Dzisiaj jest 19 kwie 2025, 3:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 sie 2012, 22:00 
*

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:14
Posty: 6
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Witam , jestem początkującym turenem więc od razu proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję .Kymco mam już chyba 3 lata , na początku sezonu doszedłem do wniosku że przydał by mu się remont silnika (małe ciśnienie , grające pierścienie ). Wstawiłem Vertexa no i szlif z tym , że facet który robił mi szlif powiedział że ten cylinder już pare szlifów miał . Tłok wówczas miał średnicę około 41mm . Założyłem , dotarłem . Palił dość mało około 3 l. Po około 3000km pewnego ciepłego wieczoru , silnik padł . Długo się nie zastanawiając , Kupno tłoka , szlif , założyłem i docieranie , poczułem po dotarciu , że skuter zrobił się agresywny , miałem coś kasy , kupiłem wydech Hebo New Performer i filter stożkowy Polini . Nie regulowałem nic gaźnika , zmieniłem rolki na 6,5 g i ogień . Chodził jak natchniony ... Dynamiczne przyspieszenie , dobry top speed . 1000km zrobione (zgadnijcie co ?) Pierścień pękł i zrobił co do niego należało . Kupiłem Cylinder Airsal Sport - 50cc lecz postanowiłem w końcu znaleźć przyczynę . Dawka oleju na dotarcie 3% ale nie docierałem go na wolnych obrotach , manetka ciągle w ruchu , długie rozgrzewanie na biegu jałowym , częste odpoczynki , krótkie trasy .
Rozebrałem silnik po dotarciu , i ku mojemu zaskoczeniu jest w idealnym stanie , zmieniłem uszczelki , czuję po kopce , że kompresja jest wzorowa .
Po złożeniu silnika , silnik rozgrzany no i próba osiągów ...
Skuter chodzi jak seryjny , na wolnych obrotach , ledwo się zbiera ...
I wtedy dopiero zaświtało mi co mogło być przyczyną tych zatartych cylindrów , patrzę w gaźnik , dysza główna 0,72 mm . O.o od razu do sklepu , pytam o dyszę do tuninku dał mi 10,2 mm i mówi , że tylko na takich składa , inaczej silnik się zatrze od małego smarowania . Myślę sb dobrze ,spróbuję . Zakładam dyszę odpalam (z wielkim trudem) z założonym filtrem skuter ledwo co pracuje , zdjąłem filter , skuter na centralnej stoi , od razu było czuć , że koło ma ogromny moment obrotowy , bałęm się nawet wyjechać z garażu by nie uszkodzić silnika jakimiś drobinkami zassanymi z powietrzem ale czułem , że strasznie agresywnie wkręcał się na obroty przy wyższych już się dławił . Przed weekendem założyłem dyszę 0,8mm i dzieje się podobnie ma dobre osiągi tylko bez filtra lub z filtrem ale gdy jest jeszcze na ssaniu . Na rozgrzanym na prawdę nie ma czym jechać .
Moja diagnoza na dziś to za mały gaźnik , silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza o dawki paliwa która jest wymagana by dobrze smarować silnik .
Bardzo proszę o waszą opinię i propozycję , co mam zrobić by skuter pracował tak jak powinien. Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś szczegółowe informacje to proszę pytać , bo pewnie coś przeoczyłem .
Aaaa....
Przy każdym zmienieniu dyszy próbowałem wyregulować śrubką paliwo/powietrze i nie dawało to rezultatu .




_________________

Tomash


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2012, 15:49 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:39
Posty: 4
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Witam
Też mam pytanie ;)

Mam S9 LC
Tłumik Technigas + 70cc Power Force
reszta bez zmian
Sprzęgło i wariator wymienione na nowe ale standardowe.

Prędkość wg wskazań prędkościomierza około 85km/h
wg GPS 73km/h

Nie widzę zbytniej różnicy między 50cc a 70cc
Co mam zmienić? Po 1 - by miał kopa, po 2 - by prędkość była większa?

Zamówiłem odblokowany moduł ale nie mam pewności czy coś da, ponieważ obroty nie wzrastają do 10tyś, stają na około 9-9,5 i wskazówka nie szaleje.

Tylko proszę nie piszcie wymień to, to i to i to i pół skutera albo i cały ;) tylko powiedzcie co jest niezbędne. Nie wiem czy seryjny gaźnik nie jest czasami za mały? może konieczne jest wario i sprzęgło lepsze?

Z góry dzięki za odpowiedzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy