Dzisiaj jest 26 lis 2024, 3:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lis 2012, 17:17 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 15:00
Posty: 22
Pojazd:
Witam forumowiczów!

Mam dość nietypowy problem, a mianowicie potrzebuję dobrej porady od znawców.
Miałem problem z dozownikiem w mojej kochanej Apce, cieknął olej z niego no i myślałem, ze smarowanie jest odpowiednie (głupek ze mnie:D), az Aprilica stawała się coraz to słabsza. Pojechałem sprawdzić do mechanika kompresję była 6 atmosfer, prawie połowa.;/
No i pewnie tłok do wymiany i cylinder do slifu, bo co by innego. Dodam jeszcze, że jest po kapitalce jakieś 5000km temu robiona, czyli jak by świeżo dotarta:D. Mam w domu od niej oryginalny cylinder sprawny no i tez oryginalny tłok sprawne, kapitalka była robiona, bo wał miał luzy.
Teraz pytanie: robić szlif cylindra tego drugiego + tłok z Meteor'a( opinie mi zrobiły zamieszanie w głowie na temat jakości tego tłoka). czy?
Oryginalny cylek + nowy oryginalny tłok?


Pozdrawiam ;P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 17:29 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
jak najbardziej oryginalny cylinder + tłok, jak chcesz meteora to uważaj przy docieraniu nie przegrzewaj go i nie kręć na wysokie obroty bo ma tendencję to przycierania się, a najlepiej dołóż parę dyszek i kup lepszy :P




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 17:37 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 15:00
Posty: 22
Pojazd:
ale z lepszej firmy jakie jeszcze, chcę z najlepszej firmy jaka jest ;P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 17:37 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 15:00
Posty: 22
Pojazd:
tylko nie znam, !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 18:53 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
apka z silnikiem derbi czy am6?




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 19:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 15:09
Posty: 178
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
kup tłok Asso Werke taki był montowany org do am6. Wiem z własnego doświadczenia, że Meteor to lipa a z Asso nie miałem żadnego problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2012, 21:35 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 15:00
Posty: 22
Pojazd:
Michal125,
AM6! :)
squad55, GDZIE MOŻNA TAKIEGO DOSTAĆ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2012, 13:13 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
No to jak kolega wyżej napisał szukaj tłoka asso, podobno bardzo dobre ja latałem na meteorze to tak jak mówiłem przycierał się troche




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2012, 14:58 
*

Rejestracja: 25 sie 2011, 15:00
Posty: 22
Pojazd:
polecacie jakieś stronki gdzie można kupić części do am6??:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2012, 22:20 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
motor-land.pl




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2012, 9:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 15:09
Posty: 178
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Na allegro w wakacje ja kupowałem był tam po jakieś 225 zł chb.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 11:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Michal125, squad55, Dziwne,ja mam Meteora,docierałem go przez 50 km,potem stopniowo wkręcałem na obroty. Efekt - 12,5 tyś. na ostatnim biegu na jeszcze seryjnym wydechu(i niezłą dziurą w komorze rezonansową.....),gaźniku 21 mm oraz seryjnych przełożeniach. Nigdy mi się nie przytarł,a "życie śpuściło mu niezły łomot". Komprecha - 10 atmosfer(mierzona 2 różnymi miernikami).

Nie mam pojęcia,czemu wszyscy narzekają na Meteora,w moim przypadku sprawuje się od 2 latek w RSce całkiem dobrze.........




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 12:40 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
Biskup Śmierci, Może na jakąś lepszą partię trafiłeś.
Ja też nie mam co narzekać na meteora, tylko tak jak mówiłem stawał mi tłok przy docieraniu (po 500km przestał stawać) a później to już dobrze było kompresja też dobra :)




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 13:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Michal125, A na jakim oleju go docierałeś i z jakim stosunkiem oleju do paliwa?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 16:58 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 8:41
Posty: 695
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
docierałem na castrolu racing 2t a stosunek to nie wiem dokładnie ile ale podkręciłem max na lince i zawsze coś tam dolewałem do baku oleju :P




_________________

Obrazek

KYMCO ZX NA CZĘŚĆI- TANIO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 18:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Podobnie robiłem w swoim moto - mieszanka 1:35,olej półsyntetyczny Motul,zero hamowania silnikiem. Widać inni o tym zapominają,skoro Meteory odmawiają im posłuszeństwa:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 15:09
Posty: 178
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Biskup Śmierci, Wiec tak kolego.. Meteor u mnie jeździl na actevo mieszanka 1:40 docieranie jak zawsze grzanie moto i wgl jazda na małych obrotach przez 100 km później falowanie obrotami i nagle przy 150 km przy obrotach 5,5 k i optymalnej temperaturze silnika złapało po raz pierwszy tłok ;d od tego czasu łapało tak samo .. po zdjeciu cyla okazało sie że łapie go od strony gaźnika a regulacja była dobra ponieważ gdy zalozyłem asso nie ruszałem gaźnika i nie ma problemu od 20 km moto widziało obroty 8 k i nic do tej pory zero rysek ;p a tak wgl podczas docierania można hamować silnikiem ;p docieranie jak wiekszość wie jest to proces normalnej jazdy z nie przegrzewaniem ;p
P.S tak wiec mi sie wydaję ze Meteor to loteria pewnie trafiłem na jakiś marny odlew.. ponieważ łapało od jednej strony i pewnie tam musiał być jakiś lipny materiał.


Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 20:15 przez squad55, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 20:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
squad55 pisze:
a tak wgl podczas docierania można hamować silnikiem ;p
To ja już chyba wiem dlaczego przytarłeś tego tłoka.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2012, 21:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Podczas docierania nie wolno hamować silnikiem. Wyobraź sobie sytuację,że jeździsz tylko na mieszance. Silnik ma około 6 tyś. obr.,oleju dostaje,bo cały czas trzymasz gaz. Zamykasz przepustnicę. Silnik nadal ma obroty koło 6 tyś.,a oleju dostaje tyle,ile masz ustawione na luzie(załóżmy,że 2 tyś.). Oczywiście,film olejowy przez kilka sekund pozostaje w cylindrze,jednak na bank nie ma oleju pod dostatkiem,brakuje mu paliwa i oleju - nie jest chłodzony wewnętrznym obiegiem mieszanki.

Sytuacje w takiej chwili ratuje dozownik,jednak podczas hamowania silnikiem olej nie jest rozprowadzony tak dokładnie jak przy mieszance - przy zamkniętej przepustnicy dostaje olej z dozownika,ale nie jest on wymieszany z dostatecznie dużą dawką paliwa,przez co układ korbowo-tłokowy nie jest dokładnie smarowany.....

Pomijając fakt,że hamując silnikiem wzrasta temperatura cylindra,więc o zatarcie nie trudno......

W czterosuwowych silnikach nie ma z tym problemu,podczas docierania silnika nie robi mu żadnej szkody hamowanie silnikiem,nawet pomaga,jeśli masz silnik z wtryskiem paliwa - zostaje wówczas odcięty dopływ paliwa podczas hamowania,przez co olej w skrzynce korbowej nie jest przez benzynę rozmywany. Niestety,nie dotyczy to pojazdów z automatycznymi przekładniami......


Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 21:31 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy