Tak naprawdę to ssanie było w starych gaźnikach.Polegało na przymykaniu dodatkowa przepustnicą wlotu powietrza do gaźnika.Teraz w nowych gaźnikach ssaniem nazywa sie dodatkowa dyszę paliwa która w przypadku ręcznego jest otwierana na żądanie za pomocą manetki na lewej stronie kierownicy (w jednośladach).Tzw automatyczne jakie jest w skuterach to naprawdę półautomatyczne bo sterowane jest bimetalem. Automatem steruje termostat. Te ,,automatyczne"gdy silnik jest wyłączony jest otwarte.Zapalenie silnika powoduje ze prąd z prądnicy zaczyna nagrzewać bimetal a ten powoduje powolne zamykanie dyszy ,,ssania".Trwa to kilka minut.Jako że ten bimetal znajduje sie na gaźniku który nie osiąga znacznych temperatur po zgaszeniu silnika stygnie i kolejne zapalenie np po 05h powoduje ze ,,ssanie" zaś działa od nowa.
_________________ Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać
Piszę poprawnie po polsku.
|