Dzisiaj jest 28 kwie 2025, 18:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sie 2009, 17:47 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
Witam!

Skuter o którym mowa to daelim Tapo. Silnik taki sam jak w kymco zx lub honda dio.

Zakupiłem ostatnio tłumik tecnigas next R.
Po założeniu na seryjnych rolkach była tragedia, do 40-50 km/h muł a potem do 66 km/h bardzo szybko a dalej się nie dało bo to v-max tego skutera jak narazie.

Seryjne rolki jakie mam to 10g.
Teraz założyłem rolki 7,7g. Co prawda od 15 km/h godzinę jedzie jak szalony ale na starcie muł, wolno rusza. Predkość maksymalna też się nie zmieniła. Na rolkach 8,5 i 9,5 prędkość maksymalna skutera była taka sama a przyśpieszenie dużo gorsze.

Co ciekawe skuter na zimnym silniku , ssaniu ma dużo lepsze osiągi lub jeżeli pojeżdzę troche skuterem to traci przyśpieszenie, do v maks leci ale dużo wolniej, wystarczy że chwilę postoję na rozgrzanym silniku i moc wraca.

Seryjna dysza jaką mam to 68 a z tego co wiem uważana jest za blokadę. Podobno można wstawić 77 lub 80 ale nie wiem ile jest w tym prawdy.


także mam wszystko seryjne oprócz wydechu tecnigaas next R no i dokupiłem rolki testowe polini 6,6 do 9,5 g i do tego mam orginalne rolki 10 g

Co robić? co kupić ? jak wyregulować?

planuję kupić dysze 77 i jakieś sprężynki do sprzęgła.

Pozdrawiam "!!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 19:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Seryjne rolki masz bardzo ciężkie dlatego jest tragedia. Dziury w przyspieszeniu zniwelujesz większym dociskiem paska, czyli sprężyną centralną(mógłbyś próbować ze sprężyną Malossi białą 7% lub Polini\Malossi żółtą 15% ewentualnie Hebo 50% czarną(to to samo co 15% jedynie oznaczenie firmy Hebo różni się od innych marek). Poleciłbym Ci włożenie rolek koło 4,5g-6g do tego właśnie sprężynę centralną(cięższe rolki mniejszy docisk czyli 7%, lżejsze rolki mocniejszy docisk czyli 15%\50%) i niebieskie sprężynki sprzęgła Hebo(wystrzegaj się sprężyn i sprężynek firmy Top Racing, są marnej jakości i tracą swoje właściwości po rozgrzaniu).

Po tym jak to włożysz i dobrze wyregulujesz powinien śmigać ładnie. Regulacja to żmudna i nie łatwa robota ale poradzisz sobie na pewno jeśli będziesz mieć cierpliwość no i niestety wiążą się z tym często nie małe pieniądze...

Tak jest praktycznie zawsze że zimny motocykl\skuter chodzi lepiej jak ciepły, musisz to zaakceptować. Po prostu ten typ tak ma. Każde ochłodzenie przynosi więcej mocy. Może pomóc ograniczyć ten efekt porządna regulacji gaźnika, co i jak zrobić poszukaj na forum, było wiele razy o regulacji gaźnika.

W temacie dyszy akurat wiele nie pomogę bo niestety "nie siedzę" w silnikach Daelim\Honda. Ale moim zdaniem dysza 68 spokojnie starczy do seryjnego cylindra jak i filtra. Spróbuj wsadzić sprężynę tak jak mówiłem no i spróbuj na tych rolkach 6,6g, możliwe że to pomoże, do tego niebieskie sprężynki sprzęgła Hebo i powinno pomóc.
Po tym jak to wszystko zrobisz napisz co i jak i jakie są efekty ;]. Również pozdrawiam!




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 20:17 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
Jako takiej dziury nie ma w przyśpieszeniu i nie odczuwam też aby pasek się ślizgał. tyle co wolno rusza do 15 km/h a potem jest ok.
I tak się zastanawiałem czy nie wystarczy kupić rolek testowych i sprężynek do sprzęgła.
A swoją drogą dokupię tą dyszę z ciekawości. bo znalazłem service manual mojego skutera i zauważyłem że wszystko jest tak samo tylko że skutery na rynek europejski mają dysze 35/68 a na azjatycki 38/77 pozostałe części te same ;)

ale spodziewał się że po tym tecnigasie będzie przyrost V-max :/ a tu nic jak leciał 65-70 tak zostało.

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 22:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2008, 9:56
Posty: 89
Pojazd:
Oj powiem Ci ze regulacja gaznika tez duzo daje i jest mniejsza strata mocy nawet jak sie zagrzeje. Sam sie o tym przekonalem na wlasnej skurze. Dopoki mi regulowali gaznik w serwisie tak byla siarka ze lepiej nie mowic. Teraz sam reguluje i kieruje sie kolorem swiecy :P




_________________

Pozdro dla Ciebie [you] :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 22:24 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
tylko nie wiem czy to nie będzie za duża dysza ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 0:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Na ten v max powinny pomóc lżejsze rolki bo wtedy silnik będzie wykręcał większe obroty. Wsadź rolki 4,5g-5,5g i do tego sprężynę 15%\50% plus niebieskie sprężynki sprzęgła np. Hebo i na pewno będzie i v max większy i przyspieszenie lepsze.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 0:42 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
właśnie. Jak to jest z tymi sprężynkami? bo ja mam seryjne sprzęgło więc skąd mam wiedzieć że sprężyna centralna i sprężynki będą pasowały do mojego sprzęgła ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 9:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Jeśli masz silnik taki jak Honda Dio czy Kymco ZX to kupuj części do takiego właśnie silnika.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 9:35 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
wracając do dyszy :) zmieniać czy nie zmieniać a jak tak to na jaką, jak mówię seryjna 68 ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 10:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2008, 9:56
Posty: 89
Pojazd:
to kup 75. Tylko ze to raczej sie nie oplaca bo moze ci wiecej palic




_________________

Pozdro dla Ciebie [you] :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 10:27 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
szczerze to zależy mi na osiągach , a z tuningu to tylko sportowy wydech, wiadomo może wiecej palić ale żeby były lepsze osiągi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 10:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2008, 9:56
Posty: 89
Pojazd:
Kolega ma w zico simpli sportowy wydech weapon i wario top racing. Popiernicza mu to jak niewiem. Ma poza tym full serie. I z gorki w 2 osoby pokazalo mu 91 km/h :D Wiec niewiem czy ci sie oplaca zmieniac ta dysze. Najpierw dzwignij iglice i zobacz czy to cos da. A potem mysl nad zmiana dyszy...




_________________

Pozdro dla Ciebie [you] :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 10:57 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
nie da rady :) iglicy nie można przestawić niestety jest tylko nakrętka ale regulacji iglicy nie ma :/ a w gaźniku jest regulacja dawki powietrza no i jałowego biegu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 18:49 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
i jeszcze takie pytanko czy przy wymianie samego wydechu nie wystrczy regulacja samymi rolkami? bo nie odczuwam żeby pasek się ślizgał :) a jednak wiadomo , mocniejsza sprężyna dociskowa bardziej będzie katowałą pasek, mocniejsze sprężynki bardziej katują dzwon i same sprzęgło. :) co robić :)

po prostu startuje skuter słabo( na niskich obrotach) rolki jakie mam 7,7 na tecni gas :)
ale w serii było 10 g i na seryjnym wydechu nawet ok starował - płynnie nie było mułu ale też nie przyśpieszał szalenie :)

a sportowy wydech i lżejsze rolki o ponad 2 g i dalej 0-15 niskie obroty muł, potem od 15 do 35 dostaje kopa potem wolniej do 50 i od 50- do 65 rosną obroty i ładnie przyśpiesza, tak jak mówiłem nie uważam że ślizga się pasek, tylko te obroty :/

narazie spróbuję regulację samymi rolkami :)

rolki dobrać tak żeby było płynne przyśpieszenie ? czy dobrać wedle własnych odczuć ( w zależności od tego czy wole przyśpieszenie czy v-max)

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 21:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
Regulacje Przenoszenia obrotów silnika na napęd reguluje się Centralną sprężyną / Sprężynkami sprzęgła i Rolkami , do ruszania najwięcej ma centralka i rolki :)




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 21:49 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
rolki na 100% do wymiany ale czy sprężyna centralna ? a jeżeli tak to jaka ? :) wiadomo nie chce wydać pieniędzy na marne :) więc narazie kupie rolki i dobiorę odpowiednie rolki :) a potem jeżeli dalej będzie muł na starcie to centralkę się zakupi :) a w międzyczasie sprawdzę jak będzie się sprawowała dusza 75 w moim skuterze :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 0:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2008, 9:56
Posty: 89
Pojazd:
na start wplywaja sprezynki sprzegla a nie centralka przeciez....




_________________

Pozdro dla Ciebie [you] :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 0:45 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
no tak :) a co powiecie o firmach naraku, top racing, 4race, motoforce. mallosi, polini, hebo :) bo chce kupić wiadomo jakościowo dobre i w przystępnej cenie :) nie muszą być najlepsze.

Jaką sprężynę centralną kupić ? patrzyłem że cenowo są ok mallosi żółta lub biała :) no i jakie sprężynki sprzęgła ? może naraku ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 7:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2009, 20:48
Posty: 872
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
z daleka od sprężyn TopRacing zajedziesz daleko , mowie o obrotach na starcie , nie o starcie




_________________

Peugeot 406 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 10:38 
*

Rejestracja: 18 sie 2008, 21:59
Posty: 27
Pojazd:
a pozostałe firmy ? :) o ile rolki mam do testowania 9 rodzajów :) to spreżynek i sprężyny nie mam. Więc chciałbym już kupić taką żeby nie zmieniać potem bo to jednak kolejne wydatki.

co powiecie na:

biała lub żółta mallosi ( tu mi doradźcie jaka sprężyna)

no i sprężynki sprzęgła naraku i też nie wiem jakie - albo + 1000 albo + 1500 :)

zaznaczam że to seryjny skuter i posiadam tylko sportowy tłumik tecnigas next r

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy