Dzisiaj jest 27 lis 2024, 4:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 lis 2012, 17:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2010, 16:24
Posty: 1070
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
Witam!
Chciałbym przetestować dla was wydech. Jest nim Tecnigas Triops. Jest to dosyć świeży produkt na naszym rynku, chociaż szybko zdobył uznanie za naszą zachodnią granicą.
Wydech doskonale nadaje się do cylindrów od Sporta do Racinga włącznie. Mocą porównywalny jest do Yasuni C16.

Obrazek

BUDOWA:
Jak widać, wydech jest masywny z budowy, i ma dość unikatowy kształt. Wyglądem przypomina wydechy klasy "high-end". Jego silencer jest czarny. Mocowany oczywiście jak na wydech tej klasy na wcisk, i amortyzowany sprężynką.
Do cylindra, wydech mocowany jest flanszą, wspomaganą jedną sprężynką.
Mocowanie do karterów również jest bardzo solidne, a łączenie silencera z komorą rezonansową jest wzmocnione, przez co nie ma problemu jak ze Stage6 R1200 że pęka.
Ogólnie rzecz biorąc wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie, i śmiało można porównać jakość do firmy Yasuni.

Obrazek

MONTAŻ:
Wydech dostałem bardzo dobrze zapakowany w firmowy karton. Wszystko było w oddzielnych pudełeczkach, co jest miłym akcentem. Wydech jest sporo lżejszy od oryginalnego wydechu, a zarazem dużo dłuższy.
W zestawie dostajemy:
-Wydech
-Flansza
-Sprężynki mocujące
-Śruby mocujące
-Silencer
-Uszczelki
-Tulejki mocujące

Jego montaż jest prosty. U mnie wydech siedzi w kopii silnika Minarelli AC w Keeway'u. Wydech pasował praktycznie idealnie.

Wydech posiada homologację, czyli można z nim jeździć po drogach, pod warunkiem, że nie zdejmiemy z niego blokady. Ma on tylko jedną, w postaci zwężki w kolanku, na jednym spawie.
Jest prosta do usunięcia.

Obrazek


PIERWSZE ODPALENIE I WRAŻENIA:

Wydech testuję przy cylindrze Stage6 Streetrace 70.
Wydech pracuje cicho, w porównaniu do swojego potencjału. Po zmianie wydechu z Next-R na Triopsa, byłem zszokowany różnicą w osiągach bez żadnych regulacji.
Lecz to był tylko przedsmak. Zacząłem bawić się w regulację. Wydech jest wysokoobrotowy, więc potrzebował lekkich rolek. Gdy udało mi się osiągnąć w pełni wyregulowany napęd, aż się popłakałem. Wydech był niesamowicie mocny, a rezonans krótko mówiąc "urywał jaja"! Bardzo dobrze się sprawuje z moim cylindrem, zachowując przy tym śliczny dźwięk, basowy ale nie ogłuszający.
Prędkość jaką udało mi się uzyskać na nim to niespełna 120km/h (GPS), przy 105km/h na Next-R, i 75km/h na seryjnym wydechu.

CENA/JAKOŚĆ:

Tecnigas jest dostępny do silników Minarelli, Peugeot i P/G.
Jego cena wynosi około 650zł, co jest okazją w porównaniu do wydechów porównywalnych firm takich jak Polini, Yasuni bądź Stage6. Za taką cenę naprawdę wydech jest naprawdę bardzo dobry, i spokojnie może konkurować z Yasuni C16, PFR3 czy Stage6 PRO, a nawet mieć nad nimi przewagę.

ZALETY:
+ rasowy wygląd
+ piękne brzmienie
+ ogromny wzrost osiągów
+ profesjonalna jakość wykonania
+ jest przeznaczony do cylindrów różnych klas
+ przystępna cena

WADY:
-śruby imbusowe mocujące silencer są bardzo słabe
-brak odmiany w chromie
-wydech jest długi

Ocena końcowa:
Wydech oceniam na 5+/6
Polecam go wszystkim chętnym, którzy chcą naprawdę mocny wydech, zapewniający zarówno świetny design, jak i pewność, że "sąsiad" nie będzie miał takiego samego.

DŹWIĘK WYDECHU W MOIM SKUTERZE:
http://www.youtube.com/watch?v=knxsbQkaqDA

WYDECH PODCZAS JAZDY:
http://www.youtube.com/watch?v=JblLkG6f0fM

A tak wydech prezentuje się na moim skuterze:

Obrazek

Obrazek


Test jest napisany wyłącznie przeze mnie, i zastrzegam sobie prawo do kopiowania go na inne fora, bez zezwolenia.




_________________

Keeway <3
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 58&start=0
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012, 20:29 
*

Rejestracja: 23 maja 2012, 19:21
Posty: 152
Lokalizacja: Kościan
Pojazd:
Fajny teścik kiedyś ogl filmik jakiegoś keeway na yt czy to twój ?

Przydał by się test tego wydechu ale na mocniejszym cylku airsal racing bądz jakiś s6 mk :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2010, 16:24
Posty: 1070
Lokalizacja: Augustów
Pojazd:
Pewnie mój ;)
Kolega z forum nawet ma Triopsa przy hebo Manstonie, i z tego co mi opowiadał, to w porównaniu z C16 ma bardzo zbliżone osiągi, i mocniejszą dolną partię obrotów.




_________________

Keeway <3
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 58&start=0
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012, 21:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2009, 19:26
Posty: 237
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Łukasz2212, Dziękówczka czekał aż się ktoś wypowie na temat tego wydechu bo mnie kusi :)




_________________

Aerox FULL SPORT BlueMachine <-- WEJDŹ :D
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012, 21:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2011, 13:16
Posty: 1122
Lokalizacja: Łosice
Pojazd: Mk3 cabrio, apka i inne
bardzo ladny i przyjemny w czytaniu test ;)




_________________

Mk3 cabrio na glebie :)
vw-golf-mk3-cabrio-t337487-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012, 16:52 
*

Rejestracja: 24 lip 2010, 12:20
Posty: 195
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd:
Łukasz2212, Co do Decybeli to dużo zależy od cylindra, bo z manstonem cicho nie jest, ale bez dramatu. Zamiata bardzo ładnie, szczelny jest, i wykonanie bije Stage6 r1200, na poziomie Yasuni jak nie lepiej. Duży plus to warstwa lakieru bezbarwnego HQ na wydechu.




_________________

Keeway Full Midrace Sport pro mk2& Hebo Manston V

viewtopic.php?p=1591165#1591165

Sprzedam nowe PFR3 do mina pisać!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2012, 19:14 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2012, 23:55
Posty: 174
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd:
No fajny test napewno się przyda ;)




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2013, 17:18 
**

Rejestracja: 06 maja 2012, 18:30
Posty: 245
Pojazd:
Super test :)




_________________

KONTO AWARYJNE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 maja 2014, 20:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2012, 15:11
Posty: 209
Lokalizacja: StG
Pojazd: Redowa F12
Miał ktoś porównanie tego wydechu z Yasuni R lub C16 ?
I jak wypada przy polini for race 4 ? :P




_________________

http://forum.mieloch.pl/redowa-f12-and-italjet-dragster-twinkit-by-maniek-97-t306585-120.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 maja 2014, 14:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:10
Posty: 300
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd: Aprilia sr <3
Maniek_97, podobno mocniejszy od erki , sam mam zamiar kupić ;)




_________________

Wpadnij do sr a zrewanżuje sie tym samym ! Zapraszam ! :)
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=340086

Like ! https://www.facebook.com/Aprilikaaa98project?fref=nf




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 14:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2012, 15:11
Posty: 209
Lokalizacja: StG
Pojazd: Redowa F12
Znalazłem wykres na którym jest Triops mam nadzieje że będzie pomocny ;)

Obrazek




_________________

http://forum.mieloch.pl/redowa-f12-and-italjet-dragster-twinkit-by-maniek-97-t306585-120.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 23:38 
*

Rejestracja: 11 sie 2014, 18:24
Posty: 53
Pojazd: Keeway Matrix
Ja mam pytanie czy z takim setup'em moge dac wydech wlasnie tecnigas triops? Ponizej setup.. Bardzo prosze o szybka odpowiedz..

Łożyska FAG C3 + uszczel. wału Corteco
Wał korbowy Top Racing Evolution NG 12mm
Zawór membranowy Stage6 FKM Viton
Wariator Stage6 Sport Pro
Przekładnia pierwotna Stage6 15/50
Gaźnik Stage6 PHBG Racing
Wydech Tecnigas Triops
Sprzęgło Stage6 Torque Control MKII112mm
Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler 112mm
Cylinder Stage6 Sport PRO MkII 70
Pasek napędowy Stage6 Pro
Fajka NGK RACING, czarna
Dysza wolnych obrotów Dellorto PHBG 45
Dysza główna paliwowa Dellorto 6mm 92
Świeca zapłonowa NGK
Linka ssania ręcznego Stage6
Filtr powietrza Stage6

Oczywiscie skuter kiłej matrix




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2014, 15:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Gdzie Ty chłopcze 120km/h jechałeś? Przecież w tym silniku na tych przełożeniach korba bokiem by wyszła. Max ile na tym polecisz realnie, to pod 100 i to przy pomyslnych wiatrach w plecy. Ile masz obrotów dzwonu na jeden obrót koła?




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy