Witam, mam takie pytanie jak w temacie wątku. Składam z dwóch silników jeden: stary to AM3 (wytarte kły w skrzynce biegów), a nowszy to AM6 z 1998 roku. Przeprowadziłem już, jak by to nazwać, "próbny montaż", i nie mogę dojść do ładu tylko z jednym elementem: tymi pręcikami, które wyłączają sprzęgło, a konkretnie z ich długością.
Dla ścisłości: to te elementy, które są uruchamiane przez ramię wystające z lewego karteru (uruchamiane linką) i znajdujące się wewnątrz wałka głównego skrzyni biegów, rozdzielone kulką 3/16".
W silniku AM3 ten wałek (głowny, nie zdawczy!) ma około 142,5 mm, a w AM6 160 mm. Dalej, w silniku AM3, który rozebrałem, były te pręty następujących długości: 52 mm oraz 96,5 mm (oba fi 5 mm), plus walec (chyba zamiast kulki) fi 5mm x 8mm długości. To w sumie 156,5 mm. Z kolei w silniku AM6 nie wiem jak powinno być. Katalog (tyle, ze dla lat 95-97) podaje 5 x 116,6 (wymiar tego dłuższego), a wymiar krótszego przemilcza oznaczając go tylko jako "push rod". Do tego dochodzi kulka 3/16", czyli chyba 4,75 mm. Idą do mie już pocztą takie pręty popychające, lecz mają one 102 oraz 120 mm długości (choć liczę, że ten drugi to właśnie ten 116,6 tylko niedokładnie zmierzony).
No i teraz kulminacja i gwóźdź programu: czy ktoś ma możliwość zmierzenia tych elementów u siebie i podania wymiarów?? Będę bardzo wdzięczny, bo motorek leży w częściach i ani się przejechać, ani sprzedać a lato ucieka.
Dla pewności zamieszczam rysunek poglądowy jak to powinno wyglądać (chodzi mi o elementy oznaczone jako 9 oraz 10):
PS: mam cały katalog części do am6 95-97 [ITA/ENG], instrukcję napraw AM6 [ENG] oraz instrukcję obsługi Aprilii RX 50 1996 [ENG] - jeśli ktoś jest od niedawna właścicielem Aprilii tak jak ja i jeszcze ich nie ma, to proszę o pw, wyślę na email albo wrzucę gdzieś do pobrania.
Pozdrawiam.