Średnica gardzieli na wejściu powinna być taka sama co na wyjściu z gaźnika a od strony karteru spasowana z zaworem membranowym teoretycznie, czyli dowolność kształtu rozmiaru i na pewno trochę większy przekrój niż wejście ( króciec lekko się rozszerza w kierunku przepływu) wynika to z konstrukcji silnika.
Cały bajer polega na tym że trzeba dobrać pojemność układu dolotowego żeby zjawiska falowe zachodzące w takowym wspomagały ładowanie cylindra a nie wprost przeciwnie.
Także moja rada wymiana samego gaźnika nie pomoże, proponuje pokombinować z całym układem dolotowym jak już.
Z doświadczenia wiem że pojemność układu jest ważniejsza niż średnica gardzieli. Ja jeżdżę na 70ccm z fi 14 i 12.000- 13.000 obr/min to żaden problem.
Jednak generalizowanie nie ma sensu. Każdy skuter trzeba potraktować indywidualnie.
Powodzenia.
_________________
Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk