Dzisiaj jest 29 lip 2025, 22:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 16:25 
Zbanowany

Rejestracja: 22 maja 2012, 22:33
Posty: 654
Lokalizacja: Góra_ DGR NJ36
Pojazd:
n0ooRt, tak podgrzeje wewnetrzny pierscien i lozysko jebnie odrazu po odpaleniu ;]




_________________

Zapraszam>>>>>>>>>>>]Jedyne takie w Polsce Cu$t0m zapraszam<3<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 16:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
n0ooRt pisze:
Poczytaj w katalogu łożysk lub poradniku mechanika o doborze i charakterystyce pracy łozysk związanych z tarciem i pokonywaniu obciążeń,pasowaniu ,luzie roboczym.Te łożyska są montowane także w pralkach automatycznych gdzie obroty są w granicach 800-1200 obrotów a też wysiadają mimo że mogą kręcic tak wysokie obroty.A co do tej Aprilli mógłbyś dac link, no chyba że mówisz o biegówce.


Może my o innych łożyskach rozmawiamy.
Jak dla mnie każde łożysko ma swoją charakterystykę pracy uzależnioną od typu i budowy, i tak np. jednorzędowe proste o którym tu rozmawiamy ma inna np. niż stożkowe itd. i bez zmiany konstrukcji silnika nie zmienisz charakterystyki pracy łożysk na wale. Cały czas będą przenosić ten sam ruch obrotowy wału niwelując do minimum tarcie.
Owszem, ze wzrostem obrotów siła odśrodkowa na wale będzie wzrastać ale po to się wyważa wały, żeby nie pracowały jak pralka.
To samo tyczy się temperatury pracy - ze wzrostem obrotów, wzrasta temperatura i tym samym zmniejsza się luz ale po to właśnie jest on robiony i nikt mi nie owie, że przy zmianie cylindra z serii na sport wzrasta na tyle temperatura łożysk że znika całkowicie luz.
Po to jest mieszanka żeby chłodzić a olej żeby smarować. Łatwo z resztą zaobserwować, że kartery na wysokości wału się aż tak bardzo nie grzeją.


Z tą Aprilią to chodziło mi oczywiście o RS.

Podsumowując:
Autor tematu napisał ostatnio, że jego silnik kręci (niebotyczne) ~10tyś obr/min więc chyba nie ma o czym gadać, że jest to wina zbyt małego luzu na łożyskach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 17:16 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
krzysko009
n0ooRt, tak podgrzeje wewnetrzny pierscien i lozysko jebnie odrazu po odpaleniu ;

Nikt nie każe ci podgrzewac do czerwoności, , opalarka ma temperaturę w granicach 350-400 stopni i nic się z łożyskiem nie dzieje, podgrzewanie palnikiem kończymy gdy pierścień łożyska zaczyna zmieniac kolor z srebrnego na lekko ciemniejszy srebrny, nie zmienia to jeszcze struktury łożyska. Najlepej jak to zrobi spawacz bo wie jak ustawic płomień.

stem
Cytuj:
Może my o innych łożyskach rozmawiamy.
Jak dla mnie każde łożysko ma swoją charakterystykę pracy uzależnioną od typu i budowy, i tak np. jednorzędowe proste o którym tu rozmawiamy ma inna np. niż stożkowe itd. i bez zmiany konstrukcji silnika nie zmienisz charakterystyki pracy łożysk na wale. Cały czas będą przenosić ten sam ruch obrotowy wału niwelując do minimum tarcie
. No ty chyba mówisz o jakiejś nowej odmianie łożysk bo prawidłowa nazwa to łożysko kulkowe jednorzędowe, zmianą konstrukcyjną już jest zmiana wariatora , sprzęgła , sprężyny centralnej, gdzie wymusza się start z określonych obrotów zmieniając nośnośc ruchową łożyska zmniejszając wytrzymałośc na obciążenia wzdłużne lub poprzeczne pod względem wartości i kierunku pracy nominalnej jaką ma wykonac łożysko , to tyle teorii, a reasumując to kolega najprawdopodobniej popełnił błąd już przy osadzaniu łożysk.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 20:41 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 7 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 18:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
napewno nie jest dobrym pomysłem grzanie łożysk palnikiem ... nie rób tak przy kolejnych i zobaczysz czy to też nie była wina tego. zrób sam mieszankę i powinno chodzić :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012, 18:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cytuj:
napewno nie jest dobrym pomysłem grzanie łożysk palnikiem ... nie rób tak przy kolejnych i zobaczysz czy to też nie była wina tego.
Jeśli to będzie robił spawacz gazowy to tak ustawi płomień palnika że nawet śladu na łożysku nie będzie i nic się nie stanie z łożyskiem,może jeszcze włożyc je do piekarnika temperatura 250 na 1/2 godzinki .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy