiegoś bębenka(nie wiem co w nim jest nie rozbierałem go) ---> od bębenka odchodzą 2 dodatkowe wężyki (bębenek nie jest sterowany elektronicznie) --> jeden wąż biegnie do filtra powietrza, drugi jest połączony trójnikiem z wężem od kranika podciśnieniowego do podciśnienia i razem wchodzą do gaźnika ;) Mam nadzieje że rozumiecie "schemat ideowy".
Wywalić ten system EGR ? przecież w 2t to nie ma sensu one nie spalają całości mieszanki i dużo syfu dostaje się do filtra powietrza.
elo, pysk