Dzisiaj jest 29 kwie 2025, 22:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 lis 2012, 0:06 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 9:23
Posty: 81
Pojazd:
Witam.
1.Do ilu atmosfer można podnieść ciśnienie sprężania w cylindrze 2T 70ccm (na paliwie 98 oktanowym) aby nie zachodziło spalanie stukowe?
2.Czy bez stetoskopu będzie można usłyszeć spalanie stukowe?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2012, 1:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2012, 12:57
Posty: 54
Lokalizacja: Tarnow
Pojazd:
zapytaj tu a nie temat zakladzasz nowy http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=255440




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2012, 16:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Z tego co pamiętam to w książce Bella był podany bezpieczny STOPIEŃ sprężania dla danego paliwa.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2012, 19:31 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 9:23
Posty: 81
Pojazd:
Może jest to błędne myślenie ale wydaje mi się, że w cylindrze 2T nie można opierać się na stopniu sprężania.
Przykład - jeśli w cylindrze podniesiemy i powiększymy okno wydechowe to spadnie nam
CIŚNIENIE sprężania pomimo że STOPIEŃ sprężania pozostał bez zmian.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2012, 20:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
sprężanie masz na samej górze tak jak by jak tłok jest w gmp. stopień sprężania to jest tak jak by wielkość komory. zmniejszając ją zwiększasz stopień i podnosisz sprężanie. gdzieś wyczytałem że stopień mnoży się x 1.25 i wychodzi sprężanie. sprawdziłem dla samochodu i wychodzi tak jak powinno ... :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2012, 22:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
bart1aerox100, Coś ładnie pomieszałeś.
Memphis, Weź pod uwagę, że podczas rezonansu mieszanka cofnięta z wydechu też zwiększa ciśnienie, więc na pewno jakieś sprawdzone dane co do bezpiecznego stopnia sprężania będą miały uzasadnienie. Ale w tym, co mówisz też oczywiście jest racja.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2012, 20:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
co Ci się znowu namieszało xD ? jak coś Ci nie pasuje to dawaj uzasadnienie podane faktami jakimiś a nie fantazją. sprężanie możesz tylko podnieść zmniejszając komorę spalania, niczym innym. czyli podnosi się stopień sprężania ... innej opcji nie ma


Ostatnio zmieniony 15 lis 2012, 21:16 przez bart1aerox100, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2012, 21:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nic z Twojego posta nie jest prawdą. Stopień sprężania to stosunek objętośći cylindra z tłokiem w dmp do objętości cylindra z tłokiem w gmp. Stopień zwiększasz też zwiększając pojemność cylindra przy pozostawieniu tej samej komory.
A żaden mnożnik w wypadku dwusuwa nie ma sensu, dlaczego wyjaśnił Memphis. Ciśnienie sprężania zależy też w dużej mierze od stanu silnika i jeśli już stosować by jakąś stałą to dla silnika w idealnym stanie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2012, 22:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
po pierwsze to co napisałem tyczy się nowego silnika, nie używanego ... a pojemność nie ma nic do stopnia. zobacz że niektóre silniki 50ccm mają stopień 8 a niektóre 10 ... i wtedy jest znaczna różnica w sprężaniu w tych dwóch silnikach ale cały czas mowa o stanie idealnym (nowym)


Ostatnio zmieniony 15 lis 2012, 22:49 przez bart1aerox100, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2012, 23:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Dalsza dyskusja z Tobą chyba nie ma sensu. Nie odróżniasz stopnia sprężania od ciśnienia sprężania. A pojemność i owszem ma "coś" do stopnia sprężania.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2012, 17:33 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 9:23
Posty: 81
Pojazd:
bart1aerox100 pisze:
,, sprężanie możesz tylko podnieść zmniejszając komorę spalania, niczym innym. czyli podnosi się stopień sprężania ... innej opcji nie ma''


Jest kilka możliwości na podniesienie CIŚNIENIA sprężania/kompresji bez zmiany STOPNIA sprężania np:

-zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej poprzez zastosowanie wału typu HPC
-zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej poprzez wypełnienie niektórych miejsc
-zastosowanie większego zaworu membranowego o lepszym przepływie
-zastosowanie większego gaźnika
-dodatkowy pierścień uszczelniający na tłoku
-porting cylindra (nie można podnosić ani powiększać okna wydechowego)

Wracając do tematu, cylindry klasy Evo/High End mają kompresję na pograniczu spalania stukowego (niektórzy producenci zalecają stosowanie paliwa 100 oktanowego) dlatego moje pytanie brzmi:


Czy sprawdzał ktoś jakie jest CIŚNIENIE sprężania/kompresja w cylindrze Evo/High End?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2012, 17:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ale planowanie głowicy też zwiększy w jakimś stopniu ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2012, 19:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Memphis, poszukaj na google o silnikach wysokoprężnych. Dzieło Polaków :D
Mieli go wprowadzić ale niestety jak zwykle kończy się na planach.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy