Witam , jestem początkującym turenem więc od razu proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję .Kymco mam już chyba 3 lata , na początku sezonu doszedłem do wniosku że przydał by mu się remont silnika (małe ciśnienie , grające pierścienie ). Wstawiłem Vertexa no i szlif z tym , że facet który robił mi szlif powiedział że ten cylinder już pare szlifów miał . Tłok wówczas miał średnicę około 41mm . Założyłem , dotarłem . Palił dość mało około 3 l. Po około 3000km pewnego ciepłego wieczoru , silnik padł . Długo się nie zastanawiając , Kupno tłoka , szlif , założyłem i docieranie , poczułem po dotarciu , że skuter zrobił się agresywny , miałem coś kasy , kupiłem wydech Hebo New Performer i filter stożkowy Polini . Nie regulowałem nic gaźnika , zmieniłem rolki na 6,5 g i ogień . Chodził jak natchniony ... Dynamiczne przyspieszenie , dobry top speed . 1000km zrobione (zgadnijcie co ?) Pierścień pękł i zrobił co do niego należało . Kupiłem Cylinder Airsal Sport - 50cc lecz postanowiłem w końcu znaleźć przyczynę . Dawka oleju na dotarcie 3% ale nie docierałem go na wolnych obrotach , manetka ciągle w ruchu , długie rozgrzewanie na biegu jałowym , częste odpoczynki , krótkie trasy .
Rozebrałem silnik po dotarciu , i ku mojemu zaskoczeniu jest w idealnym stanie , zmieniłem uszczelki , czuję po kopce , że kompresja jest wzorowa .
Po złożeniu silnika , silnik rozgrzany no i próba osiągów ...
Skuter chodzi jak seryjny , na wolnych obrotach , ledwo się zbiera ...
I wtedy dopiero zaświtało mi co mogło być przyczyną tych zatartych cylindrów , patrzę w gaźnik , dysza główna 0,72 mm . O.o od razu do sklepu , pytam o dyszę do tuninku dał mi 10,2 mm i mówi , że tylko na takich składa , inaczej silnik się zatrze od małego smarowania . Myślę sb dobrze ,spróbuję . Zakładam dyszę odpalam (z wielkim trudem) z założonym filtrem skuter ledwo co pracuje , zdjąłem filter , skuter na centralnej stoi , od razu było czuć , że koło ma ogromny moment obrotowy , bałęm się nawet wyjechać z garażu by nie uszkodzić silnika jakimiś drobinkami zassanymi z powietrzem ale czułem , że strasznie agresywnie wkręcał się na obroty przy wyższych już się dławił . Przed weekendem założyłem dyszę 0,8mm i dzieje się podobnie ma dobre osiągi tylko bez filtra lub z filtrem ale gdy jest jeszcze na ssaniu . Na rozgrzanym na prawdę nie ma czym jechać .
Moja diagnoza na dziś to za mały gaźnik , silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza o dawki paliwa która jest wymagana by dobrze smarować silnik .
Bardzo proszę o waszą opinię i propozycję , co mam zrobić by skuter pracował tak jak powinien. Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś szczegółowe informacje to proszę pytać , bo pewnie coś przeoczyłem .
Aaaa....
Przy każdym zmienieniu dyszy próbowałem wyregulować śrubką paliwo/powietrze i nie dawało to rezultatu .
_________________
Tomash
|