Dzisiaj jest 05 mar 2025, 19:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 sie 2009, 19:34 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Witam. Posiadam Vivkę '04 z przebiegiem ponad 16000km. Zamontowałem w niej tłumik Giannelli Sport oraz wario Malossi Multivar. Wszystko było dokładnie regulowane i najlepiej to chodzi na białej sprężynie Malossi+rolki 3x 7,5g + 3x 8,5g. V-max 75, z górki 80 km/h z niezłym przyśpieszeniem. Na samym tłumiku jeździł mi tyle samo, więc wario nic mi nie dało. Dlaczego takie słabe osiągi? Czytałem, że MM może dać nawet 15km/h po dobrej regulacji. Nie wymagam tych 15, ale nawet 5 mi nie dało :? Nie wiem ocb.
Mam taki jeden pomysł tylko nie wiem czy dobry. Mam nabite już ponad 16000km, więc cylek już nie jest nówka. A gdy jadę pod górkę skuter bardzo słabnie. Gdy jest zimny prędkość spada o jakieś 10km/h. Gdy jest nagrzany to spada 15-20. Tłok puchnie? Czy dlatego nie mogę więcej pocisnąć z tych części, które zamontowałem? Jeśli tak to co robić? Szlif czy cały nowy cylek?
PozdR Dżaki i sry, że się rozpisałem :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2009, 20:01 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Czy na zimnym silniku słyszysz takie charakterystyczne dzwonienie z okolic cylindra, lub może czasem skuter dymi olejem?

Jeśli jedno lub drugie, to masz prawdopodobnie do wymiany pierścienie, jeśli masz cylinder żeliwny i nie chcesz wymieniać łożysk na wale itp to - zależnie od stanu tłoka cylindra i pierścieni - załóż nowe pierścionki lub zrób szlif załóż nowy tłok i pierścienie.




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2009, 20:12 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Jak jest zimny to dymi bardzo obficie niebieskim dymem. Gdy się nagrzeje to dymi mniej. Zauważyłem, że to się nasila coraz bardziej. Jeżdżę na Castrolu Actevo.
No i mam takie dziwne dźwięki przy cylindrze. Ale tylko na zimnym.
Ale czy to może być przyczyną takich słabych osiągów. Mówię, że słabe, bo inne Vivki na serii mnie biorą.
P.S- słyszałem, że Vivki mają aluminiowe cylindry czy to przeszkadza w robieniu szlifu? Bo słyszałem, że tylko żeliwne cylki można poszlifować. Znalazłem taki tłok do alu: Vertex
A może się mylę i w Vivkach są żeliwne cylki. To wtedy jaki wziąć dobry tłok z "akcesoriami" do 50cc. Proszę o linka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2009, 22:24 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Sprawdź raczej jeśli masz stary skuter to masz żeliwo. 2004 to może być już alu ale nie wiem nie znam się na peugeotach musiałby się kto inny wypowiedzieć.

Generalnie to brzmi jak pierścienie na 90%.

A, i z castrolem różne słyszałem opowieści łącznie z tym że peugeot nie zaleca go do swoich skuterów bo zapycha katalizatory.

Lej agip będziesz zdrów.

Może źle dotarłeś?




_________________

150


Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 22:25 przez imachine, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 7:20 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Nie wiem czy dobrze dotarty, bo sqt sprowadzany z Belgii z przebiegiem 12000km, ale wtedy nie szalałem, bo był zablokowany, a więc raczej jest dobrze dotarty.
Nie mam katalizatora w swojej Vivie.

No, jeśli mam aluminiowy cylek to szlif odpada? Jeśli tak to trzeba cały nowy cylek.
Proszę o wypowiedź kogoś kto bd wiedział na 100% jaki mam cylek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 12:54 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Proszę o szybką odpowiedź na post wyżej i pytanie u dołu :D i sorki za PPP, ale mam jeszcze pytanie.

Możliwe, że pojadę to warsztatu zmierzyć kompresję. Jaka powinna być odpowiednia komprecha cylka?? Takie granice jakby ktoś mógł napisać. Np. 10-12-super, 8-10-ujdzie podaję tylko przykład.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 12:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
10-ideał
9-BDB
8-ok
7-Lipa :P

Jak masz alu to zależy od stanu, może wystarczy nowy tłok i jazda, jak cylek ma rysy to tylko do kosza. Masz na alu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 13:10 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Rys raczej nie ma, bo katowany nie był. Oszczędzam skuter, nie przegrzewam. Ogólnie rzecz biorąc dbam o niego, więc rys nie powinno być.
A tak w ogóle, to od czego powstają rysy na cylindrze?? Znalazłem fajny tłok+pierścienie itp. oryginał "Peugeotowski" za 200zł. Warto? Tłok z osprzętem
Czy szukać coś innego? Zaproponujcie coś, bo w sprawach cylindropodobnych jestem baaaardzo zielony :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 14:42 
**

Rejestracja: 18 paź 2008, 18:35
Posty: 226
Pojazd:
Dżaki, Rysy się robią jak coś wpadnie to cylindra itp. NIe ma czy katowany czy nie ;). Chyba że przegrzejesz to sie przytrze ;).




_________________

Setup:
-Cylinder Polini sport 70 48mm
-Gaźnik 17.5mm
-Wydech Leovince ZX
-Filtr Polini Air Box
-Króciec top racing 21mm
-Wariator Malossi Multivar
v-max 95km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 15:04 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
To nie ma rys. Bo żadnych problemów typu wpadło coś gdzieś nigdy nie było...
Może przytarty, a może nie. Mi się wydaje, że tłok puchnie jak nagrzany, to trzeba zmienić. Pierścienie też się odzywają, bo prosiłem starego, żeby looknął i mówił, że trzeba zmienić pierścienie.

Ale jeszcze się coś nie wyjaśniło. Czy za sprawą tłoka i tych pierdółek sqt może mieć słaby v-max?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2009, 20:18 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Może. Traci na mocy jeśli pierścienie do wymiany.

W Twoim wypadku na 90% są to pierścienie tak jak pisałem wyżej.

Cyle alu można "szlifować" - kładzie się nowy nicasil, jest to jednak dużo droższe niż "zwykły" szlif cylindra żeliwnego. Było o tym wiele tematów na forum, poszukaj.

Najlepiej oddaj do mechanika niech popatrzy i oceni, bo czy są czy nie ma zadr w cylindrze to można tylko zobaczyć rozbebeszając głowicę i patrząc w cylek.




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2009, 8:51 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Mam jeszcze pytanie. Co sądzicie o tym cylku? Osiągi będą takie jak na oryginale? Power Force
Jeśli jest słaby, to podajcie przykład dobrego cylindra zamiennego do mojej Vivki w 50cc alu lub żeliwo. Taki do 300zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sie 2009, 22:46 
**

Rejestracja: 18 paź 2008, 18:35
Posty: 226
Pojazd:
Dżaki, Może poczekaj i doskładaj do takiego : http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 32cafb1aac




_________________

Setup:
-Cylinder Polini sport 70 48mm
-Gaźnik 17.5mm
-Wydech Leovince ZX
-Filtr Polini Air Box
-Króciec top racing 21mm
-Wariator Malossi Multivar
v-max 95km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2009, 7:39 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Właśnie miałem pytać o ten cylek :mrgreen:
Który z tych dwóch byście wzięli:
1. MetraKit
2.Airsal

Który bd mocniejszy? Czy po zamontowaniu bd wielka różnica w spalaniu(o ile mneij więcej)? Pytam, bo i tak sporo łyka benzyny.
Czy bd zauważalna poprawa osiągów?
Ten MetraKit jest żeliwny czy alu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sie 2009, 9:08 
**

Rejestracja: 18 paź 2008, 18:35
Posty: 226
Pojazd:
Metarkit żeliwny Arisal aluminiowy. Wydaje mi się ze Arisal lecz bedzie mniej żywotniejszy ;).




_________________

Setup:
-Cylinder Polini sport 70 48mm
-Gaźnik 17.5mm
-Wydech Leovince ZX
-Filtr Polini Air Box
-Króciec top racing 21mm
-Wariator Malossi Multivar
v-max 95km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2009, 17:58 
*

Rejestracja: 02 sie 2009, 19:22
Posty: 34
Pojazd:
Sorki, że odkopuje już starawy temat(na 3 str. był xD).
Mam dwa gaźniki. Oba oryginalne Gurtnera. Na starym sqt super się zwija i jak dla mnie przyśpieszenie jest cool :mrgreen: Na drugim jest znacznie słabiej. Jeżdżę na tym pierwszym. Jednak spalanie jest straszne. Blisko 6L/100km i to przy sport. tłumiku Giannelli i wariatorku Multivar. Moim zdaniem jest trochę za dużo. A pozatym po nocy po pokrywie przekładni widać mokre zacieki benzyny. Więc go zalewa. Trzeba zwiększyć powietrze? Czy pomoże to też na v-max?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy