Dzisiaj jest 26 lis 2024, 0:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 wrz 2012, 9:47 
*

Rejestracja: 14 lip 2012, 21:00
Posty: 14
Pojazd:
Witam zastanawiam się nad kupnem ścigacza.Dotychczas jeżdżę Gilerą SMT 50 z 2010 r.Chcę na początek motor o słabszych osiągach niż np:Aprilia RS 125 bo na początek to zdecydowanie za dużo.Myśle o 2 ścigaczach a mianowicie Yamaha TZR 50 z cylkiem 80 lub Yamaha YZF 125.Co wy byście wybrali ?Bo według mnie YZF jest ładniejsza,ale to muł bo 4T .


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 9:55 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2012, 19:50
Posty: 615
Lokalizacja: Szemud
Pojazd:
Stawiam na Yamaha YZF 125




_________________

[/b][glow=red]Aprilia Rs 50/70 full sport by rafalk54[/glow][/b]

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 44#1961944[ /url ]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 10:01 
*

Rejestracja: 14 lip 2012, 21:00
Posty: 14
Pojazd:
A jeśli mogę wiedzieć to który lepiej przyśpiesza :?:


Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 10:02 przez kapi1302, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 10:03 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2012, 19:50
Posty: 615
Lokalizacja: Szemud
Pojazd:
125 4t




_________________

[/b][glow=red]Aprilia Rs 50/70 full sport by rafalk54[/glow][/b]

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 44#1961944[ /url ]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 10:04 
*

Rejestracja: 14 lip 2012, 21:00
Posty: 14
Pojazd:
Dzięki ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 15:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Które lepiej przyspiesza? To zależy od stanu silnika. Ja mając seryjny cylinder w rs 50,sportowy wydech i gaźnik 21 mm objeżdżam wszystko w 4T,v-max 107 km/h.
Jeśli ta TZRka z 70 cm3 jest dobrze po tuningu,to bez problemu odstawi 125.
YZF 125 ma v-max 115 km/h,podczas gdy TZR kolegi z cylkiem 70 cm3,przełożeniami na przyspieszenie momentalnie 120 km/h wykręca




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 16:48 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
Z tego co się orientuje to YZF leci 135 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 16:49 
*

Rejestracja: 14 lip 2012, 21:00
Posty: 14
Pojazd:
Powiem tak miałem do czynienia z RS 70 i TZR 80 bo kumple mają jechałem na oby dwóch TZR idzie 120 km/h a RS ok 110 km/h .Lecz nie podoba mi się to że pierdzą gorzej od niektórych skuterów.A 4t to jednak brzmi lecz nie wiem czy duża różnica jest między przyśpieszeniem TZR a YZF bo jeśli dość duża to wybiorę jednak TZR .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 17:01 
Zbanowany

Rejestracja: 30 sie 2012, 20:03
Posty: 145
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Bierz 125 w 4t dużo lepiej Ci się będzie jeździło mniejsze koszty napraw bo w 2t częściej sie remontuje silnik jak i 80 to wysilona będzie tzn no awarie będą częściej jak w serii do tego spalanie 2 razy większe jak 125 w 4t




_________________

Malaga f12
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=321633




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 18:22 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2012, 19:50
Posty: 615
Lokalizacja: Szemud
Pojazd:
Biskup Śmierci, Hah chyba objechałeś 4t w krytyczną kompresją kolega na cbr i osiągi do żyleta a to 4t




_________________

[/b][glow=red]Aprilia Rs 50/70 full sport by rafalk54[/glow][/b]

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 44#1961944[ /url ]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 18:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
karol02, Ja spotkałem egzemplarz,który miał mało przebiegu i więcej jak 120 km/h nie chciał jechać.
kapi1302, Dźwięk 125 też nie będzie nawet podobny do większych ścigów. Ja mając wydech Yasuni na wysokich obrotach brzmi prawie jak 600tka,a 4T w 125 będzie brzmieć jak chińczyk.
Pszemek, Co do awaryjności - jeśli silnik nie był katowany,dobrze eksploatowany na dobrym oleju to nawet nie zauważysz różnicy między seryjną 50 a tuningowaną wersją.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 19:14 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Sikam, Biskup nie rób z siebie błazna.
CBRki czy yzf 125 leca te 140 spokojnie odblokowane, bez żyłowania, mało palą DUŻO mniej sie psują..
Twój Yasuni na wysokich obrotach brzmi jak 600? To chyba na zlocie motorów go piłowałeś że usłyszałeś 600 haha ;D

TZR z tuningiem na 80 (sam takową mam):
plusy: przyspieszenie na początku może zdziwić 125 4t, po chwili jednak to będzie bez znaczenia :)
minusy: spalanie, awaryjność - ciągłość napraw, słabe plastiki, wyżyłowany silnik na 80, głos jak kosiarka szczególnie na 80

YZF125:
plusy: v-max 140-150 z wydechem sport bez piłowania w TZR przy v-maxie czujesz jakby motor miał się zaraz rozpaść bo to nędzny 2suwik, małe spalanie przy kacie z 4 l, praktycznie sie nie psuje, mocniejsze plastiki, dużo lepszy głos ..
minusy: będzie Cię objeżdzać rs125 która pierdzi tak ze nie wiadomo czy to jedzie 125 czy 50 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 19:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
140 REALNE z yzf-ki? chyba z giewontu :lol:

na przyspieszenie cbr kumpla która niby 130 domyka (choć ja bym się bał na tych wąskich kółeczkach)

dostała w dupe od tzr z setem: różowy allegro z tłokiem asso, wydech mk oval i dysza 115 na przyspieszenie, a i tzr osiąga +/- 130 (126-130 różne wyniki wychodziły)

co do spalania tą tzr można ładnie jeździć dołem, przy kręceniu do 7 tyś mieści się w 3,5l/100, wiadomo w rezo to całkowiecie inaczej wygląda

ale nie dam sobie wmówić że 125 2 4t będzie jechać tzr po tuningu jak chce




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 20:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555, Napisałem,że zależy od stanu silnika,to po pierwsze.
po drugie - napisałem,że brzmi "prawie jak 600tka",a nie jak 600
Po trzecie - bez piłowania pojedziesz 125 około 120 km/h? Pokaż mi miejsce i czas,przejadę całą Polskę,żeby to sprawdzić.
Po czwarte - jeśli sądzisz,że silniki 2T są "nędzne" - to wiedz,że sprawność ogólna silnika 2T wynosi ok 70%,a 4T MAXYMALNIE 40%(razem z turbodoładowaniem).
Oznacza to,że w silniku 4T tylko 40% doprowadzonego ładunku(mieszanka paliwowo-powietrzna)jest zamieniana na moc,pozostałe 60% zostaje zmienione na ciepło,jałowe obroty wału korbowego oraz opory silnika.
Dlatego dwusuwy ZAWSZE osiągną większą moc z tej samej pojemności.
I jeśli twierdzisz,że 125 w 4T poleci 140 km/h,to wiedz,że potrzeba około 20 koni mechanicznych. A z tego co możesz sobie wygoglować - YZF 125 ma koni zaledwie...15.
Z zestawu Polini For Race 80 cm do silnika 2T masz już na wstępie minimum 19 koni.
A można wycisnąć więcej.

Nadal uważasz,że 125 objedzie potuningowane 80?

Nędzne plastiki,częste naprawy? Chyba tak dbasz o moto,że tak jeździ. Moja Apka od roku nie ma żadnych problemów,koleżanka wywróciła motor na parkingu i tylko rysy,żadnych pęknięć.

Tak poza tematem - CBR 250 ma v-max 180. Osiągi takie,jakie ma Cagiva Mito 125 w 2T.


Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 20:36 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 20:37 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
bartox555 pisze:
Twój Yasuni na wysokich obrotach brzmi jak 600? To chyba na zlocie motorów go piłowałeś że usłyszałeś 600 haha ;D

Nie rób z siebie błazna, 2t ze stożkiem i dźwięk jest naprawdę dojrzały, ale tylko z dalszej odległości, niemniej sprawa tu rozbija się o moc, a 2t jest mocniejszy, ale mniej ekonomiczny, ale coś za coś :P

Biskup Śmierci pisze:
Po drugie - jeśli sądzisz,że silniki 2T są "nędzne" - to wiedz,że sprawność ogólna silnika 2T wynosi ok 70%,a 4T MAXYMALNIE 40%(razem z turbodoładowaniem).
Oznacza to,że w silniku 4T tylko 40% doprowadzonego ładunku(mieszanka paliwowo-powietrzna)jest zamieniana na moc,pozostałe 60% zostaje zmienione na ciepło,jałowe obroty wału korbowego oraz opory silnika.
Dlatego dwusuwy ZAWSZE osiągną większą moc z tej samej pojemności.
I jeśli twierdzisz,że 125 w 4T poleci 140 km/h,to wiedz,że potrzeba około 20 koni mechanicznych. A z tego co możesz sobie wygoglować - YZF 125 ma koni zaledwie...15.
Z zestawu Polini For Race 80 cm do silnika 2T masz już na wstępie minimum 19 koni.
A można wycisnąć więcej.

I tu się zgadzam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 20:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555, Po prostu jeszcze mało widziałeś i jeździłeś,nie masz wiedzy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 21:48 
*

Rejestracja: 15 wrz 2012, 20:26
Posty: 21
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
bartox555
I jeśli twierdzisz,że 125 w 4T poleci 140 km/h,to wiedz,że potrzeba około 20 koni mechanicznych. A z tego co możesz sobie wygoglować - YZF 125 ma koni zaledwie...15.


Bardzo mi przykro ale YZF 125 full seria nie odblokowana ma 30 koni!!
Tez mam motorek z silnikem am6 z polinim race 80 i tlokiem meteor 51mm, kiedys na chinskim cylindrze pseudo 90 z allegro na gazniku 16mm lecialem pod gorke 6% stromosci 90 km/h, podkreslam ze pod gorka mialem prekosc 50 km/h a pali tylko 2,5l/100km.

Wracajac do YZF 125 to ona ma naprawde moc zeby miec taka sama w naszym am6 to trzeba wydac ok 7000 zl na cylinder parmakit 110cc ktory ma 35 koni do tego sprzeglo, wydech, gaznik, i reszta zeczy tak jak mowie potrzeba gdzies ok 7000 zl na zrobienie tego bo jak sie wsadzi sam cylinder parmakit to niewiem nawet czy na sie uda chociaz raz przejechac bo rozwali wal korbowy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 22:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
revenmat, Podaj mi link,albo filmik,to uwierzę. Bo skoro ma 15 koni przy 9000 tyś. obrotów,to ile musi mieć obrotów,aby podwoić moc? Bo pewno nie ma doładowania dynamicznego ani zmiennych faz rozrządu.


Cagiva Mito - najsilniejsza 125 w 2T ma (o ile dobrze pamiętan) 36 koni. A Ty twierdzisz,że 4T ma 35???? Wówczas sprawność silników 2T i 4T byłaby na tym samym poziomie!!!!


Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 22:23 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 22:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
revenmat pisze:
Biskup Śmierci pisze:
bartox555
I jeśli twierdzisz,że 125 w 4T poleci 140 km/h,to wiedz,że potrzeba około 20 koni mechanicznych. A z tego co możesz sobie wygoglować - YZF 125 ma koni zaledwie...15.


Bardzo mi przykro ale YZF 125 full seria nie odblokowana ma 30 koni!!
Tez mam motorek z silnikem am6 z polinim race 80 i tlokiem meteor 51mm, kiedys na chinskim cylindrze pseudo 90 z allegro na gazniku 16mm lecialem pod gorke 6% stromosci 90 km/h, podkreslam ze pod gorka mialem prekosc 50 km/h a pali tylko 2,5l/100km.

Wracajac do YZF 125 to ona ma naprawde moc zeby miec taka sama w naszym am6 to trzeba wydac ok 7000 zl na cylinder parmakit 110cc ktory ma 35 koni do tego sprzeglo, wydech, gaznik, i reszta zeczy tak jak mowie potrzeba gdzies ok 7000 zl na zrobienie tego bo jak sie wsadzi sam cylinder parmakit to niewiem nawet czy na sie uda chociaz raz przejechac bo rozwali wal korbowy.





30hp? Hah, dobre naprawde dobre. :)
Powiem tak śmigałem TZR z 90cc allegro, coś tam jeszcze pozmieniane miała po wkręceniu w rezonans do tych 60-70 mogła by brać CBR 125 chodź nie dużo. Ale porównaj sobie kulturę pracy 4T w 125 a 2T w 50, przy wyprzedzaniu (60-70) jadąc na 5 biegu w CBR odkręcasz manetkę a ona się wkręca od samego dołu, w TZR niestety musisz machać w dół. Po drugie spalanie TZR przy mojej jeździe piła 4,5-6l CBR nie więcej niż 3,5l. Po trzecie żywotność CBR użytkując ją normalnie (wymiana olejów itp.) z tego co wyczytałem do 50 tyś nie robisz nic.. w TZR wyremontujesz w tym czasie z 3 razy. :wink:

Co do autora najpierw zastanów się czy będziesz jeździł dużo i czy stać Cię na utrzymanie 2T w RS125 musisz się liczyć od 5-7l w YZF/CBR125 powyżej 4L nie wejdziesz.. A lać co dwa dni 3L więcej do baku na koniec tygodnia w CBR przejedziesz następne 100km, a w RS będziesz stał. Oczywiście musisz do RS doliczyć olej.
Mocy RS się nie bój, wkońcu piszesz że Gilerką więc gdy szybko przyswajasz motocykl to na drugi dzień będziesz już otwierał manetkę do końca. :mrgreen:




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 22:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Stasiu2 pisze:
porównaj sobie kulturę pracy 4T w 125 a 2T w 50, przy wyprzedzaniu (60-70) jadąc na 5 biegu w CBR odkręcasz manetkę a ona się wkręca od samego dołu, w TZR niestety musisz machać w dół. :mrgreen:


Ale jaki but,po wkręceniu się na rezo:D Za to kocham te motorki:D
Poza tym YZF to więcej momentu obrotowego,dlatego od dołu ciągnie,a 2T po tuningu mają wszystko pod "górę"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy