Witam , jestem początkującym turenem więc od razu proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję .Kymco mam już chyba 3 lata , na początku sezonu doszedłem do wniosku że przydał by mu się remont silnika (małe ciśnienie , grające pierścienie ). Wstawiłem Vertexa no i szlif z tym , że facet który robił mi szlif powiedział że ten cylinder już pare szlifów miał . Tłok wówczas miał średnicę około 41mm . Założyłem , dotarłem . Palił dość mało około 3 l. Po około 3000km pewnego ciepłego wieczoru , silnik padł . Długo się nie zastanawiając , Kupno tłoka , szlif , założyłem i docieranie , poczułem po dotarciu , że skuter zrobił się agresywny , miałem coś kasy , kupiłem wydech Hebo New Performer i filter stożkowy Polini . Nie regulowałem nic gaźnika , zmieniłem rolki na 6,5 g i ogień . Chodził jak natchniony ... Dynamiczne przyspieszenie , dobry top speed . 1000km zrobione (zgadnijcie co ?) Pierścień pękł i zrobił co do niego należało . Kupiłem Cylinder Airsal Sport - 50cc lecz postanowiłem w końcu znaleźć przyczynę . Dawka oleju na dotarcie 3% ale nie docierałem go na wolnych obrotach , manetka ciągle w ruchu , długie rozgrzewanie na biegu jałowym , częste odpoczynki , krótkie trasy .
Rozebrałem silnik po dotarciu , i ku mojemu zaskoczeniu jest w idealnym stanie , zmieniłem uszczelki , czuję po kopce , że kompresja jest wzorowa .
Po złożeniu silnika , silnik rozgrzany no i próba osiągów ...
Skuter chodzi jak seryjny , na wolnych obrotach , ledwo się zbiera ...