Dzisiaj jest 02 lut 2025, 21:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 wrz 2009, 19:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Czy ktoś już się bawił w odciążanie wału w 2T?




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2009, 20:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Obciążanie wału ? hmm chcesz podnieść osiągi czy zmniejszyć ?

Większa masa wału = cięższe wkręcanie na obroty.

A tak przy okazji. Czy ktoś wie czy są specjalne wały do skuterów z dłuższą korbą ?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2009, 20:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Problem polega na tym że musisz zachować pewna masę która obróci ci silnikiem, czyli układ inercyjny, po to masz koła zamachowe, w skuterach magneto jest takim materiałem który to skupia, a sam wał po prostu równoważy ruch posuwisto obrotowy , wiec... co miałeś na myśli?

Przeciwwaga to część masy w ruchu obrotowym , całość to wszystko co zainstalowane na wale i poruszające się z nim tą sama prędkością obrotową (kątową).

Czy ktoś już to robił było pytanie.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2009, 13:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Ja zauwazylem ze jak sie sciagnie wentylatorek z magneto to skuter sie lepiej wkreca na obroty, ale za to sie zaczyna bardzo szybko grzac :]




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 wrz 2009, 16:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Dobry jesteś :D Ile wentylatorek plastikowy może ważyć? :lol:
Wydawało Ci się tak, bo już nie było szumu, który się rozkręca po chwili, a dźwięk z wydechu od razu słyszysz. Takie złudzenie słuchowe.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 wrz 2009, 17:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Możliwe że lepiej się wkręcał bo był mniejszy opór na wale ale czy warto? Moim zdaniem nie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 wrz 2009, 18:14 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Zapominacie o jednym. Wyważeniu wału. Tzn ciężar przeciwwag jest związany z wagą korbowodu,tłoka,sworznia itd. To tego dochodzi ruch posuwisto zwrotny tłoka i wszystkiego co z tym związane, bezwładność itp. Takie ,,odciążenie" bez dokładnych wyliczeń, może i testów skończyło by się tym, że silnik skakałby jak zagęszczarka do gruntu i wkrótce by się rozsypał.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 19:58 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 wrz 2009, 22:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Ta spoko ale w tym przypadku wystarczy usiąść i popatrzeć jak się różnią wagi tłoków w 50ccm i 70ccm a zawsze na ten sam wał wsadzane i co najlepsze zawsze chodzi.

Poza tym trochę się już tym bawiłem, tak szukam ludzi którzy to też robili.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 9:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
LukaszYFZ, Są takie wały, mają korbe 5 mm dłuższa (85mm), jest też wał christofolini z korba 90 mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 10:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
klaudio79, no tak ale tłok montuje się centralnie. On nie zmienia wyważenia wału, wał jest idealnie tak samo wyważony na boki ani nie ma większych drgań itp.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 19:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Wyważenie wału nie polega na tym czy on sie przechyli w lewo czy w prawo.
Ja mówię o wyważeniu dynamicznym. Czy siłach jakie oddziaływają na łożyska ramowe. Przeciwwaga równoważy siłę działającą w przeciwnym kierunku od ruchu (nie obrotowego) posuwisto-zwrotnego.

Dziwi mnie fakt że mój temat został zamknięty na innym forum.
Wydaje mi się że to jest podstawa tuningu. Wyciskanie mocy z cylindra to jedno. Zapniemy najlepszy cylinder jaki tylko został wyprodukowany, ustawimy wszystko najlepiej jak się da i uzyskamy najlepszą moc jaką tylko możemy uzyskać i co dalej...
z czego dalej wyciągać moc?
Ja zajmuje się "tuningiem" od czasów podstawówki, a były to oczywiście nie w epoce kamienia łupanego ale wtedy jeszcze było netu i PC'ów.
Pierwszy prawdziwy tuning zrobiłem na swoim Trabim 601 (jak ktoś jeszcze pamięta co to jest) , a było to 12 lat temu :roll:.

Szukam ludzi na tym i innych forach którzy się tym zajmują na codzień, bo ja się tym zajmuje na codzień. Jeżeli ktoś taki przegląda te forum to fajnie było by sobie podyskutować.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy