Dzisiaj jest 28 lut 2025, 10:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2012, 7:32 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Zamówiłem centralkę Stage6 MEDIUM. Jak przyjdzie to podziele się emocjami i ocenię twardość sprężynek, które są potrzebne.
Sprzedaję 2 gaźniki Dell'orto PHVA 12 i 14, a kupuję PHVA 17,5 (jeśli tamte sprzedam).


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 19:13 
*

Rejestracja: 25 lip 2012, 18:53
Posty: 4
Pojazd:
Witam, dopiero tutaj zaczynam, ale co nieco już poczytałem. Mam Sfere 50cm, wymieniłem króciec na odblokowany, kranik, gdyż stary się zacinał, odblokowałem wydech, i wymieniłem iglicę ssania w gaźniku, gaźnik seryjny i wyczyszczony. Piaggio na wolnych obrotach gaśnie mimo podkręcenia wolnych obrotów na gaźniku, ale manetka gazu ma już swoje lata i po jej wymianie i prawidłowym naciągnięciu linki wolne obroty powinny być ok.
Mam jednak inny problem Piaggio gdy chwile pojeździ zaczyna słabnąć i gaśnie, po czym nie odpala. Czuć ciepło więc może sie przegrzewa, bądź też nagrzewa. Postoi dzień lub dwa i pali bez problemu, po czym sytuacja sie powtarza. Myślę ze winny jest moduł, ale proszę Was o pomoc w diagnozie mojego problemu. Planuję też wymianę rolek, gdyż moje pewnie już swoje wypracowały. Teraz osiąga 70 km/h wg. GPS. No i ściągnął bym też blokadę na wariatorze, przy okazji wymiany rolek.

Proszę o pomoc, gdyż skuter już 2 razy wrócił na lawecie a raz przypchałem go do domu i nie ma w tym żadnej systematyczności, prędzej zapalał i dało się nim troszkę przejechać aż całkowicie odmawiał posłuszeństwa, natomiast teraz po zgaśnięciu w trakcie jazdy nie da się odpalić, musi postać po czym odpala.


Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, 19:16 przez Tomu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2012, 9:12 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Tomu - chyba źle umieściłeś ten post. Mogłeś założyć nowy temat, ale w Twoim poście i tak pojawiło się kilka rzeczy, które mnie zainteresowały.

Czy po wymianie króćca i iglicy dużo zyskałeś na osiągach?

W jaki sposób odblokowałeś tłumik?

Cytuj:
Piaggio na wolnych obrotach gaśnie

Mam ten sam problem. I przy podkręceniu gazu przy przepustnicy znowu?

Wątpie, że przyczyną Twojego problemu jest moduł... On raczej by się nie rozprogramował, ale możesz zajrzeć, czy styki dobrze łączą.

Mój kiedyś po dłuższej jeździe nie chciał odpalić i była to wina gaźnika.

W moim przypadku zdjęcie blokady z wariatora obniżyło trochę moc Sfery...
Ale prędkość max. wzrosła.

Rolki polecam Polini dokładnie te:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 389489a83f

Seryjne ważą 8,4g w Sferze, ale gdy ja wymieniłem na 6,9g to moc o wiele spadła (wraz z połączeniem zdjęcia blokady - dosłownie muł). Ale zaczynają tak jak by sie wyrabiać bo już jest lepiej po kilku setkach kilometrów. Ale polecam 5,3g.

A jeśli chcesz trochę poregulować to weź jeden z tych dwóch zestawów:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 389489a83f
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 389489a83f

I przy zmianie rolek proponuje wymiane wentylacji wariatora, bo u mnie była w słabym stanie i troche się grzał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2012, 15:02 
*

Rejestracja: 25 lip 2012, 18:53
Posty: 4
Pojazd:
Dzięki GANDZIA_811 zazainteresowanie :>
Króciec wymieniłem, gdyż poprzedni miał już swoje lata i nie trzymał dobrze, i poprostu zakupiłem odblokowany. Iglicę natomiast wymieniłem od ssania gdyż była uszkodzona - ten metalowy element wyskakiwał z plastikowego prowadzenia. Przełożyłem z innego gaźnika od kolegi któremu gaźnik leżał i teraz planuję wstawić też "nowszy" gaźnik - tak profilaktycznie, gdyż ten sam kolega odsprzedał mi za śmieszne pieniądze.
Tłumik zaś odblokowałem poprostu odcinając "ślepą kiszkę", no i później wiadomo trzeba zaspawać "dziurę".
Po tych zabiegach Sfera leci wg GPS 70 km/h a prędzej prędkość oscylowała w granicach 55 km/h.
Dzisiaj na próbę wstawiłem inny sprawny moduł i narazie skuter jeżdzi, mało tego jak by lepiej wkręca się na obroty, lepiej sie zbiera. Jutro wstawię też nową świecę NGK B9ES, gdyż teraz mam B8ES. I popróbuję. Jeśli to będzie to kupuję nowy moduł wstawiam gaźnik podreguluje i Sferka bedzie śmigać.

Jeśli chodzi o odblokowanie wariatora to są to narazie takie moje rozmyślania. Priorytetem jest naprawienie skutera żeby jezdził, a nie wracał na lawecie :D aczkolwiek będzie to następny etap w najbliższej przyszłości, który mnie czeka - wymiana oleju w przekładni i przegląd napędu z wymianą rolek.

A odnośnie wentylacji to też zauwarzyłem ze po "odblokowaniu" tak jak by więcej ciepła generuje moja Sfera :/ ale bądź co bądź to dużo na niej nie pojeździłem, gdyż non stop gasła więc zobaczymy jak się bedzie sprawować z nowym modułem.


Ostatnio zmieniony 28 lip 2012, 16:36 przez Tomu, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2012, 23:33 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
Jutro montuje sprężynę i obcinam zawirowywacz na wydechu.
W planach mam wymianę króćca i dyszy na większą.
Gaźnik PHVA 12 planuję odblokować (jakaś tam podkładka podobno jest).
Jaką dyszę kupić do PHVA 12 po odblokowaniu?
I jaki króciec?
Taki będzie dobry:
http://moto.allegro.pl/krociec-kolektor ... 78136.html
?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 6:38 
*

Rejestracja: 25 lip 2012, 18:53
Posty: 4
Pojazd:
U mnie pomogła wymiana świecy, skuter jeździ jak lala.

Natomiast co do króćca to ja kupiłem taki:
http://moto.allegro.pl/krociec-ssacy-ko ... 74791.html
więc ten który wybrałeś będzie dobry.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 8:52 
*

Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:03
Posty: 59
Lokalizacja: WM
Pojazd:
To dobrze;)
A jak skuter gaśnie bez dodawania gazu, nawet przy wyłączonych światłach to trzeba podkręcić gaz przy przepustnicy?

Dzięki za radę ws. króćca Tomu

A jak z dyszą? I czy jest ta blokada na gaźniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 17:43 
*

Rejestracja: 25 lip 2012, 18:53
Posty: 4
Pojazd:
Musisz wtedy podkręcić "wolne obroty" na gaźniku , tylko tutaj też warto sprawdzić czy linka gazu jest prawidłowo naciągnięta/sprawna, no i obroty tak regulować żeby świeca nie była czarna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy