Dzisiaj jest 07 lut 2025, 21:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 gru 2012, 21:21 
Witam.
Mam licznik KOSO DB-01R z przebiegiem 2500-3000km. Mam go od sierpnia chyba.
Niestety wczoraj wracałem do domu i nagle zgasł. Myślałem, że to tylko przez akumulator czy coś, bo ogólnie było zimno, aku. mogło być słabe, zresztą licznik nie chciał ostatnio się włączać po przekręceniu kluczyka, tylko dopiero po odpaleniu. Olałem to, bo myślałem, że wina akumulatora.

Niestety wczoraj jadę i koniec, zgasł.

Kupiony licznik u Smugglera, zadzwoniłem, powiedział, że udziela tylko gwarancji rozruchowej, czyli nic z tego raczej. On może zareklamować u producenta, ale też wiadomo jaka będzie decyzja i opinia.

Oby to był tylko jakiś bezpiecznik czy coś, dam to komuś do zobaczenia do środka.

Ale teraz właśnie mam do Was pytanie.
Smuggler mówił, że to może być przez skok napięcia czyli wina regulatora napięcia. Jak sprawdzić regulator napięcia?
No i dalej co tam w środku licznika może być też siadnięte oprócz spalonego całego układu?

Miał ktoś kiedyś taką awarię licznika elektronicznego?

Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
   
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2012, 22:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Mógł paść transil, jakaś dioda, stabilizator albo główny układ sterujący.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 29 gru 2012, 22:41 
Ficu, wymienione przez Ciebie elementy mogą podlegać wymianie?




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2012, 22:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
arek95, jeśli nie masz o tym bladego pojęcia lepiej daj to do jakiegoś elektronika i powinien Ci ogarnąć :cool:




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2012, 23:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Jeżeli stwierdzą, że było przepięcie to mogą uznać gwarancje ale nie muszą. Równie dobrze mogło to być zawilgocenie.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2012, 23:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, 1:47
Posty: 255
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Pojazd:
odepnij aku i sprawdz napiecie miernikiem czy woltomierzem na zaciskach. nie powinno przekraczac 15 v. oczywiscie sparwdzaj gdy silnik jest na obrotach:) jesli napiecie jest rzedu 12-15 volt znaczy ze instalacja jest ok. dalej radził bym sprawdzic czy do licznika wogole dochodzi napiecie. tu juz poszukaj schematu i zobacz na których pinach powinno byc napiecie/ zasilanie licznika. mozesz tez spróbowac podłaczyc sam wymontowany licznik (schemat) pod 12v DC np aku. jesli licznik nie zadziała oddaj do elektronika, ale dobrego bo do tego typu sprzętu trzeba doswiadczenia, wiedzy i SPRZętu. w zaleznosci od budowy układu naprawa moze byc : łatwa, nie mozliwa, nie opłacalna. wspólczuje i pozdr. jak cos to pmsg :)




_________________

Metrakit HandMade 70 porting
Metrakit Pro Race 70
Metrakit SP Series
Dellorto 21mm


Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 23:54 przez Kamilkadze, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 0:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Mi się właśnie radio spaliło chyba przez przepięcie, po prostu poszedł dymek i tyle




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 12:26 
Dzięki Wam wielkie, jak będę miał jakiś miernik to sprawdzę wszystko. Podłączyłem wczoraj żarówkę pod kable od zasilania licznika i działa ;(

A co, jeżeli będzie za duże napięcie? Do wymiany akumulator, regulator napięcia czy co?




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 12:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2011, 21:07
Posty: 653
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Miałem podobny problem do arek95, Jade sobie jade i mój termometr s6 pooprostu zgasł ;/ Sprawdziłem napięcie na akumulatorze i wynosi ono 16v nie wiem jakim cudem ;) Też musze coś zrobić z tym termometrem.. Kolega mówił że to nie do ogarnięcia bo za małe układy są:/




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojej Aprili SR 70 !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=400




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 13:44 
Titus, kolega mi wczoraj napisał, że jemu termometr S6 też właśnie padł (jakaś plaga ;D ), tylko w tych termometrach jeszcze coś możesz przelutować, bo taki egzemplarz. Mam nadzieję, że uda nam się naprawić oba problemy ;D




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2013, 19:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2011, 13:25
Posty: 209
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Mi w bws na 16v daje rade tylko jak bez aku jechałem to dobiło do 20 i kaput.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2013, 20:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Pewnie kondensatory wyleciały, a po nich padła przetwornica.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 02 sty 2013, 22:34 
O szlag, tak myślałem, że brak akumulatora może źle wpłynąć na licznik, ale robiłem to dosłowni chwileczkę.
Chodzi o to, że raz/dwa razy bez akumulatora odpaliłem roxa, gdzie licznik działał.

Wtedy, co mi wysiadł też podejrzewam, że tak jakby nie było akumulatora.
Kilka dni później zajrzałem do akumulatora, a kabel od minusa był odkręcony (za słabo wcześniej lub nie równo dokręciłem, przyznam, że nie wygodnie zakłada się aku. w roxie).
W sumie był ogólnie jakiś tam styk, ale mogło też przez chwilę nie styknąć.
Licznik zgasł na chyba wysokich obrotach, po prostu wtedy jechałem i to nie wolno.

Kondensatory można wymienić, a co z przetwornicą?




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2013, 22:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Przetwornicę też - o ile jest dostępna w sklepach.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 04 sty 2013, 16:18 
Pozwólcie, że odświeżę.

Tata dziś skonsultował się w sprawie licznika z jego kolegą (może nie zna się dokładnie na takiej elektronice, ale ogólnie w motoryzacji-customy, plastiki, budowa pojazdów od zera, silniki itd.). Powiedział, że na razie licznika nie ma co ruszać, tylko sprawdzić elektrykę, bezpieczniki i wszystko co tam idzie.
Na moją odpowiedź, że prąd idzie, bo żarówka świeci, powiedziano mi, że może i tak, ale nie takie wystarczające napięcie, żeby zasilić taki licznik. Czyli kable mogą być gdzieś zaśniedziałe itd.

Dodam, że od dłuższego czasu (ale olewam to) przednie kierunkowskazy świecą mi czasami razem po włączeniu jednego. Czy może mieć to związek z licznikiem?

I czy licznik mogę podpiąć bezpośrednio pod akumulator? W liczniku wystarczyłoby tylko pod dobre piny podpiąć + i -. Czy po drodze jeszcze mam coś wstawić? Jakiś opornik, regulator itd?

Niestety nie mam mierników do sprawdzania napięcia, więc nie wiem jak te kable sprawdzić w skuterze bez ich całkowitego odizolowania i sprawdzenia cm po centymetrze.




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2013, 16:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Możesz podpiąć licznik bezpośrednio pod akumulator - a raczej powinieneś to zrobić od razu, żeby wykluczyć instalacje skutera.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 sty 2013, 19:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
arek95, Boże, kup miernik za marne 20zł (będzie marny, ale mniej więcej pokaże ile V idzie), ch.. nie pieniądz a Ci się przyda.

Podłącz ten licznik tak jak pisze Ficu pod aku bezpośrednio lub pod prostownik, no obojętnie co, co ma 12v.




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 05 sty 2013, 16:02 
Nie pisałem wczoraj, nie chciałem robić spamu, chciałem poczekać co dalej zrobię no ale ok.

Mimo podłączenia bezpośrednio licznika pod akumulator jeden i drugi - niestety nie działa nadal.
Czyli licznik jest niesprawny. Myślę, że temat w tym miejscu jest wyczerpany, bo wiem, jakie postawić dalsze kroki.
Kwestia już elektryka od takiej elektroniki lub może jeszcze jakoś uda mi się wydrzeć należność gwarancji na podstawie niezgodności przedmiotu z umową do okresu dwóch lat od przyjęcia paczki.

Dzięki Ficu, że byłeś na bieżąco.

Pozdrawiam




Na górę
   
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy