Dzisiaj jest 16 lis 2024, 8:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 715  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 15:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2012, 19:38
Posty: 688
Pojazd: aerox
seku145, do miasta, i do wożenia mnie i rodzeństwa do szkoły ( minimalnie 2 - 3 kursy dziennie po 10km )




_________________

https://www.facebook.com/SuperMotoRide?fref=ts

Sprzedam !!!
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/mamD/

Rieju
rieju-rr-50-sport-edition-by-michas-t368566.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 15:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
misio357, to diesel od razu odpada szukaj benzyny + LPG




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 15:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
capekpl1 pisze:
Co powiecie o silnikach 1,7 (oplowskie 2005r), najbardziej mnie interesuje 80 konna i 100 konna :?:


Od razu mówię to nie dla mnie. :wink:


Rozumiem że chodzi o astrę II, bo w III 80ps z tego co wiem nie było. Jest to ewolucja starego silnika isuzu, montowanego już w pierwszej generacji astry, szło to mniej więcej tak: TD(mechaniczna pompa)->DTI(VP)->CDTI(CR). Jednostka wrażliwa na złe paliwo, a bardziej układ wtryskowy, poza tym w tych wersjach z tego co kojarze nie masz DM także ten problem odpada, generalnie silnik jak na diesla raczej tragedią nie jest.

misio357 20 czy 30 km dziennie to raczej nie jest przebieg na gaz czy diesla, rocznie wychodzi w granicach 10 tys km, takze jedna głupia awaria w dizlu i jesteś w plecy, a w LPG sam fakt, że auto jednak jakiś tam procent zrobi na benie, będzie mieć droższy przegląd, częstsze wymiany części eksploatacyjnych takich jak przewody zapłonowe etc czyni to rozwiązanie niewiele oszczędniejszym niż jazda na PB, oczywiście zakładając brak awarii takiej jak wydmuchana uszczelka pod głowicą czy wypalony tłok. Gdyby auto jeździło chociaż z 2 razy więcej i to najlepiej na trasie to ok, ale w przypadku tak niskich przebiegów moim zdaniem nie ma sensu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 15:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
mati590, Nie ma potrzeby wymiany przewodów i świec jeżeli nie dają o sobie znać. Jest od 3 lat w domu Bora z fabrycznym LPG i tylko od razu po zakupie zostały wymienione przewody i świece, tak samo w Astrze dawniej. Więc można uznać to za mit.

Gaz nie niszczy uszczelki pod głowicą ( bo tak zrozumiałem Twoje słowa ). Mój były Golf jak i Astra przed gazowaniem nie potrzebowały LPG by się pozbyć tej uszczelki :wink:.

Z resztą, proste wyliczenia:

Auto z silnikiem 1.6 ( z kategorii do 10tys. zł! )

2.72*10= 27.20 - przejechanie 100km na gazie w mieście
5.81*9= 52,29 - przejechanie 100km na benzynie w mieście

30km dziennie = 900km miesięcznie = 11tys. km rocznie ( w zaokrągleniu )

GAZ - 27.20*110 = 2992 zł roczny wydatek na gaz ( przy założeniu zamrożonej ceny )
PB - 52.29*110 = 5751,9 roczny wydatek na Pb 95 ( przy założeniu zamrożonej ceny )

Oszczędności roczne

5751,9 - 2992 = 2759,9

Także jak widać, za oszczędności można by było co roku wymieniać silnik i jeszcze by zostało.

Auto musiało by być chyba totalnym szrotem by gaz się nie opłacał.

*Symulacja kosztów gdy kupione auto ma już założony gaz.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 15:51 przez Asaroth, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 15:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
Asaroth, wziąłeś pod uwagę ewentualny koszt założenia instalacji? Bo to też się musi zamortyzować :mrgreen:




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 16:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 10:21
Posty: 638
Pojazd:
Asaroth pisze:
*Symulacja kosztów gdy kupione auto ma już założony gaz.


czytaj razor :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 16:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
razor99,
koszt instalcji lpg to od 2 do 3 tysiecy. zalezy od gazownika i generacji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 16:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
HenieQ, ale to by zrobił drugą symulację jak nie ma :mrgreen: bo to widziałem




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 17:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2012, 19:38
Posty: 688
Pojazd: aerox
Asaroth, dzięki z symulację , na pewno przyda się :>




_________________

https://www.facebook.com/SuperMotoRide?fref=ts

Sprzedam !!!
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/mamD/

Rieju
rieju-rr-50-sport-edition-by-michas-t368566.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 17:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
mati590 pisze:
Rozumiem że chodzi o astrę II, bo w III 80ps z tego co wiem nie było

Astra III 80km jest tak wersja. :wink:
Właśnie chodzi mi o ten silnik ale widzę że nie ma z nim jakiś większych problemów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 17:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Asaroth, A moje służbowe seicento pozbyło sie w 5 miesiecy od wymiany silnika uszczelki. Nikt mi nie powie, że gaz ma neutralny wpływ na uszczelkę pod głowicą...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 17:26 
*

Rejestracja: 22 lis 2010, 22:36
Posty: 38
Pojazd:
mati590, jestem tego samego zdania :) ale wszystko zalezy od wielu czynnikow a ze w Polsce sie robi tanio to i instalacje potem zle wplywaja na silnik.Mam w domu IV 1.4 16v powinna byc sekwencja a tam roczna instalacja od jednopunktowca,mieszalnik od 6 cylindrowca :roll: po co oni to zakladali to nie wiem,auto palilo 16l gazu :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 18:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
I do wsyztskich dzikich patentów z instalacją dodajmy skręcenie na tzw. żyda i mamy efekty. Oszczędności z LPG zaczynają się od pierwszego tankowania nie w momencie zakładania instalacji moim zdaniem.




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 18:53 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Audi A3/golf 4 lepiej 1,8+lpg czy 1,9tdi?




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 18:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
przemek.99 pisze:
Audi A3/golf 4 lepiej 1,8+lpg czy 1,9tdi?

1.8 t + dobre lpg
na swiatłach zostaje wieksząsc w tyle w miare tanie naprawy(tańsze od tdika) a spalanie na poziomie wolnossącego 1.8 . tyle razy to było mówione ze az rece opadają jak to pisze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 18:58 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Ja znam wielu takich co i tak by wzięli "tedeja", nawet zważywszy na to, iż będą kulać się głównie po mieście i krótkich odcinkach..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
Darex pisze:
Ja znam wielu takich co i tak by wzięli "tedeja"

mój tata :mrgreen:
ale to jest jeszcze jeden aspekt dlaczego TO sie opłaca ale to nieoficjalnie :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:06 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Wiesz, jakbym miał tanią ropę lub za free to też bym brał tedei, bo jednak by się mimo wszystko opłacało, ale jeśli mam ceny paliw normalne to leję na tdi i inne tego typu wyzalazki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
razor99, Specjalnie dla Ciebie :mrgreen:

Pod lupę bierzemy auto popularne, czyli Golf IV.
Silnik również 1.6.

Jak wiadomo montowane były dwie wersje tych silników, 8v oraz 16v.

Koszt instalacji do 8v - ok. 2300zł ( cena wyśrodkowana )
koszt instalacji do 16v - ok. 3000zł ( cena wyśrodkowana )

"Auto z silnikiem 1.6 ( z kategorii do 10tys. zł! )

2.72*10= 27.20 - przejechanie 100km na gazie w mieście
5.81*9= 52,29 - przejechanie 100km na benzynie w mieście

30km dziennie = 900km miesięcznie = 11tys. km rocznie ( w zaokrągleniu )

GAZ - 27.20*110 = 2992 zł roczny wydatek na gaz ( przy założeniu zamrożonej ceny )
PB - 52.29*110 = 5751,9 roczny wydatek na Pb 95 ( przy założeniu zamrożonej ceny )

Oszczędności roczne

5751,9 - 2992 = 2759,9"

Więc liczmy.

2759,9 - 2300 = 459,9zł - silnik 8v. Instalacja zwraca się po 84% czasu trwania 1 roku, czyli po 10 miesiącach.

2759,9 - 3000 = - 240,1 - silnik 16v. Instalacja zwraca się po 108% czasu trwania 1 roku, czyli po 13 miesiącach.

:mrgreen:

misio357, Spoko :wink:

mati590, Wyższa temp. spalania gazu i już jest jakiś wpływ na uszczelkę. Aczkolwiek dużo do powiedzenia ma rodzaj założonej instalacji, to czy instalacja została założona fachowo oraz styl jazdy :).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:14 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
no nie do końca to takie oczywiste bo budżet ograniczony, z 1.8t do 10k jest problem a co dopiero z gazem...

A co innego do 10tyś

Wymagania:
silnik 1,6-2.0
małych lub średnich gabarytów coś pokroju a3/a4
elektryka, mile widziana klima ;D

Zastanawiam się miedzy a3,golf4, e36cabrio
Oczywiście interesuje mnie także e46 i tu może być kompletny golas, ale mało realne ze coś znajde :D




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14298 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 715  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy