Dzisiaj jest 19 lis 2024, 8:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Puchnący tłok
Post: 05 sie 2012, 23:12 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
Witam

Ostatnio wymienilem tlok + cylinder na tec eco, chciałbym sie dowiedziec piszac ten temat czy da sie jakos zapobiedz puchnieciu tloka?? Robie mieszanke 1;30 (troche wiecej moze) jezdze maksymalnie 3-4 km, czy dobrze robie ??? Boje se wyjechac na np 10 km bo juz jeden tlok mi spuchl tylko ze on byl chinski za 30 zl i wydaje mi sie ze nie oplaca sie kupowac osobno tloka poniewaz ma inna temp. rozrzerzalnosci niz cylinder (moge sie mylic) i nie bedzie to razem "grało". Czy dobrze robie tak do docierajac?

PS: Leje olej racing 2 t full syntetyczny


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2012, 23:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

zapraszam do lektury

a od siebie powiem że robisz średnio dobrze, możesz jeszcze kapke oleju dolewac, jak bedzie duzo nic sie nie stanie, nawet lepiej bedzie, i jeździj więcej tak z 5-6km z różnymi prędkościami, 95% dystansu nie przekraczaj 40km/h pozostałe 5% przycisnij, nie wolno zamulac cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 9:05 
*

Rejestracja: 23 paź 2011, 16:55
Posty: 56
Pojazd:
kup tłok meteor on napewno nie spuchnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 10:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
tłok i cylinder maja inna rozszerzalność cieplną bo są zrobione z innych materiałów
aby tłok nie puchł musi zostać utwardzony (w pewnym sensie ) barto96, napisał ci jak go docierać i pamiętaj że silnik teraz potrzebuje dogrzania




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 10:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 15:09
Posty: 178
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
skate123 pisze:
kup tłok meteor on napewno nie spuchnie

Żebyś się nie zdziwił :lol:
Jeździj z wyczuciem i pilnuj temperatury to raczej nie powinien puchnąc ale to jest loteria.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 12:08 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
To jak docierac ponieważ w tym temacie co mi wyslales.prawie każdy pisze inaczej prosiłyym o radę kogoś doświadczonego kto się naprawdę zna a nie amatora w wieku 14 lat, nie chce nikogo obrazić ponieważ sam się nie znam ale młodzi ludzie często piszą a nawet nie wiedzą o czym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 12:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
barto96, napisał ci od siebie jak docierać
samo docieranie powinno się odbywać w kilku fazach czyli na początek jeździsz bardzo spokojnie z niewielką prędkością aby tłok miał czas na odprężenie
po przejechaniu około 100km do 150 km przyspiesz
tłok i cylinder muszę się z sobą także spasować ( pierścienie układają się do kształtu cylindra )
35kmh - 150-200km i co jakiś czas przyciśnij do 45 aby wypalić nagary
silnik dogrzany nie oznacza przegrzany
tuleja cylindra jest zrobiona ze stali lub żeliwa po rozgrzaniu silnika rozszerza się do pewnego stopnia
ciśnienie oraz temperatura nie pozwalają mu jednak do powrotu do poprzedniej formy całkowicie i to samo dzieje się z tłokiem zmienia swoją objętość ale tak samo jak z cylkiem ciśnienie i temperatura zmieniają jego charakterystykę jeśli przegrzejesz silnik czyli zbytnio dasz mu w palnik to tłok nie nadąży za zmianami i zamiast się utwardzić to mięknie
jak pamiętasz w nowych motorkach podczas docierania pobierają więcej paliwa jest to celowe działanie aby silnik miał lepsze smarowanie




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 13:00 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
To zmienic dysze na wieksza aktualnie mam 60?? No nie powroci do poprzedniej formy ale przegrzac to znaczy ze co?" Jak ja ruszam to go rozgrzewam ze sie nie da go dotknac znaczy przez chwile i parzy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 13:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
nie zwiększaj dyszy tylko podkręć wkrętem składu mieszanki a to ze się nagrzewa to jest normalne
przegrzanie polega na tym że silnik osiągnął zbyt wysoką temperaturę i tłok jakby się rozhartował
jeździj teraz spokojnie i rób mu przystanki tak aby silnik odpoczął i troszkę ostygł
silniki chłodzone powietrzem osiągają wyższe temperatury niż chłodzone cieczą i szybciej się nagrzewają do swojej temperatury roboczej
tak po przejechaniu 150km dodaj mu co jakiś czas gazu ale nie więcej niż do 45kmh przez kilka minut pozwoli to wypalić nagary z slnika




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 14:48 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
jobi pisze:
35kmh - 150-200km i co jakiś czas przyciśnij do 45 aby wypalić nagary


chyba na mozg upadles jak taka predkoscia sie dociera.

krotko i na temat. JEZDZIC NORMALNIE JAK BYS MIAL DOTARTEGO TYLKO CO RAZ ROBIC PRZYSTANKI 15MINUTOWE I BEDZIE GIT.

ja swego streeta 50km robilem spokojnie tak bez szalenstw, a potem przeciagalem troche manete do 50-60 na godzine i efekt? zyskalem moc taka jaka powinna byc i ladnie dotarty cylinder.

twoja metoda 35-40km/h sie nie sprawdzi bo go zamulisz to raz i tu powiedziales ze nagar musi sie wypalic, on zostanie bo przez zamuloną jazde on sie osadzi na wieki.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 14:49 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 15:12 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
Noi wlasnie taka rozmowa jest o tym docieranie, wszyscy mowia inaczej proszę Was aby wypowiadali sie Ci co mieli z tym cos doczynienia a nie przeczytali na forum jak sie dociera i teraz nabija posty, ktoś kto ma z tym doswiadczenie to nie 14 latek ktory kupil nowego chinczyka i docieral go na odwal sie tylko mi chodzi o dokladne dotarcie przepraszam jesli kogos urazilem.


Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 15:14 przez longjiaexactly, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 16:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać.




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać


Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 17:03 przez jobi, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 18:43 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
No to mam mu cisnac tak ze duzo gazu i przyspieszyc i jechac pozniej na troszeczke ruszonej manetce i utrzymywac stala predkosc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
te pierwsze kilometry są kluczowe i oszczędzaj niech wyrównają się pory w cylku i na tłoku
wyjaśnię ci to tak bardziej dosłownie
z pewnością bawiłeś się szlifierką przykładając lub szlifując różne przedmioty czy z metalu czy też z plastiku
szlifując metal i nie dociskając zbyt mocno do kamienia ładnie ci zbiera to co chcesz i materiał się nie nagrzewa zbyt mocno
ale jeśli dociśniesz aby coś szybciej obrobić metal nagrzewa się do takiej temperatury ze trudno go utrzymać w rękach i zmienia barwę ta część odbarwiona nie ma jednak już większej wytrzymałości i robi się krucha lub łatwo wygina jeszcze łatwiej ją zetrzeć
Wyobraź sobie teraz cylinder który po obróbce fabrycznej czyli honowaniu ma powierzchnię jak mini tarka
która ściera pierścienie i tłok który pod wpływem dopasowuje się do cylindra pod wpływem temperatury
przez pewien czas kiedy go docierasz te części się do siebie dopasowują a cylinder robi się gładki
jeśli bym ci napisał ile powinno trwać docieranie to z pewnością masa ludzi tutaj by na mnie weszła
w instrukcji motorka jest podany skład mieszanki dla normalnej jazdy ale fabryka seryjnie ustawia wszystko tak aby docieranie przeszło spokojnie i bez większych problemów




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 21:43 
*

Rejestracja: 28 lip 2012, 18:39
Posty: 16
Pojazd:
jobi pisze:
te pierwsze kilometry są kluczowe i oszczędzaj niech wyrównają się pory w cylku i na tłoku
wyjaśnię ci to tak bardziej dosłownie
z pewnością bawiłeś się szlifierką przykładając lub szlifując różne przedmioty czy z metalu czy też z plastiku
szlifując metal i nie dociskając zbyt mocno do kamienia ładnie ci zbiera to co chcesz i materiał się nie nagrzewa zbyt mocno
ale jeśli dociśniesz aby coś szybciej obrobić metal nagrzewa się do takiej temperatury ze trudno go utrzymać w rękach i zmienia barwę ta część odbarwiona nie ma jednak już większej wytrzymałości i robi się krucha lub łatwo wygina jeszcze łatwiej ją zetrzeć
Wyobraź sobie teraz cylinder który po obróbce fabrycznej czyli honowaniu ma powierzchnię jak mini tarka
która ściera pierścienie i tłok który pod wpływem dopasowuje się do cylindra pod wpływem temperatury
przez pewien czas kiedy go docierasz te części się do siebie dopasowują a cylinder robi się gładki
jeśli bym ci napisał ile powinno trwać docieranie to z pewnością masa ludzi tutaj by na mnie weszła
w instrukcji motorka jest podany skład mieszanki dla normalnej jazdy ale fabryka seryjnie ustawia wszystko tak aby docieranie przeszło spokojnie i bez większych problemów



I to jest czlowiek jeden z nielicznych ktory naprawde sie zna i potrafi pomoc a nie pisze glupot jak niektorzy, dziekuje za pomoc wszystkim ktorzy sie wypowiadali w tym poscie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy