Dzisiaj jest 01 lis 2024, 7:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sie 2009, 23:06 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Witam!
Od jakiegoś czasu jestem właścicielem motoroweru rieju rs2 ,rok produkcji to 2004.Mam problemy z zapalaniem każdego dnia, a dokładniej po dłuższej przerwie w jeżdżeniu :/(nawet po 3h :/).Wydaje mi się ,że jest to problem odpalania na zimny silniczek albo się zalewa :/.Po jakiś 20 sec. dopiero załapie i trzeba go przygazować z 3 minuty żeby normalnie trzymał obroty (1,7) i wtedy silniczek ładnie chodzi ,nie gaśnie..(czasem wcale nie chce załapać na starter i trzeba na pycha..).Druga kwestia to taka ,że do 5,5 tyś ma takiego muła ,że komar się szybciej rozpędza .. Potem ma jakby taką dziure w obrotach i po 5 sec łapie 6 tyś i ładnie śmiga aż do 10(całkiem całkiem przyspiesza :D)... Ostatnia kwestia to taka ,że kiedy wrzucam 3 bieg na niskich obrotach to do 5 tyś chodzi i dalej ile bym gazu docisnoł nie chce do przodu .. jedzie wtedy 45 i żeby jechać szybciej muszę zredukować bieg do 2 i kiedy będzie kolo 8 tyś wrzucam 3 ,jest wtedy kolo 6 tyś na 3 i w końcu rwie do przodu :D.Póki co wyczyściłem filtr i popsikałem go tym środkiem do filtrów castrola. Błagam pomocy :/.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 10:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
To na początek spróbuj wyczyścić nie tylko filtr ale też gaźnik. Jak nie będzie efektów to spróbuj go wyregulować a jeśli to też nie przyniesie efektów to będziemy myśleć dalej.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 10:57 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Mógłbyś podać jakiś link do tutoriala jak to zrobić ?Albo opisać? Nigdy z gaźnikiem się nie bawiłem ;s




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 19:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
opcja "szukaj" się kłania. żeby ci pomóc potrzeba więcej szczegółów nt. motocykla i stanu podzespołów, np. stan świecy (ważne) - co za tym idzie tłoka i cylindra (ale to byś musiał rozebrać, tzn. odkręcić głowicę), jaki gaźnik, silnik (pewnie am6), czy filtr paliwa/powietrza czysty, czy ssanie automatyczne (to ważne w tym wątku!).

jak w każdym silnik sprawdzasz kolejno wszyskie kluczowe sprawy: iskrę (może nie ma jak nie chce odpalić /moduł/świeca/fajka/cewka/czujnik luzu, stopki (jak motorower go posiada), zaopatrzenie w paliwo: nw wężyku powinien być filter - jeśli jest to czy jest brudny (nowy od 7 zł), może też coś zapychać kranik (zlać paliwo, wykręcić z baku i wyczyścić), gaźnik - jaki typ, jakie ssanie, jaki króciec ssący, czy membrana ok. No i jakie zębatki - może złe przełożenie i ma za ciężko... może też to być jakiś problem z rozrusznikiem - za słabo kręci na przykład.

ale tak naprawdę to ja bym stawiał na wyjechany cylinder, starą świecę i ogólne zaniedbania. silnikowi AM stopniem skomplikowania bliżej do dorosłego motocykla niż motoroweru ROMET, części drogie a poprzedni właściciele (dzieciarnia) nic pewnie nie wymieniali... ale mam nadzieje, że się mylę.
pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 21:42 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Co do silniku to am6,gaźnik phbg 12 dellorto .Na początku zaczne od świecy i naciągnięcia łańcucha bo jest strasznie luźny.Następnie z kumplem wyczyścimy gaźnik.Jak wszystkie w/w czynności zrobię dam znać :).Dzięki za zainteresowanie ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 22:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 20:53
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Czesć
też mam to moto, tyle że ja moje kupiłem ogólnie zaniedbane, i zaczynam je dopieszczać.
Jeżeli rozrusznik ci przerywa (nie łapie zawsze) sprawdź akumulator ( u mnie to było przyczyną ciężkiego zapalania)
AM6 do 6 tyś zawsze mulom
Kurde :P mój znowu pali na dotyk, silnik ładnie pracuje od 6 tyś rakietka do 8,5-9 później muł do 9,5-10 tyś i dalej na czerwonym znowu idzie :/ dziwne Ale mam dobry V/max chyba, dziś jechałem 112 po płaskim.
Dziwne ja mam niby wersje Pro ale zastanawia mnie to czy na pewno masz dell'orto 12MM? ja mam 16.
Ile najwięcej swoim jechałeś?
masz foto? Moje jest z 2006
ile dałeś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 22:23 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Moto jest z 2003 roku ,1 rejestracja pod koniec 2004 ,kolor to niebieski (najczęstszy w rieju rs2 ;p).Przebieg to 10,000km.W wersjach pro jest już 16 jednakże wcześniej były montowane 12 ,a teraz dla przykładu w aprilii rs50 podobno montują 17,5 ;p.Vmax to koło 95-100.A dałem stosunkowo mało - 3900 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 22:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 20:53
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Masz jakieś zdjęcia?
Najlepiej wrzuć W nasze Maszyny ;)
Ja dałem 3400 ale nie mam jeszcze lewej ( jak chcesz sprzedać to kupie) owiewki no i malowanko ale myślę że 800 zł mi wystarczy...
A na następny sezon doszedłem do wniosku ze wole RoXa :) ...
Żeby nei robić ot:
Sprawdź czy nie masz zapchanego dyfuzora i kolanka przy cylindrze w nagarze


Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 22:31 przez AviX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2009, 23:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
co do silnika to AM jest silnikiem jak wiadomo dwusuwowym, w dodatku szybkoobrotowe, więc nie ma co liczyć na moc z dołu. a poza tym to tylko 50ccm.

po drugie ma (według mojej wiedzy) chyba trochę za mały gaźnik /u mnie 21mm przy cylindrze 50ccm i mam wrażenie, że mógłby być jeszcze "o rozmiar większy"/.

łańcuch sobie naciągnij (jak spadnie to może karter uszkodzić) i wypsikaj szprajem odpowiednim, a jak się kwalifikuje do wymiany to wymień, bo zębatki ci zje.

porób to wszystko co było wcześniej napisane i zobacz jaki efekt będzie. tylko pamiętaj: serwisówka w dłoń :wink:

pozdrawiam.

edit: teraz dopiero doczytałem: to ty się paczkę bujnąłeś z luźnym łańcuchem??? do piachu ci się spieszy??? a jak by spadł i koło zablokował na winklu??? ludzie się dziwią, że tyle wypadków. Poproś rodziców o pieniądze na łańcuch i zębatki, tanie nie są ale i tak tańsze od pogrzebu.


Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 23:57 przez MVP, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2009, 19:18 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Łańcuch i zębatki są nowe ,na początku tego sezonu wymieniłem (D.I.D -koło 300 zł dałem) :D
Dziś naciągnełem łańcuch i ,że tak powiem jest "git majonez" :D.V-max to 105-108 (sądze ,że nieźle jak na 12 gaźnik).Czyli wyklucza to raczej zarżnięty cylek ;)(skoro był by lekko przytarty nie jechał by tyle nie ?).Ale i tak zamierzam w zime wymienić cylek na 70-80 i gaźnik na 21 albo większy :).Mam do wydania 1000 zł. Co polecacie?.Wydech przelotowy już jest(dyfuzor także) i sportowy wał ,tak więc myślę ,że tylko do wymiany cylek i gaźnik. Dzięki za zainteresowanie. Ps. Co do odpalania na 99% jest to wina świecy i akumulatora. Też się tym zajmę ,ale w zimę .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2009, 20:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
1000 nie starczy. cylinder 900-1200, uszczelki 65, łożyska + simeringi na metrakit 160, dalej gaźnik 21/28mm używka 200, nowy pewnie ~500, świeca wg katalogu ~15, ściągacz do koła magnesowego 35 (chyba, ze już masz), reszta simmeringów i łożysk do silnika skoro już i tak rozebrany - w zwykłym sklepie z łożyskami 10-50, dalej filtr powietrza od 30-50 do pewnie 200, wydupczyć pompkę oleju (free :mrgreen: ), dalej olej do skrzynki np castrol 1L 70, motul 45, do chłodnicy na szcęście taniej ~10, można by sprzęgło jak już jest silnik otwarty (chyba że masz dobre, ale weż pod uwagę że zwiększy się moc i w końcu i tak cię czeka ta wymiana) 90 zwykłe / 140-160 jakieś wytrzymalsze, aaa no i jak masz gaźnik 12mm to jeszcze króciec ssący (nie wiem ile, sa na mielochu - aby nie plastikowy/pewnie powyzej 100/), linki też by można nowe: dorobienie tej od gazu (bez dozownika 30-60), sprzęgła nowa 30-40. Dyfuzor (nie wiem, u mnie już był Arrow) no i końcówka nie-przelotowa (chyba ze 300 jakieś gianelli). W tej cenie powiem ci jeszce, że wydech w dwusówie nie może być całkiem wolny, a na pewno nie dopasowany od 4T. poczytaj o tym i nie sugeruj sie tuningowymi opowiastkami.


aa, no i nie chce cie załamać. ja to sobie przeliczyłem dwa miesiące temu i wyszło, że taniej by było kupić 125 ccm, to sam sie załamałem i wyluzowałem. dużo da ci sama zmiana dolotu (gaźnik/filtr/dozownik) oraz ukł. wydechowego.

pozdr.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2009, 20:27 
*

Rejestracja: 22 sie 2009, 22:52
Posty: 75
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Co byś polecał ? (jaki gaźnik ,filtr,dozownik (;o?) ,układ wydechowy i wał jest już zrobiony a skoro tuning tak kosztowny na 80 to kupie jakis cylek 50 za 300-400 na allegro są wraz z tłokiem.W końcu nowy cyl też cos da chociaż 50 ale zawsze (od nowości nie był zmienainy to na pewno mu się przyda :D).No i oczywiście zrobię tą świecę i akumulator.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2009, 22:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
co ja bym polecał? sprzedać to w p**** w kupić DT 125/50 lub ETZ 150/250/251. Gwarantuje ci ze będziesz tak zadowolony jak po niezłym seksie. :wink: :wink: :wink:

a tak na poważnie cylinder jak nie ma progu za dużego a tłok nie ma rys to zostawiasz (a twój jak piszesz że tak szybko jeździsz pewnie jest ok - ale dowiesz się jak odkręcisz głowice), króciec ssący po odpowiednią średnicę gardzieli gaźnika (ceny sprawdź np. na mielochu - tylko nie bierz plastikowego, ja mam pollini 21mm aluminiowy) no i gaźnik: nie mam doświadczenia z innymi do AM6 jak tylko z dellorto 21mm (nie pamiętam dokładnego oznaczenia) ale mógłby byc nawet większy np od rotaxa 122/123 (czyli dellorto 24/28mm) ==> montowany seryjnie np w apriliach 125ccm /od 200 zł uzywany na aukcji/. Nie wiem jak jest z tymi większymi, ale ten 21mm jest strasznie badziewnie wykonany. Polskie gaźniki do rometa i wsk, czeski jikov do jaw i cezetek, są znacznie solidniejsze (posiadałem takie sprzęty, więc mam porównanie). w dellorto 21mm górna pokrywa (ten dekielek przykręcany nad przepustnicą, przez który przechodzi linka gazu) jest plastikowy (co to ma k* być?), także pływak i komora pływakowa są z plastiku (!!!), a za to wszystko jako nowe każą płacić niecałe pięć stów (chyba, nie pamiętam dobrze). ok, wyzyłem się, teraz na spokojnie.

filterek jakiś dobry np pollini + szpraj. Filtr jest ważny, bo nie może przytykać dolotu, a jednocześnie nie może przepuszczać syfu, bo to wpada do cylindra i przyspiesza jego zużycie. Poza tym dozownik: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: uwielbiam wywalać pompki oleju! Spuszczasz olej do mieszanki ze zbiorniczka, z chłodnicy też możesz, jak już rozbierasz to możesz ten zbiorniczek przecież wymyć, nie? no chyba ze nie jestes estetą. Dorabiasz zaślepkę na wylot ze zbiorniczka, kontrolkę rezerwy oleju albo ignorujesz albowyjmujesz żarówkę ze wskaźników, potem najciekawsze: odmontowujesz pompkę oleju - albo po prostu wyjmujesz z dekla tryb ją napędzający. Na koniec wypadałoby jeszcze dorobić linkę do gazu taką bez tego trójnika na dozownik. Na ul. Wojska Polskiego w Łodzi (jadąc od M1 w stronę cmentarza, zaraz za wiaduktem po prawej stronie) jest zakład dorabiający linki: zanosisz im starą linkę żeby panowie wiedzieli jakie mają byc końcówki, podajesz długość pancerza i długość linki (jaki ma miec skok) -zabij mnie ale nie pamiętam ile to ma być. trzeba zmierzyć. meszankę ja robię 30:1. Jak chcesz możesz zaryzykowć 50:1 jak w serwisówce (piszą tak zeby czasem za rzadko serwisu nie odwiedzać), ale wg mnie jak motorek dostaje po dupie to nie powniken się przycierać.

And boom. that's it. :wink:

pozdr

ps pamietaj o MWB we wrześniu



Na forum nie przeklinamy/Sadi.


Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 0:48 przez MVP, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy