Dzisiaj jest 09 lis 2024, 17:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 wrz 2009, 10:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Witam wszystkich.

Jako, że od 2 razy mam kłopot z odpaleniem skutera. Proszę o porady.
2 dni temu bardzo długo go kopałem ale w końcu załapał i jeździł zupełnie normalnie. Dziś już nie próbowałem tak długo, bo po co. Nie łapie i już. Trzeba znaleźć przyczynę.

1. Paliwo dostaje.
2. Filtr powietrza czysty
3. Przy dłuższym kopaniu nie słychać ani nie czuć charakterystycznego zapachu nadpalania się beny. Nic nie łapie.
4. Iskra jakaś jest ale nie wiem czy nie za słaba.
5. Gaźnik jest ustawiony dobrze. Chyba, że złapał syfa.
6. Świeczka NGK BP6H wygląda dobrze, ale chyba wygląd nie bardzo świadczy o jej sprawności (ja na niej przejechałem 1500 km, nie wiem ile ten ktoś przede mną).

I teraz pytania:

1. Czy iskra świecy może być za słaba na skutek zużycia samej świeczki?
2. Czy słaba iskra może byś w ogóle powodem braku zapłonu?
3. Czy nawet przy słabej iskrze powinien coś próbować załapać?
4. Jaka jest mniej więcej żywotność świecy NGK BP6H i czy zdażają się jej dziwne awarie?
5. Czy wymieniać świeczkę?
6. Jakieś inne sugestie?

Pozdrawiam




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 10:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
wymień świece! wydaje mi się że może łapać lewe powietrze tak jak ja miałem łapał pod zaworem i rano trzeba było kopać 10 razy a teraz 1 kop i już




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 11:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2009, 22:25
Posty: 8
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Hej!

Może nie koniecznie trzeba wymienić świece ale w każdym razie bardzo dobrze znalazłeś i zanalizowałeś przyczyny i objawy. Tu problem żeczywiście jest ze świecą ale ja najpierw sprawdził bym w jakim ona jest stanie, np. czy nie jest za bardzo usmarowana olejem, i czy wokoło nie nie ma syfu. Jak tak trzeba wytrzeć i powinno być ok. Następnie jeśli to nie pomoże żeczywiście tak jak kolega wyżej proponował bym wymiane świecy.
Piszę z taką pewnością gdyż sam miałem podobną sprawę przez dłuuuugi okres czasu i codziennie rano katowałem kopke i rozrusznik (twoje objawy są takie jak były u mnie), aż czasami miałem wyżuty sumienia :) . W każdym razie mi czyszczenie świecy pomogło.

Szerokości!




_________________

"Nie jedz szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 11:37 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Wielkość iskry nie ma wpływu na zapłon. Przy odpowiedniej przerwie miedzy elektrodami iskra będzie mniejsza niż na zużytych elektrodach a pomimo tego zapala. Najczęstsza przyczyna to przebicie na nagarze lub oleju. Inna przyczyna może być przerwa gdzieś na instalacji zapłonowej gdzie iskra musi pokonywać 2 przeskok. Czyli świeca +niewiadome miejsce. Może to być we fajce,wejściu kabla do niej, do cewki HV.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 16:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Dzięki wszystkim.

Mycen pisze:
Wielkość iskry nie ma wpływu na zapłon. Przy odpowiedniej przerwie miedzy elektrodami iskra będzie mniejsza niż na zużytych elektrodach a pomimo tego zapala. Najczęstsza przyczyna to przebicie na nagarze lub oleju. Inna przyczyna może być przerwa gdzieś na instalacji zapłonowej gdzie iskra musi pokonywać 2 przeskok. Czyli świeca +niewiadome miejsce. Może to być we fajce,wejściu kabla do niej, do cewki HV.


To co piszesz wcale mnie nie cieszy, bo wiem, że masz pojęcie w temacie. Najprostsze co mogłem zrobić to spróbować z nową świeczką, a Twoje sugestie wykluczają świece :(

Czyli co zrobiłbyś Ty na moim miejscu?




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 16:39 przez garu47, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 wrz 2009, 16:52 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Nie martw się,często sam daje się nabrać na ,,bardzo dobrą iskrę na świecy". Mało kiedy zagląda się tam na sam dół,gdzie izolator styka się z korpusem. Nagar, szkliwo i już kłopoty. Kiedyś przyczyna był wilgotny proch na czujniku Halla,w miejscu gdzie wychodzi z niego kabel który nie był tam izolowany. Mikro przebicie a ja szukałem wszędzie,tylko nie tam :) Najlepsze były Komarki,bo bez cewki HV. W razie kłopotów wyłączało się kable wychodzące z silnika.Nie było światła i gaszenia, ale jak zapalił to wiadomo: iskrownik OK :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 16:53 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2009, 6:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Czyli próbowałbyś z wymianą świecy na początek?




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2009, 6:35 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Tak,pod warunkiem że mam inne sprawdzone świece. Nie zaczynam od kupowania nowych. Jednak dalej szukał bym przy kłopotach z zapaleniem przyczyny na instalacji zapłonu. Przebicia,dodatkowej (niechcianej) przerwy. Słaba masa cewki HV.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2009, 21:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Mycen pisze:
Tak,pod warunkiem że mam inne sprawdzone świece. Nie zaczynam od kupowania nowych. Jednak dalej szukał bym przy kłopotach z zapaleniem przyczyny na instalacji zapłonu. Przebicia,dodatkowej (niechcianej) przerwy. Słaba masa cewki HV.


Wymiana świecy pomogła.

Dziękuję za pomoc.




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy