Dzisiaj jest 22 lis 2024, 20:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 sie 2010, 22:49 
*

Rejestracja: 25 sie 2008, 19:41
Posty: 74
Pojazd:
A więc będzie bez fotek więc postaram się pisać szczegółowo...

Potrzebne rzeczy : śrubokręt, klucz 8, słoik (lub inny pojemnik), przeźroczysty wężyk, płyn hamulcowy DOT 4.

1. Zdejmujemy plastik na kierownicy w którym siedzą lusterka (lusterka też najlepiej zdjąć).
2. Śrubokrętem odkręcamy dekielek na zbiorniczku wyrównawczym płynu.
3. Strzykawką odsysamy płyn stary i zalewamy zbiorniczek nowym płynem.
4. Zdejmujemy gumkę z odpowietrznika układu (ten przy zacisku) i zakładamy na niego przeźroczysty przewód a koniec wsadzamy do oddzielnego pojemnika.
5. Poluzowujemy o mniej więcej 1/4 obrotu odpowietrznik kluczem 8.
6. Płyn powoli ścieka do zbiornika podstawionego do przewodu. W tym czasie należy co chwilę uzupełniać stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym (stan nie może spaść do zera bo układ się zapowietrzy !!!!!)
7. Gdy widzimy że w wężyku na dole pojawia się czysty płyn zakręcamy odpowietrznik i zdejmujemy przewód.
8. Dolewamy na max płynu hamulcowego w zbiorniczku.
9. Przykręcamy śrubokrętem dekielek płynu.

I tyle :) Przy prawidłowym wykonaniu operacji zapowietrzenie się układu jest niemożliwe.




_________________

cezarion1993


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2010, 22:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
YYY, nie podchodzi mi to, zawsze układ się zapowietrza, a jak ściągasz stary płyn z zakamarków zacisku??

Bo jak wiadomo stary płyn ma w sobie więcej H2O...

Wolę tradycyjną metodę 10 min więcej roboty a jednak masz pewność, że wszędzie masz nowiutki płyn...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sie 2010, 17:13 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2010, 21:03
Posty: 188
Lokalizacja: Biker boyz lubin
Pojazd:
są inne sposoby ,tak zwana śruba ,a TVN turbo widziałem właśnie wymyślili kolesie z programu `motory` i nie ma mowy o żadnym zapowietrzeniu ,a tak to i tak zapowietrzone będzie w 99%




_________________

Romet 777 SPORT
+cylinder- 72cm \ROLKI MALLOSI 5.2
+sprężynki- sprzęgła HEBO 1500+
+wał WM
+wałek - rozrządu
+sprężyna dociskowa +7 MALOSSI
+świeca irydowa
+opona AVINA
+Pasek ATHENA
+Polerka gaźnika +dysza 85
+pierścienie Wm
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=657071#657071




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2010, 23:14 
*

Rejestracja: 25 sie 2008, 19:41
Posty: 74
Pojazd:
Chyba nie do końca zrozumieliście moją metodę i dlatego mówicie że się zapowietrzy... Od kilku lat i ja i tata wymieniamy i w samochodach i w motorach w ten sposób płyn i nigdy nie zdarzyło się nam zapowietrzyć układu...

P.S Ja na tym starym płynie zapomniałem co to dobre hamulce - teraz skuter hamuje niesamowicie.

Cytuj:
YYY, nie podchodzi mi to, zawsze układ się zapowietrza, a jak ściągasz stary płyn z zakamarków zacisku??

A myślisz że jak spuścisz cały płyn to stary nie zostanie w zakamarkach?... Tym bardziej zostanie... Z resztą mnie w zupełności satysfakcjonuje wymiana płynu w której w układzie zostaje mikron syfu :)

Cytuj:
Wolę tradycyjną metodę 10 min więcej roboty a jednak masz pewność, że wszędzie masz nowiutki płyn...
Jeszcze w skuterze może być ale w samochodzie?... Po każdej wymianie byłaby wojna z zapowietrzonym układem i ściąganiem przy hamowaniu...


Przeanalizujcie sobie mój sposób jeszcze raz... I pomyślcie JAKIM CUDEM można zapowietrzyć układ w którym przez CAŁY CZAS jest płyn hamulcowy? Jeżeli uważacie że można to radzę poduczyć się fizyki...




_________________

cezarion1993


Ostatnio zmieniony 19 sie 2010, 23:15 przez cezarion1993, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 15:52 
*

Rejestracja: 30 kwie 2010, 5:45
Posty: 107
Lokalizacja: ruda slaska
Pojazd:
niemam mowy o zapowietrzeniu ukladu chamulcowego ja bracuje w warsztacie i tez tak wymieniamy plyny w samochodzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 16:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
Wymieniałem sobie dzisiaj płyn, więc dorzucę pare słów, może się komuś przyda.
A więc po poluzowaniu śruby odpowietrznika 2 osoba (bo najlepiej jednak wymieniać przy czyjejś pomocy) cały czas pompuje hamulcem - stary płyn wylatuje, a nowy trzeba w tym czasie dolewać. Kiedy przez wężyk zacznie lecieć czysty płyn, zakręcamy odpowietrznik. I tu najważniejsze - ten kto pompuje, nie przestaje tego robić, aż nie będzie zakręcony odpowietrznik! (jak sobie zrobi choćby krótką przerwę, w wężyku pojawią się bańki powietrza - podejrzewam, że to od nieszczelności w miejscu założenia wężyka na odpowietrznik - po prostu kiedy przestaje pracować pompka, ciśnienie płynu spada i zasysa powietrze). Nawet jak te bańki się pojawią, nie ma tragedii, trzeba pompować dalej aż będzie sam płyn.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 19:15 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2012, 10:55
Posty: 124
Pojazd:
Ja jak ostatnio zmieniałem płyn to robiłem to inaczej pozwolę sobie krótko to opisać :
-wyssałem płyn ze zbiorniczka strzykawką
-odkręciłem przewód przy zacisku ,aby stary płyn zleciał
-nalałem nowy płyn do zbiorniczka
-strzykawką wstrzyknąłem już nowy płyn do odpowietrznika ,aby szybciej odpowietrzyć układ (robiłem to kilka razy do póki płyn nam nie wytryśnie do pompki)
-potem już tylko odpowietrzałem ,czyli 4-5 razy nacisnąć klamkę aby stwardniała i potem popuścić odpowietrznik ,aby resztki powietrza wyszły nam z przewodu i tak kilka razy ,tylko trzeba sprawdzać czy płynu w zbiorniczku nie jest za mało

Mam nadzieje ,że w miarę wytłumaczyłem :P




_________________

Jedyny taki aerox :P
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2201522#2201522




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 23:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
Pewnie każdy ma swój patent :) Moja metoda nie różni się praktycznie od tej autora tematu - z tą różnicą, że nie czekałem aż płyn sam ścieknie, tylko pompowałem (zacząłem pompować, bo nie zauważyłem, żeby płyn chciał sam -grawitacyjnie- wyciekać).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2013, 21:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Grawitacyjnie to w samochodzie można do usranej śmierci wymieniac płyn. Normalnie warsztatowo podpinasz maszynke która pompuje Ci płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Maszynka daje jakieś ciśnienie i w takim przypadku wymiana płynu trwa chwile :) druga metoda to maszynka wysysająca płyn przez odpowietrznik, a Ty sobie tylko dolewasz do zbiorniczka :) Metoda z odkręceniem i ciągłym pompowaniem jest ZŁA...
czemu? Naciskasz hamulec płyn ucieka z zacisku puszczasz to płyn powinien wrócić. O to chodzi w układzie hamulcowym by przy naciśnięciu hebla pompka deje ciśnienie na zacisk. A gdy puszczamy hebel to pompka pozwala na powrót płynu by cofnęłey się klocki :)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sty 2013, 1:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
Płyn wraca w jakiejś tam części, a w jakiejś innej wylatuje - pompując jakieś 4-5 minut wypompowujesz cały stary płyn (jednocześnie napełnia się nowym). O samochodzie tu chyba nikt nie mówił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2013, 21:20 
*

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:10
Posty: 128
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
Jestem mechanikiem i sam tak robię w autach i nie ma prawa się zapowietrzyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy