Dzisiaj jest 28 lut 2025, 11:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2012, 21:18 
*

Rejestracja: 20 lip 2012, 20:26
Posty: 3
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Witam serdecznie. Mam problem z naszym skuterkiem. Rok produkcji 2006.
Przejechane ma około 3 tysięcy kilometrów. Do tej pory chodził bez zarzutów.
Ostatnio jednak zdarzyło mi się tak, że jak wjeżdżałem do siebie na posesje skuter mi zgasł i nie chciał zapalić. Postał z dwie godziny i odpalił. Syn przejechał troszkę i ponownie zgasł i przez cały dzień nie chciał zapalić. Rano ponownie odpalił, ale tylko na 20 sekund i zgasł.
Na początku myślałem, że to coś z paliwem. Nawet przeczyściłem gaźnik. Okazał się jednak, że problem leży po stronie zapłonu. Po prostu nie ma iskry. Kupiłem nową świecę, ale jest to samo. Jako, że kiedyś pracowałem przy samochodach, jako elektryk to zacząłem sprawdzać co się mogło stać. Czytałem, że to może być moduł, albo też alternator. Niektórzy piszą, że kabel od stacyjki mógł się przetrzeć.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale ostatni brakowało mi troszkę oleju i zaczęła migać kontrolka i prawie się zapaliła. Kupiłem więc olej i dolałem. Wiem, że do czujnika oleju idą cztery kable. Zastanawiam się, czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia? Choć po dolaniu oleju jeszcze jakiś czas chodził.

Sprawdzałem przewody, które idą na cewko moduł. Jest tam kostka, która ma cztery wejścia. Wykorzystane są trzy styki. Czerwony idzie na impulsator do magneta i ma przejście. Do drugiego styku idą dwa przewody. Biały i czarny wychodzi na to, że jest zmasowany. Trzeci to zielony. Według mnie to idzie on z alternatora i powinno na nim się pojawiać napięcie w chwili rozruchu. I tu jest problem, bo nie ma żadnego prądu na tym przewodzie. Zastanawiam się, czy to nie alternator. Z kostki przy nim wychodzi sześć przewodów z tym, że jeden z nich idzie od impulsatora. Dwa z nich mają stałe napięcie. Podczas kręcenia na następnym pokazuje się napięcie które idzie na regulator napięcia. Wydaje mi się, że na zielonym powinno pojawiać się drugie napięcie, które powinno iść na cewko moduł.
Mam jeszcze pytanie w jaki sposób następuje zgaszenie pracującego silnika w tym modelu. Czy masą na moduł ?

Pozdrawiam

Michał


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2012, 21:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 14:59
Posty: 272
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd:
Miałem podobny problem. Sprawdź czy ta kostka co odchodzi od modułu do magneta nie jest mokra. Odkręć pokrywe magneta i sprawdz czy nie wycieka płyn chłodniczy.
U mnie bylo to samo i się okazało ze płyn chłodniczy wyciekał od strony magneta i zalewało tą kostke lub inne kable i motor tracił iskre.
Jeżeli to nie to, to sprawdź fajke, przewód od fajki, odkreć mase, moze kable zaśniedziały po prostu.




_________________

Sprzedam dużo częsci do Morini !

slawek0104 pisze:
pewnie przed jazdą za dużo konia waliłeś i skutki uboczne chyba wiesz że po waleniu trzeba odczekać 30 minut zanim wsiądziesz na motor.


Nie ma lipy ! ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2012, 22:09 
*

Rejestracja: 20 lip 2012, 20:26
Posty: 3
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Witam.

Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł.
Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie -10, -12 Volt. Ze stacyjki wszystko dobrze reaguje. To znaczy jak wyłączam kluczyk to ten zielony na cewko module jest masowany. Teraz nie wiem, ale chyba zacznę od zakupu cewko modułu, a jak to nie pomoże to prądnice.

Mam jeszcze pytanie o dwa czujniki na gaźniku. Idą od nich po dwa kable. Sprawdziłem i idą do takiego przekaźnika, który znajduje się pod kierownicą. Do czego służą te czujniki?

Czy te cewko moduły, które są na internecie i mają z boku czarny kabelek pod masę podpinany będą się nadawały ?

Zazwyczaj mają czerwony kolor.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2012, 19:47 
*

Rejestracja: 20 lip 2012, 20:26
Posty: 3
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Co może być ? Założyłem nowy stator i skuterek odpala, ale tylko z kopniaka. Jak kręcę rozrusznikiem to jest lipa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy