Dzisiaj jest 29 lis 2024, 5:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 wrz 2009, 15:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum , ponieważ jestem tu nowy :)

Kupiłem ostatnio Hondę Dj1-R 91' , do której nie bardzo można znaleźć informacji :(

Pierwszym moim pytaniem odnośnie motoru jest :

Co to jest ?! Moduł , czy regulator napięcia , ponieważ nie wiem a chciałbym w najbliższym czasie zmienić moduł i wariator ...
Chodzi o to coś z wtyczką :)

Czy przyczyną utraty mocy ( nie całkowicie , lecz lekko odczuwalnej przy podnoszeniu go na koło ) jest już stary pasek .. ? Wg mnie jest on stanowczo za luźny .

Pasek

Kolejna rzecz ..
Jadąc z górki jakieś 55-60 km/h (mierzone u kumpla na skucie , bo u mnie linka padła )zaczyna się dławić i tak jakby szarpać (przerywać nie wiem jak to nazwać) i więcej nie chce jechać... A na manecie jeszcze trochę obrotu mam . Wina wariatora ? Słyszałem że na wariu z tyłu jest jakaś blaszka na 3 śrubach , którą niby tam trzeba odkręcić .. Objaśni mi to ktoś ? Czy w ogóle opłaca to odkręcać ? Coś to daje ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam
MaydayKSSG.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:12 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
To z aluminiowym radiatorem to regler. Ten pasek faktycznie wygląda luźnawo :/ Przy wyłączonym silniku da się ściągnąć pas razem,ale nie tak łatwo. Może masz za długi.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
To pierwsze wyglada mi na regulator napiecia.
Co do paska to u mnie takze nie jest on napiety mocno, Aczkolwiek u Ciebie na zdjeciu wyglada faktycznie na luzny. Jescze jest kwestia czy padczas takiego napinania jak na zdjeciu musisz uzyc duzo sily? I czy podczas takiego napinania pasek na talerzach za sprzeglem schodzi nizej be zadnycdh problemow. Jesli schodzi bez problemow to mozesz miec za slaba centralke (u mnie tak bylo teraz mam +7 %).
Co do luznosci paska to podczas ruszania rolki wypychaja wariator ku przeciwtalerzowi przez co pasek napina sie i zaciska pomiedzy wariem a przeciwtalerzem.
Mozliwe tez ze pasek masz jakis inny(zbyt dlugi)
Co to blokady to jesli masz ta blaszke na trzech srubach za wariem to ona blokuje predkosc maksymalna(ogranicza ruch rolek- co za tym idzie poktywy waria - co za tym idzie waria). Przez nia wario nie zblizy sie calkiem do przeciwtalerza i co za tym idzie nie wypchnie paska na sama gore obwodu waria i przeciwtalerza - skutek - mniejszy v max.
Czy oplaca sie to zdjac?? - Odkrec pokrywe przekladni i odpal skuta - daj gazu i zobacz czy pasek wychodzi na sama gore waria. Jesli nie to ta "blaszka" go blokuje.

A btw. Dzwon sprzegla tez taki sredni - kolorowy :/




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Dziwi mnie to że nie mogę w nim znaleźć modułu , bo rozkręciłem skuter ale coś nie ten teges , bo znalazłem to i przerywacz . Nie możliwe żeby był bez.

Co do paska to chyba seryjny , choć może poprzedni właściciel założył inny . I teraz nie wiem jaką ma mieć długość :/

Aha .
Przy odpalaniu na starter rozrusznik kręci , kręci ale z początku tak sobie , potem przyśpiesza , ale motor nie pali nawet po dodawaniu gazu . Czytałem że może być coś z łożyskiem rozrusznika ... Bendix kręci ładnie , ale motor nie odpala . I tutaj nie wiem dlaczego . Może być przyczyna względem źle wyregulowanego gaźnika ? :?

EDIT :
To że dzwon już kolorowy to wiem , lecz na razie się tym nie martwię , później się kupi coś innego .
Na górze przeciwtalerza widać pasek , w którym nie dochodzi pasek do końca. Kolega mi pokazywał to samo u siebie w Bali .
Edit 2 :
Do ściśnięcia paska nie trzeba za dużo siły , lecz i tak stawia opór przy ściskaniu go ..
Nagram filmik komórką ( z góry przepraszam za jakość bo mam aparat 1.3 mpix. ) ale to nie dziś bo pada , a motor na dworze :) Postaram się jutro po szkole .


Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 15:28 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:34 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
MaydayKSSG pisze:
nie mogę w nim znaleźć modułu
Wg schematów Hondy do modułu idzie kabel żółto czarny.Poszukaj gdzie on leci i znajdziesz.Powinno wchodzić 5 kabli.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Co do blokady to prosta sprawa - trzeba tylko odkrecic wario( przy okazji skontrolowac stan rolek i slizgow). Odkrecic ta blasze i nawet bez jezdzenia stwierdzic czy jest lepiej - jesli pasek wyjdzie wyzej na wario niz poprzednio to jest lepiej.
Co do paska - moje zdanie jest takie ze
- albo pasek nie jest z tego modelu
- albo centralka za slaba
Co do palenia - moze to byc niewyregulowany gaznik. Jak pokrecisz dluzsza chwile rozrusznikiem i nie zapali to wtedy sprawdz swiece. Jak zalana za bogato, jak sucha -za ubogo.
A ogolnie jaki masz przebieg? Moze kompresja? U mnie tez rorusznikiem nie palil, ale krecac rozrusznikiem i zatykajac wlot filtra powietrza zalapywal - a mial kompresje 2 atm :lol: . Moze to byc tez wina kranika - jesli p[o kreceniu swieca bedzie sucha.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 15:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
hondax8rs pisze:
Co do paska - moje zdanie jest takie ze
- albo pasek nie jest z tego modelu

Tutaj nie wiem , ale znam oznaczenia paska . ''Honda matic 23100-gr1-7500-ml Bando''
Tam z tym gr1 nie wiem czy jest w 100 % bo ciężko się doczytać.
gdzieś znalazłem dane dot. tej hondy na jakimś zagranicznym serwerze i jest napisane tak ''bando 23100-gg2-7500 honda matic = 15x650mm''
hondax8rs pisze:
A ogolnie jaki masz przebieg?

Z tego co jest na liczniku ( linka się urwała ) zatrzymał się na 5100 km . Ja przejechałem z 200 km . Poprzedni właściciel jeździł tylko do sklepu na wiosce (starszy mężczyzna) , i motor wg niego praktycznie ciągle stał.
hondax8rs pisze:
Moze kompresja?

Tu jest problem . Kumpel , podszedł do motoru , kopnął raz kopką i stwierdził że mam coś nie tak z komrpesją. Kopka chodzi lekko , a nie tak jak u innych z ''trudem'' ...
Nie wiem , nie znam się.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 16:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Jesli to kompresja to beda problemy z paleniem, i problemy z moca. Bedzi mial sile w gornych partiach obrotow.
Moj przed deemontazem dostal rolki 5 gr(seria 8.5) zeby jechal na wysokich obrotach bo na ciezszych rolkach nie mial wcale sily.
No ale nie ma co uprzedzac faktow - najlepiej sprawdz kompresje to bedziesz wiedzial na czym stoisz.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 16:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
hondax8rs pisze:
i problemy z moca

Tu mogę od razu dodać , że jak go odpalę , dam gazu lekko to ma chwilowego muła , ale tylko na 1 metrze , bo później ładnie łapie .. Jak jest jeszcze ''zimny'' bez problemu wchodzi na koło , a jak już troszkę go pokatuje traci tą moc i jest problem z wbiciem na koło siedząc w normalniej pozycji .Trzeba się pomęczyć , ale i tak na rozgrzanym da radę , lecz po prostu jest ciut gorzej . Nie wiem czy to wina paska czy czego ..

EDIT :
Dziś rozkręciłem kapę od przekładni , odkręciłem wariator i zdjąłem tą blaszkę na 3 śrubach .. Teraz zauważyłem że na stojaku bardziej się wkręca ...
No cóż .. Po otworzeniu i zobaczeniu w jakim stanie są rolki zdziwiłem się , bo ujrzałem jakiś tawot/smar na rolkach i wszystkim dookoła. Rolki jeszcze w stanie dobrym , lecz jest druga strona medalu ..

Filmu nie nagrywałem bo nie ma sensu . PASEK ... JEST STANOWCZO ZA LUŹNY. Mogłem go pociągnąć , a on się normalnie przesuwał dookoła wariatora i sprzęgła .. Nie wiem czy jest on stary i ''rozciągnięty , zużyty'' czy po prostu za długi ... Chyba ta 1 opcja byłaby bardziej wiarygodna , bo motor jeździ i te 55 wyciąga ...
I teraz mam dylemat . Kupić pasek o takich samych oznaczeniach , czy co ?
Ten jest chyba oryginalny...


Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 22:15 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy