Dzisiaj jest 27 lis 2024, 9:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Malowanie Kasku
Post: 07 sie 2012, 22:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
Siemanko,
Jeżeli twój kask wygląda tak:

Obrazek

Bądź tak:

Obrazek

A chciałbyś go odnowić, to ten poradnik jest dla Ciebie. :)



Witam wszystkich!
Chciałbym w dość prosty, myślę sposób ukazać jak przygotować i pomalować kask.
Przedstawię proces przygotowania i malowania kasku.
Bardzo przepraszam za brak zdjęć z poszczególnych etapów pracy, lecz z pewnych przyczyn musiałem pożyczyć aparat.

No to zaczynamy! :P


Potrzebne materiały:

-Papier do zmatowienia kasku 1 arkusz, o gradacji 600(na mokro),
oraz 1,2 arkusze, o gradacji 800(na mokro),
oraz 1,2 arkusze, o gradacji 1000(na mokro),
oraz 1 arkusz, o gradacji 2000(na mokro),
-Pojemnik z letnią wodą, do nasączenia papieru,
-Skalpel techniczny, bądź nożyk do tapet,
-Taśma maskująca (rozmiar według własnych upodobań),
-Zmywacz silikonowy,
-Podkład do plastiku, (puszka 400ml, jest ponad to co potrzebujemy)
-Lakier, Najlepiej kupić 2 puszki po 400ml wybranego koloru),
-Klar (czyt. lakier bezbarwny) 2 puszki 400ml powinna wystarczyć,
-Może się przydać kilka gazet, do wypełnienia nimi kasku.
-Naklejki w moim przypadku Monster Energy,


Gdy mamy już potrzebne materiały zabieramy się do pracy.

1. Dokładnie odkręcamy wszystkie plastiki, ściągamy uszczelki i wyciągamy wszystko co się da z kasku.

2. Do pojemnika z letnią wodą wkładamy papier matujący, po chwili moczenia wyciągamy go i zaczynamy matowienie kasku. Papierem o gradacji 800 matujemy kask, musimy dojechać w każdy zakamarek kasku i zrobić to bardzo dokładnie.

3. Po dokładnym zmatowieniu kasku przemywamy go zmywaczem silikonowym i wycieramy do sucha. Kask powinien być matowy i nie powinien się nigdzie błyszczeć, gdyż podkład będzie się źle trzymał.

4. Wszystkie części, których nie da się odkręcić oraz "dziurę" przednią oraz dół kasku maskujemy taśmą maskującą. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

5.Przyszedł czas na podkład. Nakładamy 1 warstwę nie za grubą. Po nałożeniu odczekujemy 24h do wyschnięcia.

6. Teraz praca dla cierpliwych tzn. szlifowanie. Wszystko musi być idealnie zeszlifowane, ma być gładziutkie jak "pupa niemowlęcia". Trochę to zajmuję czasu ale jest to nieuniknione do dobrego efektu końcowego. Po wyszlifowaniu odtłuszczamy kask zmywaczem silikonowym i maskujemy jeszcze raz kask by wszystko było czyściutkie. :)

7. To na co wszyscy czekali, czyli malowanie :P
Malujemy kilka warstw koloru, z odstępami 30min. Warstwy kładziemy cienkie by nie było zacieków. No ale nie każdy jest idealny. Gdy taki zaciek nam się pojawi to czekamy aż wyschnie do sucha, około 3h i zdzieramy go ładnie papierem o gradacji 2000 na mokro. Po zdarciu zacieków ponownie odtłuszczamy kask zmywaczem silikonowym.
Przecieramy do sucha i malujemy dalej aż kolor będzie taki jaki chcieliśmy uzyskać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

8. Po pomalowaniu kasku odczekujemy około 24 godziny do wyschnięcia.

9. Po odczekaniu aż wyschnie lakier, zabieramy się za przyklejanie naklejek, po uprzednim przeczyszczeniu kasku zmywaczem silikonowym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

10. Przyszedł czas na klar(czyt. lakier bezbarwny) który nada naszemu kasku pięknego połysku.
Kładziemy około 4,5 grubszych warstw, by nadać mocnego połysku naszemu "cacku".
Między kładzionymi warstwami czekamy około 5min.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


11. Po nałożeniu około 5 warstw klaru(czyt. lakieru bezbarwnego), odczekujemy 2 doby do całkowitego wyschnięcia.

12. Po odczekaniu aż klar całkowicie wyschnie matujemy znów kask pierw papierem 600 potem 800 wszystko na mokro.

13. Po zmatowieniu, odtłuszczamy kask zmywaczem silikonowym.

14. Kładziemy teraz około 4 warstw klaru(czyt. lakieru bezbarwnego) do uzyskania "błysku"
Czas między nakładanymi warstwami to też około 5min.
Po wyschnięciu klaru kask powinien być piękny, gładziutki i powinien lśnić.



Dziękuję wszystkim za uwagę jak i czas poświęcony na przeczytanie tego banalnego, nie do końca ładnego, oraz mojego pierwszego poradnika.
Nie ma kilku zdjęć, które gdzieś się zapodziały, ale jeżeli tylko znajdę je to uzupełnię.

Poradnik wykonany w 100% przeze mnie.
Kopiowanie oraz rozpowszechnianie tylko za zgodą autora czyli mnie Krzanka :)


Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 10:35 przez Krzanek, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 23:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2010, 19:03
Posty: 129
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Fajny, przejrzysty poradnik, nie wiem czy nie było już takiego.
Chociaż myślę że za dużo tych wszystkich warstw.
Ale jest okej, rób następne poradniki ;))




_________________

Gilera SMT na niezłym secie, wpadnij !
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 52#2136366




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 23:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 8:44
Posty: 107
Lokalizacja: Siemianowice
Pojazd:
Poradnik Bardzo Dobrze rozpisany kroczek po kroczku :p Jak dla mnie na + :D




_________________

"Serce Bije w Rytm Obrotów Silnika... "
Zapraszam do mojego Yaroxa :D
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=287949&start=0
Wejdz, zobacz i skomentuj :)
GG: 23819687




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 8:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
GrainV, Co do warstw, można zmniejszyć ilość o 1, max 2, ale jeżeli chodzi o ten klar z tymi warstwami to jak będzie tak dużo to będzie wyglądał mega.

MSkolik, Dzięki :)


ps. Jak znajdę to na pewno uzupełnię resztę zdjęć, ale nie wszystkich, gdyż nie miałem raz aparatu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 9:34 
*

Rejestracja: 11 lut 2012, 11:13
Posty: 179
Pojazd:
Poradnik spoko :mrgreen:
Może i ja zabawie się w odnowienie mojego kasku :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 13:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Kask przed pomalowaniem wyglądał 100razy lepiej niż po...
Pod podkład szlifuje się papierem 360 wodnym, podkład 600 wodnym...




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 22:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
chUdy pisze:
Kask przed pomalowaniem wyglądał 100razy lepiej niż po...
Pod podkład szlifuje się papierem 360 wodnym, podkład 600 wodnym...



Co do wygladu to się mylisz, może złe światło było czy coś.
A do co do szlifowania pod podkład papierem 360 to czy nie masz na myśli matowienia powierzchni stalowych, a nie plastiku. By się upewnić pytałem się lakiernika który "kupę" lat zajmuję się malowaniem kasków, motocykli itp. I powiedział, że pod podkład na plastik to papierem 800 lecimy.
Nie chcę rozpoczynać tutaj żadnej kłótni, bo nie mam żadnego większego doświadczenia.
Teraz dopiero będę aerograf kupował więc będę ćwiczył.

ps.
Już mam 2 kaski w kolejce do zrobienia :) Pomyślę nad opublikowaniem procesów powstawania tych kasków na forum. Może jakieś "wideło" z prac. Się zobaczy. Ale to nie wiem kiedy będzie.

Pozdro Krzanek :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 22:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 21:01
Posty: 548
Lokalizacja: Zamosc / okolice
Pojazd:
Dobry poradnik ale dziwi mnie tak dlugie czekanie bo az 24h az baza wyschnie . Przy dzisiejszych tempreraturach tez tyle czekamy?




_________________

Sfera

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... ggio+sfera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 22:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
Dla pewności powinniśmy tyle odczekać, jeżeli chcemy przyklejać naklejki, gdyż przyklejając naklejki za pomocą folii transportowej baza może zostać na folii.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 8:13 
**

Rejestracja: 22 lip 2010, 20:06
Posty: 349
Lokalizacja: Opacie/Jasło
Pojazd:
Drugie zdjęcie kasku wymiata :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 9:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Malowanie bezbarwnym + matowienie go i znów malowanie to syzyfowa praca :roll:
Po co malować, matować i znów malować ? Praktycznie dwukrotnie większa ilość zużytego materiału (lakieru) nie wspominając już o czasie pracy.

Wystarczą dwie, góra trzy pełne - dobrze rozlane warstwy lakieru bezbarwnego. Prawdopodobnie dawałeś zbyt cienkie warstwy i nie mogłeś uzyskać przez to dobrego połysku, dlatego waliłeś warstwę na warstwę bez końca.

Kolejny mały błąd to nazewnictwo - zapamiętaj, że baza to nie kolor. Baza to rodzaj lakieru - po szczegóły odsyłam do googli. Malowałeś pewnie akrylem ( większość sprayów to akryle), więc tym bardziej nie powinieneś nazywać tego bazą.

Poświęciłeś dużo pracy na napisanie tego poradnika i za to wielki plus, ale drobne błędny sprawiają, że poradnik nie należy do najlepszych.

Pozdrawiam




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 9:35 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 9:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
faciu3 pisze:
Malowanie bezbarwnym + matowienie go i znów malowanie to syzyfowa praca :roll:
Po co malować, matować i znów malować ? Praktycznie dwukrotnie większa ilość zużytego materiału (lakieru) nie wspominając już o czasie pracy.


faciu3 Zgadzam się z Tobą. W pewnym sensie masz rację, ale gdy naklejamy na goły lakier naklejki, lub robimy grafiki to grubości lakieru po pomalowaniu bezbarwnym będą się różnić, i ja już po tych 4 warstwach miałem pięknie, na wszelki wypadek zrobiłem 5 warstwę. I żeby naklejki nie było czuć za bardzo, bądź jak ktoś robi grafiki, to przydałoby się zmatowić wyrównać i pomalować jeszcze raz.
Tak jak ty mówisz nie jest to koniecznością, lecz ja chciałem by kask był "super"

ps. błędy z bazą już poprawione, a były one za względu na to, że nie douczyłem się po prostu, lecz następne poradniki będę lepsze, :)
Coś z aerografami będzie chyba, ale to niespodzianka. :P


Pozdro Krzanek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 10:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2010, 18:42
Posty: 163
Lokalizacja: Racibórz!
Pojazd: Keeway Matrix
Poradnik ok, ale "Pojemnik z mokrą wodą" to z tego co ja wiem woda z reguły jest mokra ; )




_________________

ObrazekObrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 10:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
Dzięki za wyłapanie błędu. Już poprawione :) pojemnik z mokrą wodą, dobre.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 19:55 
**

Rejestracja: 11 wrz 2011, 13:28
Posty: 418
Lokalizacja: Mińsk Maz
Pojazd:
Poradnik dobry, czytelnie opisany itp, nie znam się na lakierowaniu, ale ładnie odnowiłeś.




_________________

runner-2k7-malossi-itech-70cc-regulator-cisnienia-polini-t292703-80.html -> 70cc na wtrysku :D

https://www.facebook.com/pages/Scooters ... 7343226159 - Lajkujemy FP naszej ekipy! ScootersMmz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 20:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2012, 18:12
Posty: 501
Lokalizacja: Krotoszyn
Pojazd:
no ładnie wszystko napisane,


Można jeszcze stickerbombem okleić kask, też może fajnie wyglądać :mrgreen:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2038338#2038338 Senda<3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 20:54 
*

Rejestracja: 25 kwie 2012, 18:50
Posty: 1
Pojazd:
:mrgreen: ile cie to wyniosło?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

MIECIU NEOS :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 21:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
Całkowity koszt jaki poniosłem to około 60zł, lecz miałem już większość żeczy.

Natomiast, gdy nie ma się nic to koszta oscylowały by w granicach 80-100zł
Co się opłaca, gdy jest poniszczony kask za 300-400zł.
A nawet jak przekraczasz wartość kasku to i tak to można powiedzieć fajny "bajer" :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 19:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2012, 19:21
Posty: 187
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Peugeot Jet Force
Jak się nazywa ta fioletowa szyba do kasku ?




_________________

White&Black Jet Force Tuning by adrian168
peugeot-jet-force-c-tech-r-cup-by-adrian168-t397201.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 20:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2011, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Czeladź
Pojazd:
nie wiem czy chodzi Ci o szybkę lustrzaną :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy